Gå til innhold

Bmw 525tds stv større turbo og manuell gir 95 mod


Berild
 Share

Anbefalte innlegg

Vet veldig godt at 524td pumpe passer rett på, man det var vel heller ikke mitt spm ;) passer også nyere tds`er da det er bare små ting som er forandret. man for heller ikke ut stort over 200hk med org tds pumpe, da den ikke klarer å levere nok diesel, da må man bytte bl,a hovedaksel. var en ting til på pumpa, men husker ikke hva den heter nå selvfølgelig. Eller setter i eldre 524td pumpe (før 88) ;)

Beklager at det ble noe OT her nå Berild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke så spesiellt peiling på diesel motorene til bmw men som det har blitt sagt her er 524 manifold bolt on!

Ebay turbon er nok en bensin turbo så dra langt ifra 400 hk på denne motoren men fikk turbon billig og hadde manifold så da ble d montert, garantert ikke optimalt for å få ut maks hk men det funker bedre en org ;)

Det jeg mener med pumpa er at toppen på pumpa har 4 skruer som fester toppen til bunnen å der kan du løsne skruene å skyve lokket/toppen noen mm mot venstre eller høgre so å justere trykk/mengde! den ryker jo no jævli svart så justering av toppen på pumpa har noe med trykk eller mengde diesel og gjøre! påstår ingenting men det er min erfaring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å oppklare så passer ikke 2,4td pumpa på noen motor (sjekka dette etter sist gang vi prata om det). Du må dreie en adapterring. Og jeg har montert slik selv. Utenom det er det bolt on. Jeg har også ca 10 vp37 pumper liggende, alt ifra 91/92 til 97, alle har større diameter enn 2,4td pumpa.

Men trådstarter sier han bruker 95 mod pumpe "som er justerbar". Dette finnes ikke. Om han har bygd om til mekanisk så er den naturligvis justerbar, men da er den ikke fra 95, men før 88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og med justerings metoden som berild bruker vil du få en noget interessant karakter, da dette er en kalibreringsfunksjon.

Jepp stemmer d.. Justerer Innsprøytnings tidspungt ved og vri pumpa;)

Nå er det ikke det han snakker om, men å flytte på lokke oppå pumpa ;) den skal man ikke røre, men vri pumpa til riktig tenningstidspunkt er noe helt annet, og det er også noe man kan gjøre når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man for heller ikke ut stort over 200hk med org tds pumpe, da den ikke klarer å levere nok diesel, da må man bytte bl,a hovedaksel. var en ting til på pumpa, men husker ikke hva den heter nå selvfølgelig. Eller setter i eldre 524td pumpe (før 88)

Du veit at d er samme pumpa i alle bmwene fra 518 til M5 3,8 som forøvri er på 340 hk? ;) Så diesel pumpa levere nok den sjø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man for heller ikke ut stort over 200hk med org tds pumpe, da den ikke klarer å levere nok diesel, da må man bytte bl,a hovedaksel. var en ting til på pumpa, men husker ikke hva den heter nå selvfølgelig. Eller setter i eldre 524td pumpe (før 88)

Du veit at d er samme pumpa i alle bmwene fra 518 til M5 3,8 som forøvri er på 340 hk? ;) Så diesel pumpa levere nok den sjø ;)

Dette må nå være noe av det mest idiotiske jeg har lest på dette forumet,dettr har du overhodet ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å oppklare så passer ikke 2,4td pumpa på noen motor (sjekka dette etter sist gang vi prata om det). Du må dreie en adapterring. Og jeg har montert slik selv. Utenom det er det bolt on. Jeg har også ca 10 vp37 pumper liggende, alt ifra 91/92 til 97, alle har større diameter enn 2,4td pumpa.

Men trådstarter sier han bruker 95 mod pumpe "som er justerbar". Dette finnes ikke. Om han har bygd om til mekanisk så er den naturligvis justerbar, men da er den ikke fra 95, men før 88.

Eg monterte mekanisk 524td.pumpe på m51 i vinter og dreia ikkje noko adapterring. Satte den rett på og justerte den inn. Bilen går like herlig den dag i dag UTEN noko form for adapter mellom pumpe og register så da veit ikkje eg hvorfor dette passa på min motor. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har vi jo prata om før? om det er din motor (som jo hadde dette fra før av) eller hva det er ikke så viktig, disse to pumpene har forskjellig diameter på flensen, så enkelt er det bare. Jeg har sikkert 12-16 vp37 (td/tds) pumper liggende og flere 2,4td (el og mek, ve6/vp37). Flensen har forskjellige diameter så enkelt er det bare (dette bekreftes også av teknisk litteratur). Og ja, jeg har montert dette selv (som vi også har prata om før, og dette er lenge siden jeg har gjort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det funker da tydeligvis uten adapter og siden eg ikkje har det på min. Det stemmer at dette sto på motoren min da eg fekk tak i den men eg måtte bytte dieselpumpe når eg bygde opp motoren i vinter og eg satte iallefall ikkje på noko adapter. For eg var litt obs siden du sa at det trengtes ved montering av mek. pumpe. Mysterium...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
man for heller ikke ut stort over 200hk med org tds pumpe, da den ikke klarer å levere nok diesel, da må man bytte bl,a hovedaksel. var en ting til på pumpa, men husker ikke hva den heter nå selvfølgelig. Eller setter i eldre 524td pumpe (før 88)

Du veit at d er samme pumpa i alle bmwene fra 518 til M5 3,8 som forøvri er på 340 hk? ;) Så diesel pumpa levere nok den sjø ;)

Dette må nå være noe av det mest idiotiske jeg har lest på dette forumet,dettr har du overhodet ikke peiling på.

Hatt 525 TDSA sjøl og der røyk fødepumpa å satt i pumpa fra M5 3.8 1995 mod! Å viss du tenke de om så er de snakk om pumpe i tank å ikke på motor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...