Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Bare fant et bilde her av en som hadde motsatt. Og husker ikke hva jeg har på M3.

De foringene er fra Millway, og der fulgte det bruksannvisning med :D

Så kjekt med sånn rulle. :applause: Men tar så mye plass når den ikke er i bruk. :shock:

Ja, er helt genialt med slik vippe! :) Kunne aldri tenkt meg å gjort en lignende jobb uten.. Dem tar ikke såå veldig med plass. Har satt dem oppå hverandre nå. Men det er uansett ikke mitt problem, siden jeg bare har leid den :)

Artig lesing og flott med mye bilder.

Ser ut som du har det både morro og at jobben blir gjort veldig bra, så blir artig å se fortsettelsen :)

Ja, jeg koser meg med å potle med bilen.. Hadde vært helt meninsløst å holde på vist ikke! :P Men må vell erlig innrømme at jeg var lei av rustsveising mot slutten..

Hva skal du gjøre med den biten som mangler på C-stolpen da ?

Den blir sveist på ganske snart.. Det var tidligere eiger som skar dem av på den måten, men var en grei løsning for å kunne ta av og på skjermene uten å måtte ta av hele C-stolpe utbyggeren. Det er noe rust helt i nedre kant, som jeg må få sandblåst først.. Er derfor det har blitt utsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fryktelig lenge siden uppdate her nå! :P

Har skjedd litt med m3'n, men egentlig for lite.. Det nermer seg veldig lakk, og håper på at den blir lakka iløpet av påsken! Motorrommet er ferdig nedpussa, og forsåvidt resten av bilen også.. Bakskjermene hadde et par bulker fra forige eiger, samt den ene ble litt ugjevn etter at jeg "valsa" inn kanten. Så dem måtte desverre sparkles. Heldigvis har jeg en kolega som er svært dyktig på karosseri, så han har fått skjermene nesten bedre enn dem var nye! :D Er langt fra så mye sparkla som det kan virke som på bildene!!

Trilla bilen ut i sola å blåste av den litt, så fikk tatt noen bilder:

2012-03-26122042.jpg

2012-03-26122056.jpg

2012-03-26122119.jpg

2012-03-26122135.jpg

2012-03-26122049.jpg

Jeg har også kjøpt en e46 touring som dama bruker som handlevogn, samt når vi skal på langturer.. Var endel som måtte fikses på denne, så fikk den billig :) Caddyen min har også fått på sommerunderstellet. M3'n får omtrent den fargen som caddyen min nå har, muligens litt mørkere:

2012-03-24134831.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut!

Skulle kanskje fått på plass bensintanken mens du ennå hadde ann i rullå di men.. :)

Jo takk! :)

Jeg skal mest sansynlig ikke ha bensintank på bilen, bare fuelcell.. Hvis det blir godkjenning, så må vell muligens tanken monteres. Men jeg kommer til å kose meg med å ligge under denne bilen å skru! Så ser ikke tungt på om den må opp i ettertid.. Kunne jo også lagt opp bremserør og bensinslanger før den ble satt på bakken, men det er jo også en finslig jobb å legge opp, når alt er nytt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dette... Stå på videre, sommeren er snart godt i gang...

Jo, takk! :)

Hehe, ja helt sant det! Jeg så en stund for meg at det ikke kom til å bli kjøring i år, men ble gira på å få kjørt litt etter jeg satt på med e28'n til en kompis i helga! :D Den har riktig nok overlading og noe mer effekt enn i min motor, men var motiverende alikevell..

Synes det er veldig kult at du går for et filter pr trakt.. Hadde en stund plan om å kjøre slik selv, men det ble ikke noe av. Håper på å få sett bilen/hørt lyden i sommer :P Skal du på e30 meet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig kult at du går for et filter pr trakt.. Hadde en stund plan om å kjøre slik selv, men det ble ikke noe av. Håper på å få sett bilen/hørt lyden i sommer :P Skal du på e30 meet?

Satser på at jeg får tatt en tur dit ja, ser veldig bra ut med jobb og greier foreløpig.

Lyden er akkurat hva jeg drømte om, vet jo ikke hvordan det er utenfor, men en prøvetur kan alltids ordnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dette... Stå på videre, sommeren er snart godt i gang...

Jo, takk! :)

Hehe, ja helt sant det! Jeg så en stund for meg at det ikke kom til å bli kjøring i år, men ble gira på å få kjørt litt etter jeg satt på med e28'n til en kompis i helga! :D Den har riktig nok overlading og noe mer effekt enn i min motor, men var motiverende alikevell..

Synes det er veldig kult at du går for et filter pr trakt.. Hadde en stund plan om å kjøre slik selv, men det ble ikke noe av. Håper på å få sett bilen/hørt lyden i sommer :P Skal du på e30 meet?

Nærmer seg fort etter lakk skal du se,gjenstår jo mangen timer men du får jo ting gjort :)

Kjekt å kunne bidra til motivasjon :) var en god helg denne helga ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble den andre hjulbuen nesten ferdigpusset, takket være Tor Helge (hjelpsom kolega)! :D Han er på grensen til perfeksjonist, og det passer meg veldig bra når han jobber med min bil..

Satser på at jeg får tatt en tur dit ja, ser veldig bra ut med jobb og greier foreløpig.

Lyden er akkurat hva jeg drømte om, vet jo ikke hvordan det er utenfor, men en prøvetur kan alltids ordnes.

Oki :) Jeg skal vertfall, men uten bil.. Stiller som mekaniker for E28 Power :P Trenger ikke sitte på, jeg klarer meg lenge med å få høre lyden fra utsiden ;)

Blir bra dette! Var knall tøff den Caddy'n då:)!

Takk :) Hehe, ja jeg er veldig fornøyd med caddyen selv.. Liker å gjøre ting som ikke så mangen andre gjør! :P

Nærmer seg fort etter lakk skal du se,gjenstår jo mangen timer men du får jo ting gjort :)

Kjekt å kunne bidra til motivasjon :) var en god helg denne helga ja :D

Ja, blir nok veldig motiverende å få farge på bilen! :D Og er jo ikke bare min skjyld at det går treigt for tida, han som skal lakke bilen har tatt på seg litt for mye.. Men fra neste uke blir heldigvis bilen min høyt prioritert! :)

Ingen tvil om at denne helga blir husket! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...