Gå til innhold

Trenger tips til kjøp av ny BMW

chrisnsm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Er på jakt etter en ny BMW og har et par spørsmål til alle dere som kan litt om bilkjøp her.

Er det smart eller dumt å kjøpe en 3 serie nå rett før det kommer en ny 3serie i 2012? Har sett merkeutsalgene nå har 50% rabatt på Exlusive og M sport pakkene. Forhandler sier også at det vil ta en god stund til disse kommer ut i rimelie 316 diesel versjoner som jeg i utganspunktet er på jakt etter. Jeg er på jakt etter en ikke så alt for dyr bil og synes derfor dette høres ut som en grei måte å få seg en greit utstyrt ny bil på uten at den blir alt for dyr. Liker selvfølgelig at man får 5 års garanti og 5 års serviceatlae til en rimelig pris. Mitt budsjett er mellom 350 - 400. Har bla sett på en ny med exclusivepakke(skinnseter og slikt) eller msportpakke. Begge kan fåes med navi inkl navi pluss litt småtteri til 400.000.

Hva synes dere om å kjøpe fra en forhandler som bruktimpoterer. Virker som man får veldig mye bra utstyr rimelig da som automat og navigasjon, men er det trygt? Kjedelig å kjøpe så ny bil og slite med servicekostnader rett etterpå. Her er det ikke mye garanti og får jo ikke stort med reklamasjonsrett heller. Samtidig må det jo sies at dette er nesten helt nye biler og kanskje ikke trenger noe slikt?

Et par bruktimportmuligheter her:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29777633

eller denne for å slippe rimeligere fra det

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29962346

Hva er de kuleste fargene på BMW nå? Endrer dette seg fort? Personlig liker jeg hvit, blå og sort veldig godt.

Forhandler er helt klar på at jeg burde kjøpe diesel og at disse er mye lettere å selge igjen. Er dere enige?

Tusen takk for all hjelp fra folk som kan litt om bilkjøp og BMW :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå for M sport, E90 ser alt for kjedelig ut uten.

Når det gjelder ny E90 kontra F30, så ville jeg valgt E90. Fordi barnesykdommene er tatt og som

du nevner fåes gode rabatter på utgående model. F30 ser jo ut til å bli en fin bil, men pris, utstyr o.l. er

vel litt usikkert enda.

Jeg ville styrt unna 316d da den ifølge autofil føles veldig slapp ut. Som å løpe mens man puster gjennom et sugerør

tror jeg de skrev :lol:

Farge? Ta det du liker, det er din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I real life i norske hastigheter er ikke forskjellen på E90 316d og 318d så veldig stor. Jeg hadde prioritert den nyeste bilen med det mest passende utstyret. Begge motorene er varianter av den samme 1995 cm3 store N47D20 motoren. I målte tall er forskjellen hele 1,3 sekunder 0-100 Km/t (... altså hurtigere enn det tar å lese denne setningen) og 8 Km/t når det gjelder topphastigheten (... mest av akademisk interesse i Norge). E90 320d er derimot en helt annen verden, men også en helt annen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...