Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Jotun husvask på den motoren der, å spyl av med roterende høytrykk.. bler gullfint!!

sykeste at du har borra om de porsche skivene og egentlig.. hehehe.. galning!!!

Ja, motoren stod veldig støvete lagret en stund :/ Men skal gå fint å få av igjen.. Så husvask er brukende til slikt? Det er vell mye det samme som kraftvask? Kraftvask funker vertfall veldig bra på verkstedgulv :)

Neeida, er jo slitedeler :P Jeg hadde lite lyst å bruke 2300,- på nye skiver (som var di billigste tilsvarende jeg fant). Er jo standar skiver til e46 328i, så er ingen problem å få tak i :)

Fy flate, dette blir gromt! 8) Ble heftig de hjula da, slikt liker vi ;)

Takk for det du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har skjedd litt på bilen, men ikke så veldig mye.. Også endel småting som blir gjort, som tar mye tid uten at det viser igjen :/

Jeg har fått dreid meg foringer til gearkassen. Disse er i samme materialet som dem på motorfestene.

2012-09-19151116.jpg

Jeg kjøpte ny org foring til å ha på den øverste delen av gearoverføringen. Men siden jeg bruke bolt i stede for den orginale låsepinnen, så ble denne foringen ganske slarken. Så jeg dreide meg nye foringer til å bruke her:

2012-09-24191027.jpg

2012-09-29234030.jpg

Så har jeg forsøkt meg litt på å tig sveise alu. Det går geit nok, men kreves endel øving for å få skikkelig pene sveiser. Største problemet mitt var å få stilt inn apparatet skikkelig. Prøvde mangen forskjellige innstillinger, men også mye for å se hvilken forskjeller de utgjorde:

2012-09-29171305.jpg

Sveiset så sammen den øverste delen av gearoverføringen. Ikke noen veldig pene sveiser, men har belastet dem ganske mye så dem er vertfall holdbare! :)

2012-09-29170342.jpg

2012-09-29170401.jpg

Jeg har kjøpt endel nye smådeler og dill til bilen.. Litt dårlig bilde, grunnet lysstoffrøret. Ganske utrolig at det på bildet koster nermere 4.000 hos koed :roll:

2012-09-28203353.jpg

Kjøpte ny gearstang, denne heter noe slikt som sportsgearstang. Synes denne virker til å være bra. Shortshift har lett for å være litt for kort mellom geara, mens den vanlige gearstanga er litt for lang..

2012-09-28203405.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fornøyd med lengden mellom geara etter å ha montert denne sportshiftere, som skal være en orginal bmw del. Om den ikke er orginal, så er det vertfall en veldig god kopi, som har de rette merkelappene :P

Jeg har aldri selv montert shortshift, men kjørt biler som har dette montert. På e30 er det vanlig at den tar litt borte mellomakselen, og det er irriterende. Hvor god den fra GS er, har jeg ingen anelse om. Men ofte når ting er justerbart, så er det mer slark enn når det har en fast posisjon :)

Jeg kan også nevne her at jeg har bestemt meg for å selge min VW caddy. Hvis noen er intr, så ta kontakt på pm! Jeg kommer ikke til å legge ut annonse før om ca 2 uker, pga er bortreist. Men prisantydningen på bilen setter jeg til 40.000. Men er også åpen for seriøse bud! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster med mange små "duppe-dingser" :) Jobber du på et maskineringsverksted? Virker som du har god tilgang på maskinerings-maskiner, og det er jo en fordel når en bygger bil. Få på litt lakk på det omsveiste girstaget, så blir det good ;)

Keep up the good work :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster med mange små "duppe-dingser" :) Jobber du på et maskineringsverksted? Virker som du har god tilgang på maskinerings-maskiner, og det er jo en fordel når en bygger bil. Få på litt lakk på det omsveiste girstaget, så blir det good ;)

Keep up the good work :)

Nei, det verkstedet jeg jobber på har ikke serlig mye maskiner i grunnen. Men på skolen (UiS) så har vi et veldig bra utstyrt verksted, og to annsatte på fulltid. Jeg har fra før av lite/ingen erfaring med flesteparten av maskinene, men får god veiledning hvis jeg trenger det.. Har faktiskt en CNC maskin stående, men har ikke helt sett behovet for å lære meg hvordan den virker enda :)

Thumbs up!

Var inne å "girte" litt i E30en din idag Magne! Veldig tight og fint! :)

Hehe, så bra! :)

hehe e du klåfingra tommy ? :P

men d ser bra ut dette magne :) må komma å hjelpa meg og litt ein dag ;)

Ja, me sko fått gang på din snart! :) Du må bare hyla ut når du e å potle med bilen, e lettere for at eg komme innom ein tur då enn vist det må planlegges på forhånd! ;)

z3 har vel kortere vandring, er vel en slik overføring du har handlet?

morro å følge med på tråden din :)

Det kan godt stemme! Men den ligger under e30 deler på Koed, sammen med dem andre delene som dem selger til gearoverføringen :)

Fy faen, dette må jo være ett av de beste e30 m3 byggene på forumet her :) Moro å se at du fikk stolene til å passe så bra!

Takk for det du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Endelig har jeg fått gjort litt med bilen igjen. Har vært bortresit på ferie et par uker..

Slik ser gearoverføringen ut, ferdig montert:

2012-10-23153437_zps529fc5a5.jpg

En ting jeg har lurt litt på, var om motoren min sto litt høyt plassert i bilen. Så jeg fikk låne et panser av en kompis, og prøvde dette på bilen. Dette ble da liggende å vippe på motoren, men en liten glipe på ene sida:

2012-10-20155604_zps17278056.jpg

Jeg tok da å kortet inn litt på motorfestene, så passet det greit. Det er ekstremt liten klaring til BFK nå, men får slipe av littegrann på innsuget. Motoren står jo også rimelig stumt, så bør gå fint..

2012-10-20155553_zps7149f362.jpg

Jeg har fått kjøpt meg et tårnstag til å ha bak, og montert dette. Det var mer massivt enn jeg hadde regnet med, så tror nok det skal gjøre nytten sin :) I forhold til pris, så synes jeg dette var av svært bra kvalitet..

2012-10-16185212_zps693bc28f.jpg

2012-10-23153646_zpscef24c95.jpg

2012-10-23153654_zps5ddf886d.jpg

Jeg har også fått laget meg noen rør som håndbrekk wiren skal gå i. Di gamle var veldig rusta, og ble fjerna da jeg holdt på å rustsveise bilen.

2012-10-23153512_zpsff1d9c8b.jpg

Også er jeg ferdig med bremseskjold og håndbrekk på begge sidene bak. Absolutt alt her er nytt, så da er det forhåpentlig vis en stund til jeg må fikse dette igjen :)

2012-10-23164925_zps4f065c5d.jpg

2012-10-23164930_zpsafde071e.jpg

Jeg har også fortsatt litt på å legge opp bensinslangene. Dette ble seende litt rotete ut på bildet, i forhold til hvordan det oppleves når jeg ligger under bilen:

2012-10-23153526_zpsaae1fbe6.jpg

2012-10-23153551_zpsedffdf27.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...