Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for alle tilbakemeldingene! :D

Ja, jeg skal få filma litt av motoren når den sviver! Tenkte å prøve go-pro cameraet som jeg fikk til jul :)

Nå har jo du aldri mangla motivasjon, men det hjelper på med start uansett

Har du fått ben stian i garasjen altså

Ja, var kjekt å høre noe lyd fra bilen igjen! :) Jada, han kom innom etter jobb, å hjalp med litt trykking på pc'n! :)

Rått!!

Men jeg må spørre, siden jeg ikke har fått satt meg så veldig inn i det, men jeg stusser litt på topp/toppdeksel her? Er vel ikke vanlig S38 deksel hvertfall?

Edit;

My bad! Motor fra E28?

Det skal være et helt vanlig s38b36 toppdeksel jeg har ;) Men jeg har ikke det der plast greiene som er i midten av dekselet (der jeg har coilene), slik som det er orginalt..

Hei magne, hvor får du tak i de strømpene du trekker kabler gjennom?

ebay, les tidligere i tråden:)

Stemmer det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig kunne tatt meg tid til å skrive en update! :)

Når vi starta opp motoren, så startet den veldig raskt og sveiv forholdsvis pent. Men etter at den ble stoppa en gang, og startet opp igjen, så sveiv den ikke lenger så pent, og døde ut av seg selv.

Så med en gang at det måtte ha med veisensor å gjøre, siden hjernen ikke fikk signal derfra. Det var brudd i en av ledningene til veisensoren, fordi jeg fikk ikke noen motstand.. Når jeg klemte å reiv i ledningene, for å prøve å finne hvor bruddet var, så sto jeg plutselig med ledningen løst i hånda. Og sensoren så ut som dette:

IMG_3869_zps87dcb186.jpg

Heldigvis hadde Turbo touring en ny sensor stående på sin bil, så jeg fikk kjøpe denne av han! :D Så da fikk jeg gang på bilen igjen kun kort tid etterpå..

Både turtelleren, vanntemp måler og olje temp måleren min virket ikke. Når jeg satt i et annet speedo jeg hadde liggende, så virket både turteller og vanntemp. Så da satte jeg i gang med å åpne begge speedoene.

2013-03-10151543_zps474fd867.jpg

Tenkte jeg skulle ta endel bilder av dette, men ble gira så glemte det helt ut. Men det som var feilen, var at det var endel irr og korrosjon på både selve kretskortet som instrumentene sitter på, og på det kretskortet som ligger i bunnen av speedoet. Jeg byttet dette over fra det fungerende speedometeret, til M3 speedometeret. Og plutselig så virket både turtall og vanntemp! :) Også dette service lyset som ikke gikk av, var borte nå :)

Men det som jeg ikke fant utav, var olje temp viseren. Denne skal kobles opp med en +, en jord og en signal. Når jeg kobler til + der den skal, og jord der den skal, så spretter den rett opp på max. Viss jeg bytter om på ledningene, så sker det ingen ting.

Jeg prøvde å se etter brendte motstander, men fant ingen. Jeg TROR at signalet som viseren skal ha, går rett til jord, og at den derfor hopper rett opp på max. Er det noen som har vært borti lignende? Jeg må vell kjøpe et nytt speedo, for å få tak i en fungerende oljetemp måler?

Jeg har vært å hentet bakfangeren hos lakkereren, for å kunne tilpasse bakerste delen av eksosen.. Bakfangeren er mattet ned, og er langt fra klar for lakkering slik den er nå! Jeg hang den kjapt på bilen.

Jeg gikk også i gang med å lage bakre delen av eksosen. Dette gikk forholdsvis greit, og jeg fikk ikke tatt bilder før alt var ferdig punkta, og endepotta var på.

Jeg vet at det er mangen som ikke liker diesel stuss, men det driter jeg i! ;) Jeg synes det ser bra ut, så da ble det slik.. Det passer jo såklart bedre på en overladet motor med 600 hk, men det får komme med tiden :)

2013-03-12211857_zps25ec9e0b.jpg

2013-03-12211837_zpse7746d15.jpg

2013-03-12202507_zps20c63001.jpg

Jeg var også spendt på disse klaringene mellom utterst på bakfangeren, mot bakskjermen. Har sett flere som har problemer med dette, og det har forsåvid jeg også :P

Den ene siden er grei nok, og den andre må det gjøres noe med. Frykter dette har litt med hvordan bakfangeren har blitt lagret de siste 8 årene..

2013-03-12202523_zpsc6cee117.jpg

Den ene siden er mye bedre enn det så ut som på bildet! :)

2013-03-12202514_zpsdc763211.jpg

Jeg har også kjøpt meg sport evo nyrer:

2013-03-12210144_zpsedd84c2a.jpg

Og helt nye lyktegriller:

2013-03-12210345_zpsf01db736.jpg

Jeg trodde også at jeg hadde bestilt det dekselet som skal være under fremvinduet til begge sider, men hadde bestilt feil og fått to til førersiden :P

2013-03-12211124_zpse4904ce2.jpg

Jeg har også handlet diverse andre småting. Som bland annet listen som er mellom dashbord og fremvindu, og listene til bakvinduet. Samt en haug med klips, som jeg allerede sliter med å huske hvor hører til :P

Jeg har også prøvd på å laste opp en dårlig film fra når bilen starter, og sviver..

Jeg må nevne at lydkvaliteten på telefonen er latterlig dårlig, er mye mørkere lyd i virkligheten!! Det høres også nesten ut som at det er litt tikking fra motoren, men det er ingen antydning til tikkelyd i.r.l!

Samme filmen på begge linkene. Gi med tilbakemelding om filmene ikke virker! Filmen skal være fra etter at jeg har montert endestussen..

Youtube:

photobucket:

th_video-2013-03-12-21-14-48_zpsdb6e2d6d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg ut film av hvordan den bilen låter Magne, du kommer til å snu hele forumet på hodet ;) hehehe!

Hehe, så gromt er det nok desverre ikke :/ Er også litt mindre lyd nå, enn når du hørte den, men har ca samme tonen vil jeg påstå..

Men uansett, så er lydkvaliteten på filmen desverre noe annet enn det høres ut i virkligheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAH!!!! Nå nærmer det seg skikkelig BIL her! :D :D :D

Ja, er nermere nå enn på lenge! :D

:applause::applause::applause::applause: LIKES!

Takk! :)

Grom update ! dig med komplette griller nytt. Høres ut som lyden kan bli pen også, ikke noe å si på diesel stussen heller, spent på hvordan den høres ut live ;)

Ja, jeg fant ingen brukte som var pene nok :P Men måtte lukke øynene når prisen på dem kom opp :| Liker ikke å bruke mye penger på slike ting.. Men hadde ikke noe valg.

Jeg kan garantere deg at lyden er noe heelt annet live.. Det irriterer meg at kvaliteten ble så dårlig på tlf. Jeg prøvde å filme med go pro også, men da ble det veldig lite lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten stund siden, så leverte jeg inn alle rutene mine inn for soting hos Dekoratøren. Jeg var å hentet disse i går, og resultatet var meget bra! Jeg har den som han kaller for medium på alle 4 siderutene, og ett hakk mørkere på bakruta. Jeg tror selv at dette kommer til å se pent ut :)

Nå nylig var det to karer fra Riis innom i verkstedet, og limte inn ruter for meg :)

Forran ble det ei ny rute, mens bak valgte jeg å bruke den som jeg hadde liggende, da denne er i bra stand! :)

Forran ble det seende slik ut:

2013-03-14131145_zps47840a4f.jpg

2013-03-14131136_zps05f8ddb7.jpg

Og bak ble det slik:

2013-03-14131011_zpsedfa3c28.jpg

Et forsøk på å vise hvor mørk solfilmen er:

2013-03-14131122_zps68c57282.jpg

Jeg begynte også å se på listverket som skal være til siderutene bak. Der er ikke di som jeg fikk med til bilen så veldig pene, mens dem jeg fant på huggerene er tilnermet strøkne! (litt skitne på bildet). Det er antydning til mange små rustbobler på den jeg hadde fra før, mens den nyeste trenger bare en polering..

2013-03-14094336_zpsbea661bf.jpg

MEN, så hadde den nye lista chrom lister, og det skal jeg selvfølgelig ikke ha! Disse var poppet fast, i resten av listverket. Jeg borret ut en popp naggel, og prøvde å sette i en ny som jeg hadde liggende. Men denne var endel for lang, så jeg må få kjøpt meg en kortere type. Derfor så kom jeg ikke så langt med dette i dag..

2013-03-14094401_zpsd64b5884.jpg

2013-03-14094433_zpsf5f6686f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så grom denne begynner å bli, å for ikke å snakke om hvor gjennomført alt er!

Kan hende det står et sted, men hvilken diff bruker du?

Takk! :)

Jeg har en e28 535 diff med brems. Jeg har byttet utvekslingsdreva på denne, til e34 m5. Så nå har jeg 3.91 i utveksling. Dette passer bra, siden jeg har e34 m5 motor og gearkasse :)

Det her blir så gromt!
dieselstuss <3

blir flott bil ut av dette :D

Takker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...