Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

mye bra jobb her ;) ser veldig strøkent ut ;)

Takk for det! :)

blir helt rått detta her :applause:

Takk! :)

Dagens prosjekt var å få sprayet alle vanger og kanalene med hulromsspray. Har fått tapet inn alle småhulla, og begynte såvidt å spraye. Men så etter 2 min så begynte sprøyta å lekke såpass mye (biltema) at jeg ikke engang gadd å prøve å fikse den. Så får ta det en annen dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fortsatt på understellsbehandlingen/spraying av hulrom. Dette er en drittjobb, som jeg har gruet meg lenge til å gjøre :P Burde jo selvfølgelig vært gjort rett etter lakkering, men så meg ikke syn på å begynne på det da.

Klattet endel med at sprøyta til hulromssprayen ikke virka skikkelig. Kjøpte en ny, men like dårlig(fungerte utmerket uten forlengerslange og spredningsdyse). Etter endel frem og tilbake, fant jeg ut at det ble mest effektivt viss jeg korta inn slangen til 1/3 av org, da fikk jeg mye stoff ut, og fin forstøving.

Tok ikke så mye bilder her, ville helst bare bli ferdig. Men tapet igjen alle hullene i rammevanger, kanaler osv, for å så åpne en og en og spraye inni. Etterpå kunne jeg også lett se om det hadde komt tilstrekkelig med stoff overalt, ved å se hvor mye som var på tapebitene.

2012-08-26175645.jpg

Ble mye søl under bilen, da væska var såpass tynn at den rant gjennom tapen i bunnen av kanalen. Noen plasse løsnet også tapebitene, som resulterte i mye vasking under omtrent hele bilen! :(

2012-08-26175659.jpg

Tapet også godt inn runt hjulhuset forran, og fikk sprayet det med understellsbeskyttelse. Laget et lite "telt" for å beskytte resten av bilen og omgivelsene rundt:

2012-08-25214215.jpg

2012-08-25214226.jpg

2012-08-25214238.jpg

2012-08-25220535.jpg

Jeg har også smurt inn det ene bakre hjulhuset med karosserikitt, for å gjøre den mer mottakbar for steinsprut. Skal gjøre det samme på andre sia. Skal selvfølgelig også understellsbeskyttelse inne her:

2012-08-26230404.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det følges med!

Strøkent prosjekt! Elsker fargevalget.

Stå på! :)

Takk for det! :)

Hvilket stoff har du inni hjulhusa ? så ut som noe klissete greier, hvorfor ikke bruke noe "tørt", dette blir vel uansett en "finværsbil" , eller ? :)

Nå har jeg en spray fra Hagmans, husker desverre ikke hva den heter.. Bildet er tatt 5 min etter spraying, derfor ser det ekstra vått ut :) Men jeg er ikke helt fornøyd med finnishen på det, så har kjøpt inn bodyshuts spray, som jeg tror blir brukt i stede for. Den blir helt hard, men er ikke like sort i fargen.. Så får se om jeg sprayer noe oppå den igjen :)

Bilen kommer nok til å bli brukt endel i sommer-halvåret. Ser ingen grunn til å ikke bruke den, så lenge jeg for ordna meg skilter på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke du skulle ha beskyttelse på. Den massen du har brukt så grisete ut ja. Wurth sin bodybeskyttelse er veldig bra. Den blir helt tørr og hard, men ikke helt svart.

Stemmer forsovidt det! :) Men jeg vil ha noe guffe inni hjulhusa. Pga ser ikke pent ut når det er blått inni der, samt kommer jo veldig mye steinsprut som garantert kommer til å lage sår i lakken..

Oki, er Wurth sin bodybeskyttelse jeg har handlet :) Handla en boks med hulromssprayen til Wurth i tillegg, tror jeg går over en gang til for å være 100% sikker på å ha fått dekket alt..

Var innom bilen en liten tur i dag, og prøvesprøytet litt med bodybeskyttelsen. Den massen som jeg allerede har sprøytet på var blitt forholdsvis tørr, men komm litt merke på fingrene når jeg trykket på den. Den ser mye bedre ut nå, hadde ganske nøyaktig samme farge som bodybeskyttelsen fra Wurth når jeg sprøyta litt oppå for å sammenligne.

Men var heldigvis greit å få vasket den "gamle" guffa av med et godstoff som jeg har, hvis jeg går inn for å fjerne det igjen #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart å lure deg inn i gatebil ser eg :wink:

Hehe, ja har vist det :P

Fikk en forespørsel på om jeg var intr i å få litt omtale i Gatebil, og det var jeg jo selvfølgelig! :)

Skal få scannet inn "artikkelen" når jeg har fått kjøpt bladet, og legge ut her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vaska bort den understellsmassen som jeg hadde sprøyta på, og sprøyta på bodybeskyttelse i stede :) Men gikk med mye mer enn forventet, så hadde bare nok til en side.

2012-08-30110605.jpg

2012-08-30110615.jpg

Har også lagt på kitt på andre hjulbuen bak:

2012-08-30110637.jpg

Jeg har dreid bort det ytterste reimhjulet som står på veiva. Dette er for å få mer plass, slik at jeg får inn den radiatoren som jeg ønsker :)

2012-08-28094239.jpg

2012-08-28095952.jpg

Har fått spacerene som jeg hadde bestilt. Er 4x18mm, med tilhørende bolter. Jeg regner med at jeg kommer til å dreie dem ned litt, men vil prøve felgene på for å se hvordan det blir først. Må uansett ha minimum 12mm spacer, både forran og bak..

2012-08-30112811.jpg

Dekka til felgene har komt. Er Toyo proxis t1r dekk, i dim 205/40-17 og 245/35-17

2012-08-30110551.jpg

Har også kjøpt meg noen felger som kommer til å bli brukt til banekjøring. Er bbs rc 41. Ikke verdens peneste felger, men bra i forhold til pris! Er også forholdsvis lette, og det er jo også en fordel! Disse er 7,5x17" Senteret har grunning på, og kanten er sandblåst. Får se om jeg tar arbeidet med å polere dem opp, eller bare lakker kanten også..

Noen som har erfaring med å polere opp etter sandblåsing? Er det mye, eller ekstremt mye arbeid? Håper på at jeg klarer å få spendt felgen opp i dreiebenken på skolen, hvis ikke blir e46'n brukt som "dreiebenk"

2012-08-30110452.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å polere opp etter sandblåsing? Er det mye, eller ekstremt mye arbeid? Håper på at jeg klarer å få spendt felgen opp i dreiebenken på skolen, hvis ikke blir e46'n brukt som "dreiebenk"

Det er ikke noe problem. I værste fall må du til med våtslipepapir og vann. Mine felger var stygge. Begynte med 240 papir og avsluttet med 1200. Deretter var det bare å polere opp. Har du tilgang på benk er det en enkel jobb. Jeg hadde felgene på bilen, jekket opp og kjørte tomgang i 2. gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...