Gå til innhold

Null lyd i høyttalere etter spiller-bytte

Anbefalte innlegg

Har et lite problem... Når jeg hadde koplet alt inn i den nye spilleren så vil den ikke spille av lyd (det spraker ikke eller noe i høyttalerene).

Har kjøpt riktig Iso adapter etc, men mitt problem tror jeg ligger i den kontakten (12 pin) som orginalt sitter rett under koplingen på orginal-spilleren.

Har prøvd å bytte tilbake igjen, og da funker lyden fint, Men jeg klarer ikke å finne noen adapter til den pluggen noe sted (Mekonomen, Bilxtra, Biltema etc)

Hvor og hva må jeg lete etter?

Tusen takk for svar :)

Edit: Bilen er en E46 320 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har buiseness kassett-spilleren og 12 høyttalere (mener å huske jeg har 12, 6 foran, 4 i bakdorene og 2 i hattehylla)

pluggen er hvit og med 12 hull (type to linjer med 6 på hver linje)

jeg har prøvd 2 forskjellige iso overganger, der kun den ene passet (jeg har typen med runde pinner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er trolig at org anlegget ditt har en ekstern forsterker som ikke blir vekket til liv uten styrestrøm.

Hadde samme problemet på en E36 med HIFI anlegg, der la jeg opp tennings strøm til den originale forsterkeren og alt var i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant problemet, løken som hadde lånt spilleren hadde klippa remote ledningen helt inne ved kontakten og deretter tatt og teipa de sammen igjen (uten å avisolere slik at de faktisk fikk kontakt).....

Men jeg er happy, endelig funker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...