Gå til innhold

Fjerne parklyspærer BMW E46, få vekk feilmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan jeg kan få bort feilmeldingen som kommer på dashbordet når jeg tar ut parklyspærene, blinklysa lyser svakt samtidig. Vil fjerne parklyspæra ettersom jeg har angel eyes i Xenon 6000k, ser ikke like bra ut med gul parklyspære attpåtil. ? Angel eyes er kobla med strømtjuv på parklys kursen, men får opp pærefeil med engang jeg tar ut parklyspærene og bare har angel eyes :(

Skrevet

da er det for lite watt på strømtjuven tror jeg.. jeg har ikke angeleyes men prøvde å bytte parklyspærene med LED pærer. de har lavere watt og fikk da feilmelding og et lite lys-show med blinklysene..

løsning på problemet har jeg derimot dessverre ikke...

Skrevet

Hmm, er kjedelig :P samme jeg gjorde, prøvde med LED Pærer for å få vekk det gule lyset men fikk pærefeil da også, så er like greit og fjerne pærene... hvis man kan få bort feilmelding da :/

Skrevet

søk på ebay etter 40 ohm 5 watts motstandere. :)

ps: du har rett og slett dårlig sett med AE ! For det finnes gode sett med motstandere som gjør at du ikke får noe feilmelding.

Skrevet

Har angel eyes fra USA, angrer ikke på det. Vekker skikkelig oppsikt :P Funker bra, og lyser bedre enn vanlige CCFL ringer. Er 60 LED Pærer i hver ring, kan være noe med det... hvor skal jeg ha motstandene da?

Skrevet

Jeg syns du skal bestemme deg for om du har Xenon 6000K AE eller LED type AE !??

Uansett, de er ikke noe bra om du får feilmelding og må spørre om hjelp her på forumet :)

Jeg har et sett med ekte Xenon 8000K AE til E46. kan selge dem for 900 spenn. Da slipper du å tenke på feilmeldinger..

Skrevet
Jeg syns du skal bestemme deg for om du har Xenon 6000K AE eller LED type AE !??

Uansett, de er ikke noe bra om du får feilmelding og må spørre om hjelp her på forumet :)

Jeg har et sett med ekte Xenon 8000K AE til E46. kan selge dem for 900 spenn. Da slipper du å tenke på feilmeldinger..

et komplett sett..? ubrukt? enkelt å montere??

Skrevet

et komplett sett..? ubrukt? enkelt å montere??

Helt nytt komplett sett, ang "lett å montere" så er det opp til deg selv :)

Skrevet

For og bli kvitt feilmeldingen kan du mest sansynelig (om det er samme på E46 som på E39) deaktivere pæresjekk på parklys, da burde den ikke varsle for feil.

Navcoder kan gjøre dette for deg.

Fredrik

Skrevet

Ang hvordan du skal koble mostand:

Motstanden kobler du mellom pluss og minus på parklys kretsen.

40 ohm burde gå fint som nevnt her.

Skrevet
For og bli kvitt feilmeldingen kan du mest sansynelig (om det er samme på E46 som på E39) deaktivere pæresjekk på parklys, da burde den ikke varsle for feil.

Fredrik

Hvor får man tak i Navcoder da?

Skrevet

Fredrik

Hvor får man tak i Navcoder da?

Det kan du Laste ned gratis, men du trenger lisens fornå gjøre de fleste ting. Den koster rundt 200,- og betales med paypal til han som laget programmet. Har selv gjort det, og han svarte iløpet av en halltime og jeg fikk kode og alt ordnet seg.

Du trenger også en ibus device, koster et par hundre kroner. Du jan også gjøre andre morsomme ting.

Men dette er den beste måten og gjør det på, koster litt mer en motstander, men du slipper og ha dem hengebde bak lykta :)

Edit:

Ta en titt i "den (forhåpentligvis) store diagnose tråden, mener jeg hadde et par bilder av navcoder der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...