milander Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Overrasket når jeg skulle balansjere dekka. 245/50 R18 Michelin Pilot Primacy var litt slitt etter to år. Lager stygg lyd som om hjullagerene er gått. Gummiverkstedet viste meg at de var slitt "trappet". Indre halvdel av banen, særlig på bakhjula var slitt som ei trapp. Noen som har opplevd dette og hva kan være årsaken ?
milander Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 Wicky124, har du noen gang hatt "trapping" på dine dekk? Synes det er en merkverdig sltasje som er vanskelig å forklare.
Hpi Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Jeg har opplevd det på Good Year piggdekk på min E39 530Dat. Kraftig trapping og et forferdelig spetakkel å kjøre med. Helst verre enn defekt hjullager. Hos meg var det verst framme men det var bak også. Har etter det skiftet endel stag og foringer både framme og bak og tatt 4-hjulskontroll pga kraftig slitasje på innside av dekk så så langt har det ikke hendt igjen men har heller ikke kjørt med vinterdekk etterpå så er litt spent på om det skjer lettere på vinterdekk eller om det var tilfeldig.
wicky124 Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Har ikke opplevd slik slitasje nei..men sjekk stag og foringer bak..
Odd-M Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Dette er ganske vanlig på mc-dekk og jeg har sett det på vinter/helårsdekk med mykere gummi. Men på sommerdekk i denne dimensjonen?? Skjevslitasje på dekk? Er hjulvinkler ok?
Aroid Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Trapping skjer ved feil hjulstilling med halv harde dekk og enkelte mønster får trapping lettere Vist du tenker på en viskelær, press den godt ned mot bordet så dreg du den bort over så ser du hvordan slitasjen den får.
milander Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 Kontroll viste noe skjevhet, men innenfor toleranse. Nye dekk, ned fra 245/50 R18 til 245/45 R18. Hvilket gir 8km/t for høy indikasjon av hastigheten, men ingen risting eller romlende lyd. Takk for gode forklaringer!
Dralle Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Jeg hadde trappeslitasje foran på min e23 for noen år siden. Fikk da beskjed av verkstedet som tok forstillingskontroll at det var pga "for svak demper". Demperene (orginale) var helt nye men jeg hadde montert en ganske myk senkefjær. Skiftet til Bilstein sport og da forsvant problemet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå