CrZyWiz Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Har idag en E46 som ble levert uten tåkelys orginalt forran, forrige eier kjøpte lampene, men ikke ledningsnettet. Ledningsnettet og bryteren kommer på i overkant av 3000kr, og det var igrunn litt i overkant av hva jeg tenkte å koste på "studentbilen" bare for å få lys i tåkelysene. Så tenkte å legge opp ledningsnett selv, på egen bryter. lampene er vell 55w, 2x55w= 110w. 110w/12v= 9,16 amp vil disse dra igjennom strømnettet. Hvor tykke kabler burde jeg ha da, og kan jeg kjøre såpass med strøm igjennom en bryter, eller må jeg har ett rele i tillegg?
Kennethe34 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Original tverrsnittet er på 2,5kvadrat, og du burde legge opp med rele, da slipper du å strekke hovedstrøm inn i kupeen
CrZyWiz Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 Finnes det noen som selger "universal" ledningsnett?
Kennethe34 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Skal du bruke original tåkelysbryter eller en biltemabryter? Om du ikke skal bruke org så trenger du jo bare noen ledninger, sikring og holder, rele og en bryter, kabelsko evt loddehylser. Biltema har alt til rimelige priser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå