Gå til innhold

E39 1996: tips til enkel og billig måte å få AUX-inngang?


Anbefalte innlegg

Hvilken modell er bilen din? Og hvilken stereo har du?
Jeg har etter hva jeg har funnet ut en BM54 radio modul (samme som den til venstre på bildet under). Bilen er en 1996-mod 528i.
BM54 radio modul? Det sa meg veldig lite, prøvde å google uten å komme noe lenger.. Kan noen utbedre litt?

dp9sznn5p8kqdnb5j2aj.jpg

BM54 er den til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om bilen er produsert etter 09/01 (2002-modell) er det originalt opplegg for aux. Hvis den er eldre enn dette og du ikke har cd-veksler må du enten lodde deg inn i selve spilleren eller kjøpe en "CD-veksler-emulator" som kan gi deg aux den veien. Disse koster vel fra noen hundrelapper og oppover. De enkleste har kun aux, mens de mer avanserte kan spille direkte fra iPod/iPhone, USB-stick o.l., samt at denne kan styres fra rattet og slike ting.

Som jeg nevnte i posten over så har jeg en 1996 modell 528i, og etter hva jeg tror, en BM54 radio modul. Om jeg leser det du skriver korrekt, så må vi som har eldre biler enn 09/01 (2002-modell) gå for en annen løsning, f.eks DICE MediaBridge BMW iPod / iPhone / Satellite / Bluetooth / USB Integration Kit og at det ikke finnes noen billig / enkel måte uten at man begynner å skru og lodde litt selv?

Det jeg i utgangspunktet hadde håpet på var at det eksisterte en enkel og billig "plug'n'play"-bassert løsning, hvor jeg kunne strekke kabelen frem dit jeg måtte ønske og være ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte i posten over så har jeg en 1996 modell 528i, og etter hva jeg tror, en BM54 radio modul. Om jeg leser det du skriver korrekt, så må vi som har eldre biler enn 09/01 (2002-modell) gå for en annen løsning, f.eks DICE MediaBridge BMW iPod / iPhone / Satellite / Bluetooth / USB Integration Kit og at det ikke finnes noen billig / enkel måte uten at man begynner å skru og lodde litt selv?

Som 740AV skriver er de kun biler med navigasjon som har "BM"-modul. Denne er også alltid plassert i bagasjerommet.

Det finnes nok ingen plug & play-løsning nei, men personlig synes jeg ikke at noen hundrelapper er så veldig dyrt. Alternativt kan du jo bytte til en nyere original spiller, eller en uoriginal, men det blir enda dyrere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke en bm54 radio du har, da bm radioene er beregnet til biler med navi. Bm er forkortelse av bordmonitor etter hva jeg har lest, altså beregnet for biler med bordmonitor.

Du har nok en cd43 radio.

Kansje dette kan hjelpe litt:

http://www.online-rubin.de/pinout.htm

Jeg tittet på siden du lenket til og er overbevist om at det er denne pluggen som er bak på CD spilleren

fjv2emks2rhyswb600ks.jpg

Jeg skal ta meg en tur ut og demontere og legge ut komplette bilder ila dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt en nyere CD53 (om den heter det samme er jeg usikker på). Radiomodul er det kun biler med navigasjon som har.

Beklager om jeg roter litt med begrepet radiomodul :D

Jeg forstod det slik at det er et skille på CD53, 09/2002 og nyere har støtte. Men nå gir jeg opp dette, får bruke FM-sender så lenge og investere i Dice mediaBridge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...