Gå til innhold

E39 523ia oppdatert 14.04 senk og sommer

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

Kjipe saker med motoren.. Fått tak i ny motor?

Men ellers flott bil :) Ble nydelig med detailingen, skulle ønske jeg var like dyktig som deg på det der, har kun gått over bilen min med Scoll 3 steg og DA maskin.

Få på noe M-tech fangere kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fiksa motoren den klarte seg. Var oljeslangen til vanosen bare som hadde løsna . Skrudde til helte på olje og fikk fyra. M framfanger har jeg veldig lyst på, får se til våren , jeg kjenner en som kan lakkr , men han har ikke ferdig båsen sin før til våren, planen i vinter er facelift lykter. Kjøpe inn senkesett så det er klart til våren kommer. Shine opp skinnsetene skikkelig med skinnfarging, led skiltlys. Sote rutene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg hjelp her , lurer på å kjøpe inn senkesett så jeg har det klart til våren, men jeg vil ikke ødelegge komforten som jeg har i bilen nå. Det er jeg vell rimelig redd kommer til å skje med ett snkesett har egentlig ikke planer om å senke så veldig mye, men litt må til med sommerhjula ser det jo ut som jeg kjører SUV .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaaa.... sitter fortsatt med senkesett spørsmålet mitt og har sett litt på parts and retards sin side.

lurer litt på dette: http://www.partsandretards.no/senkesett ... -serie-e39

eller dette : http://www.partsandretards.no/senkesett ... -evolution

eller det siste og det billigste:

http://www.partsandretards.no/senkesett ... ta-technix

er forksjellene såppas store at det er verdt gå fra det billigste opp til det dyreste som jeg har linket til.

eventuelt hva er forskjellen. har ikke lyst på noe som er alt for stivt så jeg kjører på 4 stive pinner har lyst til å beholde mest mulig kjørecomfort, men senke litt mht til utseende , har ingen planer om noe ekstrem senk.

edit ser jo at spaxx har gassjusterbare dempere, dette er nokk ingen vits for min del da jeg ikke har peiling på hvor stive eller myke jeg burde ha demperne for optimal kjøreglede så blir vell mest sannsynelig en av de to over som bare er høydejusterbare.

setter pris på svar :D kjedelig vist det bare skal være meg og monologen min her hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig mange som går for Supersport sitt coilovers sett, og regner med det er ganske bra. Men var jo ikke gale pris på Spax heller.

Men ikke kjøp noe billig coilovers til bilen din, leste isted at en med E39 hadde TA technix senkesett som var defekt etter 18 000km, og en annen med gåen dempere etter 6 000km.. Sier litt, billig er ikke alltid bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... Da heller jeg mer over mot spax sitt eller supersport. Gidder ikke sette på senkesett så går det 1 år så er det ferdig herja da er det bedre å legge inn ett par lapper ekstra og få noe skikkelige kvalitetsgreier.

Tzunami har du link til fk sitt eller ? Hva hadde du på forrige E39 din forresten og hvordan var det å kjøre på .

Skal som sagt bare senke litt , så vil jeg heller ikke ha noe som gir en følelse av å kjøre på 4 stive pinner, med klonking her og der fordi demperne er så stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale supertsport i hvertfall! Enda når den er senka helt ned (tatt vekk hjelpefjør) er det utrolig komfortabelt å kjøre med. Dette er snakk om E46, og komforten er ikke dårligere i E39'en :) Ellers så er KW bra, om du er villig til å bla opp 12 høvdinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte KW Variant1 til min E39 i vår og kan ikke få fullrost det. Bilen min er moderat senket og jeg kjører med 18 " felger. Bilen er endel stivere en normalt, men ikke stumpete eller ukomfortabel. Kjører mye i Oslo med trikkeskinner og brostein noe som går helt fint. Var på europa tur nå i sommer og kjørte ca 120mil. Kjøreopplevelsen på autobanen/høyhastighetsveier var fabelaktig, kjempegøy. Helt stabil og bra tilbakemelding i 220km/t ++, utrolig mye mere moro å kjøre enn i standard utgave. Du må ut med ca 11000,- men jeg angrer ikke et sekund. Vet ikke hvordan andre senkesett fungerer, men kvalitet og pris henger jo ofte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... ja tror kanskje jeg heller over mot supersport da flere her inne tydeligvis har god erfaring med det. kw variant 1 er vell også bra, men noe dyrere og lærlinglønningen er ikke den høyeste så.

ja her har dere ett bilde av bmw"n i vintermodus.

https://bu.mp/StuLHD

2909621f-8e24-46ae-ae46-c3d9477fcf2c

mangler ccfl angel eyes, eller noen andre lykter som disse http://www.ebay.com/itm/BLACK-97-03-BMW ... d0&vxp=mtr

438da24c-f1a4-436a-8029-18b2df9650b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...