Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har fått gjort litt mer i det siste! :)

Jeg hør førstog frems fått helsveist bakre delen av eksosen, lakkert den og montert den på bilen igjen.

2013-03-17182454_zps709639a5.jpg

Er ikke verdens peneste sveiser, men garantert tett! :)

2013-03-17182531_zps35686e20.jpg

2013-03-17182548_zpsdf9ee97d.jpg

Jeg har også vært en tur i dreiebenken med spacerene som står forran på bilen min. Når jeg kjøpte dem, så var det planen å dreie dem ned littegrann, siden jeg ikke trengte så mye som 18mm forran. Men når jeg fikk dem montert, så ble dette såpass pent, at jeg ike tenkte så mye på det!

MEN, så har jeg hatt problem med at jeg ikke kunne legge full sving, pga dekket tok i skjermen. Jeg har ikke lagt inn kanten på fremskjermene, men blir nødt til å gjøre det. I tillegg, så har jeg dreid ned spacerene til 13,5mm, samt justert camberen forran til max. Kommer til å justere ut igjen camberen, når jeg har fått lagt inn kanten på skjermen.

I dreiebenken:

2013-03-19153940_zps77e7e456.jpg

Slik ble forskjellen på før og etter:

2013-03-19160643_zps5e249b58.jpg

Etter camber justering og ny spacer, så er faktiskt hjulet innenfor skjermkanten:

2013-03-19224214_zps635bf861.jpg

Jeg har også fått montert sammen vindusrammene. Dette var veldig kurrant, når jeg hadde rett lengde på poppnaglen.

2013-03-19181739_zps572e956c.jpg

2013-03-19182008_zps56284b70.jpg

Med vindu:

2013-03-19183219_zpsb71ea4be.jpg

Turbo Touring/ Rune var også og holdt på med sin bil, så da fikk jeg lurt han med på å være med å sette inn bakvinduene. Dette gikk enkelt å greit, deilig å ha fått dem på plass. JA, jeg har satt på både b og c stolpe dekslene, men ikke lagt ut bilder av dette. Er faktiskt en stund siden dem ble limt på :P

2013-03-19224042_zps1d1e7749.jpg

2013-03-19224017_zps1fc73216.jpg

2013-03-19224052_zps1dbc9846.jpg

2013-03-19224103_zps848e503d.jpg

2013-03-19224114_zps6d637056.jpg

Jeg lot også bilen stå å svive, og gå seg skikkelig god og varm. Vannpumpa virker som den skal, og vifta kjøler meget bra! Er good når dette fungerer skikkelig, og at den holder seg gjevnt på temperaturen.

Jeg har også gjort litt småting med bilen, slik at den nå er helt klar for mapping. Det som måtte gjøres var å bytte om til andre pinner på TPS sensoren. Jeg brukte tidligere de som orginal hjernen bruker, men det var litt ugjevn motstand her når bryteren ble vridd. Men gikk fint å bruke de tre "nederste" pinnene, så nå følger TPS grafen pedalen veldig bra!

Det andre eg måtte gjøre, var å sette på overgang, og bruke den tykkere vakumutgangen (som Morty nevnte) for å få mer gjevnt vacum inn på ECU/map. Men det gikk heldigvis fint uten å ta av innsuget..

Rune hadde også lyst til å justere litt på tenning/bensin etter at ECU fikk bedre vacum, så det fikk han selvfølgelig lov til :)

2013-03-19215428_zps5ba05ede.jpg

Det kan virke som at mangen har fått veldig høye forventninger til denne bilen! :P Men, jeg håper dere husker på at det faktiskt er en 27 år gammel bil, som har blitt resturert. Noen småting som ikke er perfekt, er det på bilen. Jeg kommer nok til å få utbedret det aller meste med tiden, men skulle jeg gjort alt nå før jeg begynner å bruke bilen, så er det ikke sikkert at den hadde komt på veien denne sesongen. SÅ jeg velger heller at det gjenstår små, egentlig ubetydlige ting, enn at jeg ikke får brukt bilen!

Jeg tenker da spesielt på shadowline listene, disse har noen små skraper og skader. Blir muligens at jeg sprayer plast-dip på dem, har hørt at det skal bli bra! Men det blir ikke før etter at resten av bilen er ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rå denne! :-)

Takk!

Nå fekk eg eg lyst på soting eg og. Blir bra på din, trur nok ikkje det blir like fint på min som er kvit

Ka skal du polere listene med? Lett for de blir glans i det matte her eg for meg?

Som Larsgunnar også skrev, så tror jeg også at det blir bra med soting på din!

Men, ikke for mørkt, det er etter min mening ikke så pent. Bør være slik at du klarer å se om det sitter en person inne i bilen, når du ser den fra siden..

Jeg prøvde meg bare litt med noe Meguiars lakkrens for hånd, som jeg hadde liggende. Dette ble bra, uten at dem ble blanke. Har ingen før/etter bilder desverre.

Er enig i at det mest sansynlig er fare for at dem kan bli blanke med maskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut med vaderstolene:-), ossen baksete skal du ha??:-).. Nydelig arbeide her:-)

Jeg skal ha Vader baksete også :) Men det har fått litt lav prioritet hos meg. Kan være at jeg monterer det etter at jeg har begynt å bruke bilen.. Men har en plan på hvordan det skal monteres, så tror det skal gå fint når jeg først setter i gang! :)

Tankegangen er:

Jeg klarer fint å kjøre bilen og ha det gøy uten bakseter, mens viss ikke motoren er helt 100% så blir fort kjøringen utsatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om denne kun skal gå som sugis så trenger du ikke map sensor, da bruker ud bare tps bassert mapping. du må bruke tps mapping uansett men om det e rovertrykk må du bruke fuel correction via map. kjører du med map som fuel mengde osv nå så vil det aldri bli bra da en motor med ett spjeld pr sylinder har 0 i vakum fra du såvidt rører gassen

nå har jeg nok glemt men hvordan sprut kjører du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det:-), såg ikkje ille ut!!:-)

Neida, det passer forholdsvis gret på bredden! :)

det kom seg veldig nå med hjulet forran

Hehe, ja jeg har frisk i minnet om at du ikke likte så godt hvordan dem stod tidligere! ;) Men jeg kommer nok til å rette opp igjen camberen litt, slik at dem kommer litt utenfor skjermen.. Men det blir morro når du skal på med futura hjula på din bil, fordi du kommer garantert til å ha felgkanten utenfor skjermen ;)

men om denne kun skal gå som sugis så trenger du ikke map sensor, da bruker ud bare tps bassert mapping. du må bruke tps mapping uansett men om det e rovertrykk må du bruke fuel correction via map. kjører du med map som fuel mengde osv nå så vil det aldri bli bra da en motor med ett spjeld pr sylinder har 0 i vakum fra du såvidt rører gassen

nå har jeg nok glemt men hvordan sprut kjører du ?

Oki. Jeg har selv lite og ingen erfaring med mapping av motor, har ikke prioritert å lese meg opp på det.. Men det stemmer helt sikkert. Det som er tingen, er at når vi starta motoren, så hadde jeg værken fungerende TPS, eller stabilt vacum. Da ble vi enige om å fikse begge deler.

Men uansett, så er det greit å ha fungerende vacum. Jeg trenger jo heller ikke cam sensor, og den er vell heller ikke i bruk nå. Men jeg angrer ikke på at jeg la det opp, i tillfelle jeg skal kjøre sekvensielt etter hvert :)

Jeg har Vi-Pec V44 :)

Hvorfor bretta du ikke inn kantene på framskjernene før du lakkerte?

Ville ikke spraya listene med plastidip, bortkasta tid. Lakker de skikkelig, det fortjener bilen;)

Jeg så ikke helt poenger i å gjøre det. Jeg hadde heller ikke bilen tilgjengelig, slik at jeg ikke fikk festa dem i mot noe. Men jeg skal gjøre dette ute hos lakkereren, så er ingen problem om lakken skulle sprikke. Lakken er jo også såpass ny, at det ikke skal være et stort problem at den sprikker opp :)

Til listene, så er det faktiskt ikke så lett å finne en mat farge, som er lignende den orginale sort fargen. Har lett for å bli for mye glans.. Har jo boks såklart, men det er ikke noe å satse på. Vi slet vertfall med å finne farge til dette, når en kompis fikk lakka bilen sin.

Men, listene er ikke så galne som jeg muligens har fremstilt det her. Men dem er ikke 100% strøkne heller. Kommer nok ikke til å styre med å lakke dem denne sesongen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...