Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg såvidt begynt montering av lakkerte deler :)

Jeg har hatt noe liggende, som ble lakkert for en god stun siden. Noe av dette, var dekslene som skulle være i bakkant av bak vinduene..

Jeg fant igjen di nye klipsene som jeg hadde kjøpt inn til dette for lenge siden, og satte i gang med å montere:

2013-04-01142632_zps6d5e08f7.jpg

2013-04-01161917_zps4bbb1ed0.jpg

2013-04-01161944_zps89cbe1db.jpg

Jeg fikk også montert den lange lista over vinduene på pasaskjersiden:

2013-04-01161928_zps2e834a3b.jpg

I dag, når jeg kom ut til lakkereren, så hadde han vært i sving med lakksprøyta! Lakkeringen har blitt litt utsatt, pga at han som lakker har slitt med en vond nakke. Men nå ser det ut som at det blir fortgang :)

Jeg fikk nesten ikke tatt noen bilder.. Jeg bare fikk montert det jeg måtte, for å kunne sette på di nylakkerte delene på bilen. Disse skal nå få hvile til i morgen, før jeg fortsetter med montering, samt tilpassing av karosseridelene. Fikk tatt to kjappe dårlige mobilbilder. Pansere og litt andre småting er også lakkert, men dette fikk jeg ikke tatt bilder av :?

Bilen er som dere ser blitt helt vanvittig støvete! Hater dette, men jeg har ikke så mangen andre valg. Bilen skal jo uansett vaskes grundig, og poleres opp litt :D

2013-04-03190810_zps9dff1a9a.jpg

2013-04-03190829_zpsb1d74173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir jævla bra og liker godt bilen med OZ futura med kvitt senter :)

Er desverre ikkje alle som forstår att det nødvendigvis er det høgste tallet på kurven på eit bremsepapir som avgjer om bilen skal gå godt eller ikkje.. Om tallet er bra høgt over eit bra register avgjer om det er en kjørbar og rask bil :)

Stå på !

Takk for det! :D

Nei, er veldig mange andre ting enn høyeste registrerte tall på et bremsepapir som har betydning :) Når jeg hadde denne motoren i banebilen, så dragget jeg mot en skyline med 450 på bakhjula. Jeg vant begge gangene :) Mest pga at jeg hadde værken turbo lag, eller ketchup effekt :D

Vært spennende å se tallene :)

Gjort noe med motor bortsett fra sprut?

Nei, ikke som jeg vet vertfall.. Jeg har jo større dyser, men vet ikke om jeg egentlig trenger det.

Men motoren virker for meg som at den er i bra stand, mtp alder :)

Gleder meg til å se ferdig resultat!

Jeg også!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått begynt å montere/justere inn di karosseridelene som nå er ferdig lakka! :)

Takluka:

IMG_3871_zps3c995b91.jpg

IMG_3872_zpsbd70aa02.jpg

Bagasjeluka:

IMG_3874_zpsdd59e055.jpg

IMG_3876_zps7bd8d15e.jpg

IMG_3879_zps222ef17f.jpg

IMG_3880_zpsc7b6faec.jpg

Innsiden av bakluka:

IMG_3882_zps4df7655b.jpg

IMG_3883_zps239f2b65.jpg

Panser:

IMG_3885_zpsd9152ec0.jpg

IMG_3886_zpsc985e76c.jpg

Innsiden av panser:

IMG_3884_zps317144e0.jpg

Det har irritert meg litt at jeg ikke lakka innsuget mitt når jeg hadde det av bilen. Men nå skrudde jeg det av igjen, og har pusset det ned for lakk. Hekkan så tidkrevende, både å pusse, men mest å tape det inn! Får virkelig håpe jeg blir fornøyd med resultatet..

IMG_3890_zps8a6b2ca9.jpg

IMG_3889_zpsfea42499.jpg

Jeg er også godt i gang med å pusse ned toppdekselet. Så satser på å få lakka dette iløpet av helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna, kunne trengt litt av motivasjonen din gitt...

Ser knall bra ut, eneste jeg er nødt til å klage på er skumgummien på koffertlokket, eller var det sånn med vilje?

Var det mye jobb å justere koffertlokket, ser mitt trenger en justering da det er litt høyt i fremkant, må hengslene bøyes på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig bra! :)

Takker! Håper på å få sett din bil også på e30meet i sommer :)

Her går det unna, kunne trengt litt av motivasjonen din gitt...

Ser knall bra ut, eneste jeg er nødt til å klage på er skumgummien på koffertlokket, eller var det sånn med vilje?

Var det mye jobb å justere koffertlokket, ser mitt trenger en justering da det er litt høyt i fremkant, må hengslene bøyes på da?

Hehe, jeg har hele tiden tidsfrister for meg selv. Og når jeg avtaler f.eks med lakkereren eller mapping av bilen, så setter jeg datoen i tidligste laget, slik at jeg blir pressa til å få gjort ting med bilen. Jeg liker faktiskt godt å jobbe under litt press :P

Nja, det var ikke helt slik som var planen med skummgummien. Dette ble lakkert for lenge siden, og bakluka ble lakka før jeg hadde fått fjerna dette :P Men, jeg tenke å enten fjerne det nå, eller å spraye det sort. Tipper det blir å prøve med sprayboksen først, og bare maskere godt rundt.

Det kommer jo også denne holderen for reserveverktøyet opp der, så blir uansett ikke synlig :) Det var også en forferdelig gulfarge på dette skummet mener jeg, og jeg er ikke så veldig opptatt av at akkuratt slike ting trenger å være orginalt!

Jeg ser også for meg å modifisere verktøysholderen litt, slik at jeg faktiskt har liggende ting der, som jeg bruker til bilen. F. eks den tennpluggpipa som er noe spesiell, og en god pipe til å skru av hjulboltene med :)

Jeg brukte ikke så veldig lang tid, 25 min kansje på koffertlokket. Jeg kommer ikke til å justere det mer, siden jeg er fornøyd med klaringene.

Jeg trengte ikke å justere i høyden i fremkant (ved ruta), kun bak på låsen. Så her kan jeg desverre ikke hjelpe så mye.

Men viss det ikke er snakk om mye, så kan du jo vurdere å bare fjerne lakk akkuratt der hvor hengsla er skrudd mot lokket. Og bare ha på en tynn beskyttelse med et eller annet stoff. Er det mye som mangler, så blir det jo værre. Jeg vil tro at det ikke er enkelt å bøye hengslene. Er kansje enklere å lage en jigg, og korte inn noen millimeter?

Sånn ellers så fikk jeg tatt meg en noen timer i kveld også, og pusset ferdig og maskert toppdeselet! Jeg fikk også plassert det i lakkboksen, og sprøyta noen strøk.. Var tom for strøm på mobilen, og gira på å komme meg hjem. Så ble ingen bilder :(

Viss ikke resultatet blir bra nå, så blir jeg ganske irritert! :P Tok mye tid å maskere inn toppdekselet også. Angrer litt på at jeg allerede har frest ned stripene og skriften, ellers hadde jeg sluppet å maskere dette :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble noen timer arbeid i dag også...

Gikk for det meste i å pusse/klargjøre deler for lakk.

Men jeg fikk også tatt av maskeringen på toppdekselet, og montert det igjen :) Innsuget blir montert igjen neste gang jeg skal ut til bilen.. Lakken er ikke helt ferdig herda enda, så kommer muligens til å forandre seg littegrann til :)

2013-04-06135014_zps149782b5.jpg

2013-04-06135019_zps5f5b610e.jpg

2013-04-06135217_zpsc4ed40bd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna, kunne trengt litt av motivasjonen din gitt...

Ser knall bra ut, eneste jeg er nødt til å klage på er skumgummien på koffertlokket, eller var det sånn med vilje?

Var det mye jobb å justere koffertlokket, ser mitt trenger en justering da det er litt høyt i fremkant, må hengslene bøyes på da?

Da shimser du opp i bakkant av hengslene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna, kunne trengt litt av motivasjonen din gitt...

Ser knall bra ut, eneste jeg er nødt til å klage på er skumgummien på koffertlokket, eller var det sånn med vilje?

Var det mye jobb å justere koffertlokket, ser mitt trenger en justering da det er litt høyt i fremkant, må hengslene bøyes på da?

Da shimser du opp i bakkant av hengslene :)

Det var jo selvfølgelig en grei måte å gjøre det på!! :)

Ska me bytte låne bil en runde på e30meet :-)

Hehe, NEI! :P

Noen av di nermeste kompisene kommer nok til å få prøve den langs vei, men ikke på banekjøring :P Men jeg regner med at du tulla ;)

Men, viss du trenger en annens mening om hvordan din bil føles på banen, så kan jeg godt kjøre et heat! ;)

Denne ser ut til å bli grom! 8)

Takk! :)

veldig bra noe av det beste jeg har sett her inne :) stå på ::::::))))))))))

Njaa, er mye gromme prosjekter her på bimmers... Men takk! :)

Er bare en fryd å følge denne tråden...

Gleder meg som en drittunge til å se denne bilen 1. mai!

Så kjekt! :)

Jeg er nesten litt redd at forventningene rundt bilen blir for høye :P Det er fremdeles en 27 år gammel bil.. Men, helt erlig så tror jeg egenltig ikke at noen blir "skuffa" når dem ser bilen live :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten litt redd at forventningene rundt bilen blir for høye :P Det er fremdeles en 27 år gammel bil.. Men, helt erlig så tror jeg egenltig ikke at noen blir "skuffa" når dem ser bilen live :)

Samme som jeg tenker det.

Jeg prøver å ta masse bilder, og i forskjellige vinkler. Dette for at jeg VET at bilder ofte lyver, om en aldri så mye prøver at de ikke skal det.

Min bil er også en hauggammel bil, med frisk lakk og div friske deler. Men den er ikke ny for det. Så når jeg får mye skryt, så vet jeg jo enhver ting som kan settes fingen på - bagatell eller ikke.

Men jeg prøver så godt jeg kan å si at de ikke må skru forventningene opp, for det er ikke en amerikansk historie dette. Det er nok med din bil som det er med min: div småknask. Men den er rimelig bra for det...

Jeg syns du har utført et særdeles flott arbeid, som det står respekt av. Derfor gleder jeg meg til å se bilen din live. Småknask eller ei... Hva syns folk er greia da, skal vi møtes 1 mai meg og deg side by side - og lete etter feil på den andres bil? Nope, det er ikke det som kjennetegner en entusiast....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...