Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

hva slags grunning er det du bruker ?: )

Imponert over arbeidet !

Takk for det! :)

Jeg bruker 2 komponents epoxygrunning. Husker faktisk ikke hva den heter, men di fleste lakksjapper selger slikt.. Men er dyrt, koster nesten 1000kr literen, før rabatt :?

Dæven det blir mye jobb og pusse ned den grunninga du koster på bla i motoromet. Har spart mye jobb om du hadde brukt noe på spray.

Hehe, ja muligens det.. Jeg skal først lakke 2 strøk med acryl lakk, samtidig som den blir lakka under.. Så pussing før filler, base/klarlakk. Så håper og tror at mye blir utgjevnet av acryl lakken.

Meget bra Magne :) følger med hær :) få litt inspirasjon til neste prosjekt :)

Takk for det! Kjekt at jeg klarer å inspirere folk, det er motivasjon for meg! :)

stort stykke arbeide detta her ja! men det må jo ha vært jævla mye rust på denna e30`n her da

Takk, takk :)

Jo, den var jo det.. Var selvfølgelig mer rust enn jeg så før jeg var komt skikkelig i gang, men slik er det vell alltid? :P Er ikke rust noen serlig flere plasser enn det som er "vanlig" på en rusta e30.. Men har funnet mye ved å fjerne alt karosserikittet :( Også bak braketter har det vært en del.. Men jeg har jo virkelig leita etter rust da :)

Ellers så har jeg brukt mangen timer på bilen den siste uka, og er faktisk ferdig med å rustsveise! :D Kommer en update i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget ikke noen tegning av vippa, det blir enklere med målsatte bilder for min del :) Har ikke tilgang til andre tegneprogram enn Solid Edge, og det blir for tidkrevende for en slik ting..

Høyden på vippa er 120cm fra gulvet til øverste punktet på "ramma". Di utstikkerene som hjula sitter på, har en total lengde på 38cm. Disse er like for alle hjula, bare det ene står selvfølgelig motsatt vei. Det stålet som er brukt her, har en bredde på 4,5cm dvs at det påsveiste utstikket er 33,5cm. Den hylsa som sitter på toppen, har en diameter på 9cm hos meg. Hjula er kjøpt hos jula!

Vippe.png

Total lengden på vippa er nøyaktig 200cm! Og avstiverene opp mot midtsøyla er ca 60cm, og har omtrent 45grader vinkel mot midtsøyla.

Vippe2.png

Den øvre "tverrbjelken" har en total lende på 140cm, og er selvfølgelig montert slik at den er 70cm på hver side av senteret på midtsøyla. Di røra som står inn i rammevangen har jeg desverre ikke mulighet til å få målt tykkelsen på før dem er fjerna fra bilen. Var også vanskelig å få målt nøyaktig hvor langt det er fra senter til senter på røra som er påsveisa, men er ca 89cm. Dette er FORSKJELLIG på den vippa som skal være fremme og bak på bilen. Jeg skal prøve å få målt dette når dem er tatt av karosseriet!

Vippe3.png

Hylsa og akselen som holder tverrbjelken ser slik ut: Den har en ytre diameter på 9 cm, og en lengde på 15cm.. Denne er laget ved at to emner er blitt dreid, slik at det er en liten klaring mellom dem. Jeg er usiker på hvor stor klaring, men ANTAR at det er 0,5-1mm.. Det beste hadde uten tvil vært å fått dreid til hysler slik at du kan ha kulelager inni, men da blir det fort noe dyrere.

Vippe4.jpg

Det er forholdsvis mye arbeid å lage en slik vippe, men har du planer om å rustsveise en del så er det sterkt å anbefale! Har du først laget ei vippe, så er det også gode muligheter for å leie/selge når du ikke trenger den selv lenger! Har også sett at noen lager med utgangspunkt i 2 motorstativ fra biltema, og bare forlenger litt. Det er jo også bare å flytte/forandre på røra som skal inn i vangen, så kan den fint brukes på andre biler :)

Mvh Magne Øksnevad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som ikke er bra beskrevet i posten ovenfor, så gi besjed! Eller vist det er noe annet som jeg muligens kan svare på, så er det bare å spørr :wink:

Send det til meg også da, på PM eller mail michael@vikaas.no. :mrgreen:

Har sendt deg en mail! :)

ser bra ut.. men tror faktisk jeg hadde bytta den biten i gulvet på høyre sida bak.. siden du allerede legger så mye arbeid ned i den lixm.

Jeg er ikke sikker på hvilken bit du mener?? :?

Nice,herlig og bli ferdig med rustsveisinga ja! ser frem til når denne får litt lakk på seg :D

Ja, stemmer godt det! :D Det blir mest sansynlig lakk førstkommende helg.. Men er litt væravhengig, siden jeg vill ikke trille ut karosseriet vist ikke det er opphold!

Her er et halvdårlig bilde av akryl lakken som skal på undersiden/inni.. Er svært fornøyd med den, tror jeg har kommet veldig tett opp mot den som kommer på utsiden av bilen. Det er også metallikk i lakken, så tror det kommer til å bli pent..

2012-02-13165526.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...