Robin L Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 hei. bilen min fjusker... det er en 1991 mod e34 med m50b20 uten vanon. men med kompressor. aner ikke hva som er gjort med kompressor oppsettet. men ser at det er byttet bensin reg. har prøvd en brukt lmm uten hell. skiftet og plugger for ei stund siden. problemet er at den fjusker mye på tomgang, bilen rister litt og den jager opp og ned. og når jeg kjører i nedoverbakker så napper den helt sykt om jeg gir litt gass. bremser jeg på girene eller gasser så er det ingenting det jeg har tenkt å prøve nå, er å rense eller bytte tomgangs regulatoren og bytte lambda. skal sjekke hvilkene dyser som står i og. hvordan kan jeg sjekke hvilken hjerne/ chip det står i? men hvilken av disse to passer? 89-95mod: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-BOSCH-O2- ... 5523wt_906 91.96mod: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-BOSCH-ECU ... 5523wt_906
Robin L Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 ingen som vet hvilken lmm jeg trenger? lurer forresten på om det kan være 525 eksos på den? mener å huske at det er to potter bakover. er også ventilerte skiver forran. 520 ble vell ikke levert med det ?
Robin L Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 nei har ikke letet så mye. har letet etter løse slanger osv. fant en som gikk inn på toppen av motoren. denne så ut som skulle innpå innsuget. men tappen der den sto var blendet, men jeg tok bort dette og satte den på. ingen endring... fram med startgassen da kanskje?
Kennethe34 Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Kompressorbil vil være helt kokt på tomgang om den ikke er chippa. Anbefaler deg å sprette hjernen din å se på chipen, chiper som er for kompressoroppsett pleier å være litt mer "bling" enn org chipper. Om du er usikker på om dysene er bytta, så ta av fuelrailen og skriv ned nr på dysene, og google det. Falskluft kontrollerer du med startgass ja
Robin L Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 hvordan ser man at chipen er byttet egentlig? jeg tok ut hjernen. på ene siden var det skrevet på reg.nr og på andre siden var ene etiketten krysset over og det er satt på en ny ved sidenav. tyder kanskje på at den har vært sendt inn siden reg nr sto på? dysene hadde nr. 028015041. hva er denne til tru? hva styrer denne egentlig?
S.Hafsmo Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Skal du glo på chipen må du åpne hjernen. Hvordan er det gjort med vakum for veivhusventilasjon?
Robin L Skrevet September 3, 2011 Forfatter Skrevet September 3, 2011 vakumen for veivhusventilasjonen er koblet på før kompressoren men etter lmm. er ett eget uttak for den der. da skal jeg åpne hjernen i morgen
Robin L Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 hvordan spretter man hjernen i to egentlig? har skrudd av dekslene, men er to printkort som ligger mot hverandre så jeg ser ingenting... litt redd for å knekke det og. tåler sikkert ikke allverden..
S.Hafsmo Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Det er litt vanskelig å forklare, men på min er det 2 klips på hver side av den ene rekken kontaktpunkter hvor pluggen festes. så skal denne rekken kontakter klemmes ned, mens kortet vippes opp. Tror den må ganske langt ned for at den skal løsne.
Robin L Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 klarte å vippe av det hvite plast-dekselet som sto over chipen og fikk sjekka nr. på den. nr som sto på den var 1 740 352 1 267 357 951 disse tallene sier ikke meg noe men. made in singapor sto det iaff.. (så da er det kanskje ikke original bmw?) edit: ser nå at nr på den stemmer med den lappen som er klistret på utenpå. 1740352..
S.Hafsmo Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Jeg trodde jeg hadde lagt ut et bilde av chipen min, men det hadde jeg visst ikke. Husker selvfølgelig ikke hva det sto på chipen fra ESS, men det kan godt være at det sto "Singapore". Virker jo som chipen har blitt byttet da, siden du har fått ny lapp og greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå