Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Anngående forlengerne til coilene. Går det ikke ann å plastidipe disse? Det står jo at dette skal isolere godt.

Tenker da på den gode gamle dipen som man da dypper delen/verktøyet i og ikke sprayen.

Greit nok at det ikke isolerer femsifret med volt, men kanskje isolerer nok til at det blir mindre motstand å gå gjennom pluggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har S38 og vill vite hva jeg skal sikte mot !! :P

God påske !

Det er ikke sikkert at det er noe å sikte mot!! ;)

Anngående forlengerne til coilene. Går det ikke ann å plastidipe disse? Det står jo at dette skal isolere godt.

Tenker da på den gode gamle dipen som man da dypper delen/verktøyet i og ikke sprayen.

Greit nok at det ikke isolerer femsifret med volt, men kanskje isolerer nok til at det blir mindre motstand å gå gjennom pluggen?

Det kan jo også være en løsning ja! Men jeg tenkte i første omgang å kjøpe silikon tennpluggledninger på biltema, og kun bruke hetta fra disse.. Så får jeg se hvordan dette funker. Eventuelt dreie noen besyttelse hetter i en eller annen type plast :)

Kjekt å ha ferdig mappet bil da :) nå er det bare kosejobb igjen

Ja, det er veldig greit å ha i boks! Plutselig blir det travelt for Håland tuning, når "alle" skal mappe bilene :)

Hehe, ja det er kos i forhold til rustsveising. Men jeg er redd at det kommer til å ta endel tid alikevell.. Kunne godt tenkt meg at bilen var klar for bruk i slutten av påsken :P

Gratulerer med fine Tall. Blir en sjefs bil til slutt
Virker frisk denne ja..:)

Takk! :) Ja, jeg synes også at den virker frisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skulle vel være klar 1. mai, var det ikke så? Til jærdagen? Tenkte meg en tur med E28en jeg også...

Jo, jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at jeg er klar til 1. mai! :D Men om bilen egentlig er klar for å bli utstilt, det tviler jeg litt på.. Men la gå :)

Det måtte i såfall være lakkeringen som måtte tatt lang tid, men han som lakker for meg er også gira på at jeg skal få den på veien snart! Så tror ikke det skal ta så lang tid før resten av delene er lakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir jævla bra og liker godt bilen med OZ futura med kvitt senter :)

Er desverre ikkje alle som forstår att det nødvendigvis er det høgste tallet på kurven på eit bremsepapir som avgjer om bilen skal gå godt eller ikkje.. Om tallet er bra høgt over eit bra register avgjer om det er en kjørbar og rask bil :)

Stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med et resultat som du er fornøyd med i benken! Men hvorfor ikke dele resultatet med oss andre? :)

Takk :)

Fordi jeg velger å ikke gjøre det ;) Kommer til å bli så mye misunnelse fra dem som har S50 motorer :P :P

Det har du rett i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge prosjekt! har vert til stor hjelp denne tråden for min sin del :)

men lurer litt på hvordan du gjorde det med utak på oljefilterbraketten og videre til oljekjøleren, for på min s38 er det ikke noe gjenger på uttaket på braketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen her er bare rå! Håper jeg får titta litt 1. mai :D

Fine kurver på motoren også! :D

Takker! :)

Ja, jeg regner med at den blir å se på Jærhagen 1. mai! ;)

Konge prosjekt! har vert til stor hjelp denne tråden for min sin del :)

men lurer litt på hvordan du gjorde det med utak på oljefilterbraketten og videre til oljekjøleren, for på min s38 er det ikke noe gjenger på uttaket på braketten.

Takk! Det er kjekt å høre at tråden er til hjelp for andre! :D

Jeg tok av oljefilterhuset, tok ut termostaten og borret opp hulla littegrann. Gjenget så opp med en m18x1,5 gjengetapp, og satte i nipler som var m18x1,5 / an8 :)

Men jeg vet nå at det selges (tror vac har) adaptere, som du kan sette i orginalhulla, og feste med den medfølgende holderen. Dette er nok kansje en greiere måte å gjøre det på, men koster litt mer :)

I denne tråden, så ligger det litt bilder fra når jeg gjorde dette med mitt oljefilterhus! ;)

viewtopic.php?f=11&t=183049&start=30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står bilen hos Holen Lakkering, på horpestad. Vi er godt i gang med å klargjøre deler for lakk! :)

For lenge siden, så brettet jeg ut falsen på dørene der det var rust, og sandblåste. Sprayet så brunox, og satte dørene bort. Dette er nå over 1/2 år siden. Jeg fant frem igjen dørene her i går, og dem har ikke stått lagret under ideelle forhold. Men til min glede, så var det ingen antydning til ny rust på falsene! :D

2013-03-28160725_zps13ec47ce.jpg

2013-03-28160736_zps57aeb3de.jpg

Så dette ble sprayet med epoxy lakk, og ble pussa klar for filler.

Div deler ble lakkert ganske rett etter at bilen var ferdig lakka. Men, pga at lakken reagerte med grunninga, så ble ikke resultatet godt nok. Så dette blir lakka på nytt!

2013-03-29122704_zps0441fc1e.jpg

Har fått filler på alt, bortsett fra vinga.

2013-03-30194227_zpsffca4312.jpg

2013-03-30194244_zps2f190aaa.jpg

Jeg fikk lagt inn kantene på fremskjermene. Dette gikk helt uten problemer, det passet meg fint! :)

2013-03-28155220_zps7fff0282.jpg

2013-03-28155252_zps6e51069e.jpg

Vi gikk også i gang med å fikse på glipene på bakskjermen! Dette gikk overaskende fint, trengte bare å varme opp to ganger pr side, så var det i orden. Brukte bare en vanlig varmepistol til jobben, da det er enkelt å ha kontroll over varmen med denne. Brukte også blåsepistolen til å kjøle ned med, mens vi holdt fangeren i den vinkelen vi ønsket at bøyen skulle være.

2013-03-30135732_zpse41c51b1.jpg

2013-03-30135738_zps5c3b42aa.jpg

Det har plagt meg endel at ikke jeg kunne bruke coilene uten å ha org plugghettene koblet på. Så i dag fikk jeg kjøpt pluggledninger på biltema, og satte i gang med å modifisere.

Dette var kablene jeg brukte:

2013-03-30145342_zps421b9ecd.jpg

Jeg kappet bort en god del, og filte ned gummien i benksliperen. Den måtte være endel tynnere, for at tennpluggpipa skulle gå over!

Slik ble gummien etter modifisering:

2013-03-30145328_zpsa6677f70.jpg

Og med coilen montert:

2013-03-30145356_zps990b7d29.jpg

Når jeg hadde fått gjort ferdig alle 6 pluggene med gummier, så var jeg gira på å høre hvordan den sveiv.

Jeg starta opp, og det hørtes ut som en litt groggy båtmotor :( svev på 5 syll.. Jeg fikk ikke sett noe mer på det, siden jeg måtte være med på å pusse ned deler.

I kveld skulle jeg egentlig ha rolig filmkveld med dama mi, men jeg satt kun å tenkte på hvorfor den ikke ville svive på alle 6!! Jeg utsatte film greiene, og reiste ut til bilen. Tenkte at jeg vertfall måtte finne ut hvilken av sylindrene den ikke svev på, i tilfelle det skulle være noe spesielt galt på denne. Tidligere når vi hadde problemer med at den ikke svev skikkelig, så var det kun en syll om gangen som kuttet ut, av og til. Men hvilken sylinder det var, varierte litt.

Fant ut at det var syll nr 1 som ikke hadde noen god dag, og skrudde opp pluggen! Til min store glede, så så jeg at gapet på pluggen var helt klemt sammen! :) Jeg hadde nok tatt feil plugg i min iver etter å få gang på bilen, sånn at jeg hadde tatt en av ekstrapluggene, som tydligvis hadde fått seg et lite dunk..

Så nå sviver bilen helt rent, på alle 6 syll, med coilene rett på tennpluggene! :) Jeg lot også bilen gå seg varm, og rusa den litt for å være helt sikker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...