Escape Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Bilen går dårlig etter at jeg pakket om Vanos (dobbel Vanos). Når jeg gir på suser det fra motoren. Tomgangsturtallet er lavt, ca. 500 Jeg fulgte instruksjonene til Beisan til punkt og prikke. BMW verkstedet sier at man må ha spesialverktøy for å montere Vanos korrekt. Bla. sier de at kammene må låses, selv med dobbel vanos (dette er ikke nevnt i prosedyren til Beisan) Noen tips ? 2001 e39, m54
aigin Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Lever den på BMW Verksted, og så bør mange her slutte å tro at det er noe de kan fikse selv !
Kennethe34 Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Stemmer at man må/bør ha spesialverktøy. Både vanos, veiv og kammer skal låses av under montering/demontering. Får kjøpt verktøy på pelicanparts.com om du vil gjøre det selv.
Jørgen Lie Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Lever den på BMW Verksted, og så bør mange her slutte å tro at det er noe de kan fikse selv ! Ja, man lærer mye av å sette bort alt på verksted... turbina10 og Øyvind.J reagerte på dette 2
aigin Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Lever den på BMW Verksted, og så bør mange her slutte å tro at det er noe de kan fikse selv ! Ja, man lærer mye av å sette bort alt på verksted... Ja jeg vil tro at man lærer at det kunne vært det billigste alternativet. Når det gjelder Vanos, så er det ikke en jobb man bør gjøre selv. Kan være at mange får det til å fungere uten å få feilkoder, men tviler sterkt på at det fungerer optimalt. Her er det lite å lære uten å ha tilgang til rett utstyr!
B.M.R. Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Det handler mest om å kjenne sine begrensninger. Dersom spesialverktøy behøves og dette er noe man ikke har, burde kanskje noen andre ta seg av jobben.
gullsakar Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Bilen går dårlig etter at jeg pakket om Vanos (dobbel Vanos). Når jeg gir på suser det fra motoren. Tomgangsturtallet er lavt, ca. 500Jeg fulgte instruksjonene til Beisan til punkt og prikke. BMW verkstedet sier at man må ha spesialverktøy for å montere Vanos korrekt. Bla. sier de at kammene må låses, selv med dobbel vanos (dette er ikke nevnt i prosedyren til Beisan) Noen tips ? 2001 e39, m54 hvorfor overhalte du vanos?? jeg spør seriøst. merket du at det trengtes? hvordan da?
Jørgen Lie Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Lever den på BMW Verksted, og så bør mange her slutte å tro at det er noe de kan fikse selv ! Ja, man lærer mye av å sette bort alt på verksted... Ja jeg vil tro at man lærer at det kunne vært det billigste alternativet. Når det gjelder Vanos, så er det ikke en jobb man bør gjøre selv. Kan være at mange får det til å fungere uten å få feilkoder, men tviler sterkt på at det fungerer optimalt. Her er det lite å lære uten å ha tilgang til rett utstyr! Mente kanskje ikke akkurat denne overskriften med Vanos, det skal jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke har peiling på det, men var mere ment mot den du sa om at mange bør slutte å tro at man kan fikse ting selv. For det er det faktisk mange som kan, og mange som faktisk klarer å gjøre det fordi de spør seg til råd`s her inne.. Mener ikke at man trenger å skru en motor i filler om man aldri har rørt verktøy før Enig i den at ved mange tilfeller hadde det kanskje vært billigst å sette den inn på verksted ja
Kjexx Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 http://www.pelicanparts.com/bmw/catalog ... htm#item35 Er det denne som trengs? Jeg driver nettop med dette selv...
Bmwrob Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Trenger kun å låse vanos husk også å kjøre rolig de første 500km da..
Kjexx Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Trenger kun å låse vanos husk også å kjøre rolig de første 500km da.. Hvordan gjør man den monteringen da rob?
Bmwrob Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Kjexx - Så på profilen din en E36 320.. da antar jeg at du har enkel vanos. Her er en veldig detaljert og fin link: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
Kjexx Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Jeg har en m52tub28 liggende i deler. Har kjøpt den sånn så tenkte å få den sammen igjen. Har god tid.. Hehe Lurer og på om det er noen deler fra m50`n som passer på m52`n.. Slik som oljefilterhus, starter med riktig svinghjul, oljefilterhus osv.. Den motoren der (m50`n) skal jeg bruke som dregg..
Bmwrob Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 http://www.beisansystems.com/procedures/index.html Her er link.. Til flere forskjellige prosedyrer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå