Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir BBS RS i 9X16" og 10X16" som "vanlige" hjula, så har jeg 6 stk 7.5X16" Revelutien felger.

Skal mulig ha 1 sett BBS RS til i 16", og ellers prøve å finne gode gamle oldscool hjul i 16"¨

Blir bare 16" på denne, da jeg skal bygge om til M3 E30 understell og får da 5 bolt.

Blir å kjøre E36 M3 3.2 eller E46 M3 skiver og kalipere blir muligens E39 eller noen nyere BMW i alu.

Vekt vet jeg ikke, men når jeg tok ned forstillinga nå, så er det mye vekt i de gamle kaliperne + styre snekka osv. Så tror nok ikke ny forstilling blir så jævla mye tyngere. :D

Passer ikke helt den E46 traversen nei. :?

mabuhcpi5nb02jxeh57h.jpg

zqc9cbb9dhgi88341cla.jpg

jl2jsk6l802irbkpabhi.jpg

• Svar 857
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Stå på Yngve. Er veldig gromt med slike biler med nyere mods:

w62r6vn3ytzv92og5g2h.jpg

Eller kanskje noe av det grommeste som er laget. Det må være et av de mest sette bilder:

cx9gjctk0rel4yyxqzkc.jpg

Skrevet

den hvite var helt sinnsyk, du må begynne nå snart Yngve! Enkelte av oss er utålmodige når det gjelder gromme prosjekter:)

Skrevet

Fy hvor tøff den hvite der var Tommy. :applause:

Noe mere info på den ?

Traversen fra E36 og E46 er nesten 100% lik, så det hjelper ikke.

Jeg har en kompis som skal hjelpe meg med å tilpasse forstilling, bakstilling, motor, gir og eksos og har altid noen lure ideer på det meste.

Ser for meg å mulig bredde ramme vangene 25- mm på vær side, da passer den. Da blir også hjulgeometrien sånn någelunde. Så passer motorfester og bunn banne, så slipper man jobb med det.

Bak håper jeg det går å korte inn E30 traversen og kjøpe custom innkorta drivaksler. Men ikke tatt ned den å sjekka enda.

Skal kappe ut en E30 tunnel og litt av torpedoen, har jeg tenkt nå.

Skrevet

Har ikke mye info om den. Det er bygd om til 5 bolt, men vet ikke om hvordan de gjør. Tror de gjør som på e21. Der bruker de e12 eller 3.0 hjullager foran, men vet ikke bak. Vil tippe det kan brukes noe medbringere fra samme bilene og kanskje andre hjullager. Flott hvis noe som har vært borti dette kommenterer. Ellers har jeg absolutt sansen for å bytte til nyere type, men da hadde vært kult og hatt noe orginalt som passer inn på orginal festene til å vise denne med.

Skrevet
Kul Hitler kjelke :P Blir spennende å følge med på hva du finner på her

He he, Hitler faktisk. Ja han fikk til mye han, får håper vi får til litt vi også. :mrgreen:

Kyrre, min hjelpende hånd, har vært på krabber, vin og 02 snakk her nå.

Så planen er muligens å ta E46 ramme vanger, sette 02 i gjigg og sjære av mye av fronten. Så sette inn E46 rammevanger. 02 rammevanger svinger, så E46ens vil nok passe "rett" på etterværdt. :shock:

Så bruke E30 tunnel og noe av torpedo vegg.

Må nok også sette den med M20 helling, det for å få litt plass til grenrør og eksos. Da kan jeg bruke TDS ZF kasse også.

Lars Kvissel har M20 helling på sin S54 i E30en. Funker jo det :wink:

Skal jo ikke være lett å sette i en motor fra 04 i en bil fra 69 :wink:

Skrevet

Hvis den uansett ikke skal innom biltilsynet er det jo bare å kutte fronten, lage rør-ramme og montere motor osv, og så sette 02fronten utenpå etterpå.

Kan tom hende det blir minst arbeid på den måten.

Skrevet

Da har "Hitler brakka" fått nok et sett med old scool 16" felger. :mrgreen:

Disse RH felgene er 8.5X16" ET 10. :D

Enten blir det å pusse kanten blank, eller lakke hele felgen opp i en farge. Mulig pulver lakke dem sort blanke.

Har tatt en gang med malingsfjærner på RS hjula også. Noen som har tips på gode malingsfjærnere? Brukt Duxola nå, syns ikke den funker noe bra egentlig. :roll:

uc42pw91icbfriwrx65g.jpg

dl3cnkeks0cfip4sfmra.jpg

6v4d1k2tokzie1od1uph.jpg

n2mmhddw0n2k9xlq3lk9.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...