Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

om du har vipev v44 så får du aldri kjørt det sekvensielt uansett. og om det er en sugis så vil du ikke ha noe som helst bruk av map sensoren..

send meg mappet ditt, så skal jeg fikse om så det blir riktig om du ikke har en fra før, du MÅ også kalibrere tps 100% før du begynner å mappe, ellers liten vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har vipev v44 så får du aldri kjørt det sekvensielt uansett. og om det er en sugis så vil du ikke ha noe som helst bruk av map sensoren..

send meg mappet ditt, så skal jeg fikse om så det blir riktig om du ikke har en fra før, du MÅ også kalibrere tps 100% før du begynner å mappe, ellers liten vits.

Jeg har V44 nå, men er fort gjort å bytte ut til V88, om det skulle bli behov for det :) Og om map sensoren har vacum enten de trenger det eller ei, spiller vell ingen rolle? Tok meg 5 min å fikse det :)

Ja, jeg kan godt sende deg mappet mitt! Jeg vet ikke hvordan det er innstilt fra før.. Men jeg skal på benken til Håland tuning å få den mappet, og han skal gjøre jobben for meg. TPS er helt 100% nå ;) Send meg en pm med mail adressa di, så skal jeg få sendt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har vipev v44 så får du aldri kjørt det sekvensielt uansett. og om det er en sugis så vil du ikke ha noe som helst bruk av map sensoren..

send meg mappet ditt, så skal jeg fikse om så det blir riktig om du ikke har en fra før, du MÅ også kalibrere tps 100% før du begynner å mappe, ellers liten vits.

Jeg har V44 nå, men er fort gjort å bytte ut til V88, om det skulle bli behov for det :) Og om map sensoren har vacum enten de trenger det eller ei, spiller vell ingen rolle? Tok meg 5 min å fikse det :)

Ja, jeg kan godt sende deg mappet mitt! Jeg vet ikke hvordan det er innstilt fra før.. Men jeg skal på benken til Håland tuning å få den mappet, og han skal gjøre jobben for meg. TPS er helt 100% nå ;) Send meg en pm med mail adressa di, så skal jeg få sendt det..

neida, map sensoren har ingen ting å si :)

men å bytte til v88 er jo ikke så fort gjort, må koble masse ledninger da det er 2 stk kontakter på v88 boksen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei likte det ikkje men det kan vær bildene som lyger litt og, men kom seg veldig.

Mine kommer nok metervis utenfor, men blir det like ille som på jørgen lie sin havner hjula under gis bort på finn hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei likte det ikkje men det kan vær bildene som lyger litt og, men kom seg veldig.

Mine kommer nok metervis utenfor, men blir det like ille som på jørgen lie sin havner hjula under gis bort på finn hehe

Hehe, du får gi di til Alex! ;)

E30tic: haha!:D

Skjønner hva du mener anngående listene, men ser ikke noe problem med bokslakk på lister, blir både pent, skikkelig matt, og holdbart, og det er i hvertfall bedre enn plastidip:) var bare et tips.

Blir nok bra uansett, bilen er flott:)

Ja, kansje det blir holdbart.. Men at det med boks blir passelig matt er det ingen tvil om! Meen, i første omgang får listene være akkuratt slik dem er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke har tenkt så mye på, er at bilen må ha luftfilter.. Begynte såvidt å se på dette i går.

Jeg kommer til å bruke den orginale gummibelgen, som går over en rørbit på ca 95mm. Jeg var innom hos Ryfylke aluminuim, og fikk med meg 20cm med tykkvegget rør, som er 100mm utvendig. Så denne dreier jeg bare ned til den tykkelsen jeg trenger :)

Må nevne det, at jeg fikk en imponerende service hos Ryfylke aluminium! Dette mtp at jeg kommer som en privat person, og spør etter avkapp.. Helt topp! :D

2013-03-20145402_zps3badbe0c.jpg

Jeg har også brukt litt tid på å leite gjennom tabellen over alle di forskjellige typene kn filterene som selges, og har funnet ett som jeg tror passer, og har fått bestilt et slikt!

Jeg laget meg braketter til stolene forran for en stund siden. Men jeg gjorde en kjempetabbe! Jeg brukte 12.9 bolter, og sveiset i dem. Så dem tåler jo omtrent ingen ting nå, og den ene knakk av når jeg belastet den endel.. Så nå har jeg godt for vanlige 8.8 bolter, og kun gitt dem et lite punkt med sveisen, slik at ikke bolten snurrer. Jeg laget meg også nye braketter.

Her er de nye brakettene prøvemontert, etter at jeg tok ut igjen stolen:

2013-03-20210251_zpsab3edca5.jpg

Jeg tok også et par bilder fra innsiden av bakvinduene:

2013-03-20214446_zpse3dc765d.jpg

2013-03-20214509_zps7f9bbab8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så fikk jeg en støymåler i posten, som jeg har lånt hos e30meet! :D

2013-03-21125505_zps5e963dd6.jpg

Spendt som jeg var, så måtte jeg ta turen opp i skrulokalet, og få målt litt :)

Men for å få en skikkelig måling, så måtte bilen stå ute, og ikke inne i en bygning. Så da har jeg altså hatt min første prøvetur i bilen! :D Ikke var den lang, og ikke gikk det fort, men jeg ga på bittelitt, for å få sjekke at det i det hele tatt var liv i speedo viseren :P Så da fungerte det fint med e28 giveren opp mot e30 speedo.

Fikk en kompis til å måle, og han holdt måleren ca 25cm fra eksosen, og langt nede slik at det skulle bli mest mulig lyd. Slik at måligen skulle være strengere enn den som blir tatt i teknisk kontroll på Rudskogen.

På tomgang har jeg ca 86db

Ved 4000rpm, så har jeg ca 89db

Og ved 5000rmp, så har jeg ca 92db

Dette var jo endel lavere enn jeg hadde regnet med vertfall! :) Men kan jo vær at støyen blir noe høyere, når bakerste potta blir brukt litt..

Etter at bilen hadde fått kjølt seg, så tok jeg å spylte av den for første gang! Tok noen bilder med mobilen etterpå:

2013-03-21174555_zpsc187a84d.jpg

2013-03-21174607_zps7c126427.jpg

2013-03-21174618_zpsbdca079c.jpg

2013-03-21174628_zpsb7c9f06d.jpg

2013-03-21174634_zpscf6050af.jpg

2013-03-21174641_zps5b11dc53.jpg

2013-03-21174649_zpsbd4bfe6e.jpg

2013-03-21174728_zps5b19f974.jpg

2013-03-21174747_zps25ecc6e3.jpg

Jeg fikk også montert førerstolen skikkelig før jeg tok ut på "tur".

2013-03-21194544_zpsab7350a7.jpg

Festebrakettene etter montering:

2013-03-21194606_zps4a8bcad4.jpg

2013-03-21194552_zps6c791432.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang di listene, eg tok en kjapp runde idag på listene til ix`en, di var nesten grå. Etter ha forsøkt en del av det jeg jadde fant jeg ut at autoglym super resin shine virka greitt, la på svisswax opacue etterpå. Kjøpte nye dørhåndtak og da har man noe å se etter

Listene til den kvite er på lakk, spent på hvordan di blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKulle laget et par sett te av di der brakettene for stolene der!! :))

Neei, tror ikke jeg gidder det. Tar litt tid, og er begrenset hvor mye folk vil betale for det. En annen ting, er jo også at viss den bilen som skulle hatt mine fester montert hadde havnet i kolisjon. Viss det hadde vært en alvorlig ulykke, så kunne jeg fort blitt gående å tenkt på om det kunde skyldes festene "mine"!

ser bra ut dette, regner med det var litt gøy å få testa, litt selv om det ikke var mye :P

mulig jeg er paranoid, men burde du ikke hatt et stag framover, mellom brakketene dine ? tenker på at de kan ha mulighet å "røre" på seg.

Ja, var merkelig å kjøre bittelitt! Men fikk faktiskt sjekka et par småting på den lille sakte turen min :)

Jeg TROR ikke det er noe behov for det. Dem står rimelig låst mot hverandre nå, er litt styr å montere dem faktiskt!

Jeg kunne jo ha regnet på hvor mye belastning det blir på både bolter mot kaross og mot stol, samt hvordan platene takler påkjenninger. Men under en kolisjon, så er nok uansett ikke e30 den beste bilen å sitte i [-o<

Jeg tenkte også å drei meg noen foringer mellom plata og karosseri, for å oppnå samme friksjonskoeffisient som orginalstolene. Brakettene har nok ikke like god kontaktflate nå, som ved orginale stoler. Men, det er ikke noe som er merkbart på noen måte nå, og da blir det desverre nedprioritert :P

Ang di listene, eg tok en kjapp runde idag på listene til ix`en, di var nesten grå. Etter ha forsøkt en del av det jeg jadde fant jeg ut at autoglym super resin shine virka greitt, la på svisswax opacue etterpå. Kjøpte nye dørhåndtak og da har man noe å se etter

Listene til den kvite er på lakk, spent på hvordan di blir.

Ok! :)

Jeg må jo nesten ta bilder av disse listene mine :P Jeg synes dem ble bra etter den der lakkrens greia, og forholdsvis like som den nye lista mi på bakruta.. Det er et par små skraper, men det er muligens lakk som ligger utpå lista, og kan fjernes.

Etter å ha lest litt kjapt, og sett en veldig amerikansk film på youtub, så tror jeg at det er omtrent samme greiene vi har prøvd på listene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...