Gå til innhold

E46 320ia, Mtech 2, H&R, Style 225m ++

Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Jaaa, jooo, men tenker å selge bilen nå, overgang til E60 :) Første 5-serie, etter å ha hatt E30, E36 og E46...

Hvor mye kan man egentlig forvente seg å få for en E46, som har bikka 250k km? 

Mekanisk er den påkostet litt i det siste. Bare i år, har jeg tatt varm-flush av kassa, fylt på gass på aircondition, montert alt nytt i forstillingen, nye dempere og fjærer forran og bak, et par nye kaliptere, nye bremseskjold og håndbrekk bak, osv....

Problemet er vell den overflate rusten, ja, den forbanna rusten! førerdøra er preget av dette i nedkant, og hjulbuene har de vanlige flekkene, samt litt på bagasjeluka... Stripa mellom sideskjørt og dør har også diverse flekker...

Førerstolen er også noe slitt...

Dette trekker naturlig nok mye ned, men for å nevne positive ting, har jo bilen sort sportskinn, Dynavin spiller, xenon, multifunksjon sportsratt, automatisk klima, regnsensor, cruise, mtech fangere, originale Style 225m sommerhjul med gode dekk, og 17" M-tech hjul med gode Nokian Hakka, og sikkert noe mer jeg ikke kommer på nå...

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kompis som skal selge sin, og det er nok bare en 2.2 bensiner ;P Men vil egentlig heller ha den motoren enn en firer dieselmotor :) Veldig glad i rekkeseks, selvom den gjerne skulle vert litt større! Får den til en god pris, men trenger noen timer i garasjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kompis som skal selge sin, og det er nok bare en 2.2 bensiner ;P Men vil egentlig heller ha den motoren enn en firer dieselmotor :) Veldig glad i rekkeseks, selvom den gjerne skulle vert litt større! Får den til en god pris, men trenger noen timer i garasjen.....

Bruker en del suppe men... Har du prøvekjørt 520d da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt litern, litt over, funker fint for min del :) Er ikke spesielt økonomisk E46'n heller :P  Forbruket kan fort bli rettferdiggjort dersom man får turbohavari på en dieselmotor :) Er dessuten over snittet glad i den silkemyke gangen, og den fine lyden av en rekkeseks! Fadern har en E61 520d, bruker naturligvis mindre, men det er også eneste fordelen jeg ser... Han vil gjerne tilbake til bensin ;P

Har forresten handlet bilen nå! God bil, men må bytte litt slitedeler før den går igjennom EU. Må også innom biltrangsynet for å få godkjent senk, men det ser jeg ikke mørkt på, da jeg har nye fjærer og dempere +++ på veg i posten!

post-41043-0-40485600-1418592441_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil :) men du sier at bensin sparer seg inn ved turbo havari?

Er jo bare å få kjøpt en overhalt en, like god som ny :)

Koster ikke stort mere en 3-4k :)

Jeg skal ha diesel, men usikker på om jeg skal ha 2l. Lurer på om det er verdt de ekstra kronene å få 6'er diesel :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vell lage tråd ja... Gikk for Eibach 30/30 fjærer, da jeg ønsker å beholde mest mulig komfort... Vurderte også H&R, som står på E46'n, men leste meg fram til at Eibach var mer behagelig, og har vell etterhvert innsett at jeg ikke er så opptatt av en stiv og sportslig bil lenger :P Demperene var noen som var beregnet til M-sport understell, så satser på de fungerer greit med dette settet også..

Fin farge iallefall! Var å skulle hente M-sport fangere i dag, som jeg skulle sende rett på lakk.... Åpnet opp pappen, og fant ut at de desverre var uten PDC, og heller ikke beregnet på avtagbart hengerfeste, så nye må nok bestilles...

Men M5-speil, det fikk jeg hentet, som sannsynligvis blir lakkert i morgen eller onsdag, alt etter når lakkereren hadde tid :)

Angående Diesel, og bare 3-4 for en turbo, så er jo det greit nok. Men det må fortsatt gjøres, og katalysatoren og et eventuelt partikkelfilter har det vell med å få hard medfart i samme slengen,og da begynner ting å koste :) Liker best bensin, er bare slik det :P

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...