Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har et problem med en e39 523 98 mod.Problemet er at bilen stopper plutselig uten forvarsel,både når den er kald eller er kjørt så den har blitt varm.Var ute å kjørte en tur i kveld og måtte stoppe i et kryss,bilen stoppet når den sto på tomgang men starter øyeblikkelig når jeg slår tenning av for så å starte igjen.Har vært 3 tilfeller av dette problemet så langt og alle gangene så skjer det når bilen går på tomgang.Det er ingen problemer å starte den igjen og den går helt normalt ellers.Er det noen som har et tips om hva dette kan skyldes.Kan det være feil på kam/veisensorer,tenningslås,strømproblemer eller lignende.

Takker for alle svar :?

• 3 months later...
Skrevet

Hei Nå har jeg også fått en par plutselige stopp på dritt530daten min. Den bare stopper og dør ut Lett åstarte igjen Kommer opp en feilmelding på displayet, men det kan jeg jo ikke lese heller da dritten har fått pixelfeil.

Tenningslås?

Skrevet

Full tank om vinteren jeg Liten sjangse for kondens i den størrelse da!

Dette er nok en el feil fra den j#$la bilen

Skrevet

Føler for veivaksel eller kamaksel gir dette symptomet. Jeg ville tatt en diagnose først og fremst!

Skrevet

Da må du bare begynne med de dyre tingene. Men til opplysning , så er ikke full tank en forsikring mot at kondens forekommer. Minus fem eller mer, og en liten frostpropp i systemet ditt så har du nedsatt drivstofftilførsel...noe som kan gi slike symptomer.

Ved veivakselsensor havari , så ville du nok ikke fått start igjen så fort som du beskriver.Kamakselsensor gir en mer konstant ruskete gange med et lite "poff" i ny og ne...

Siden den bare kutter , ville jeg sjekket konstantstrøm tilførsel av bensinpumpe. Tror dette har med tilførsel av bensin å gjøre.

Lykke til. Håper det ordner seg.

Skrevet
.................

Ved veivakselsensor havari , så ville du nok ikke fått start igjen så fort som du beskriver.

Feil!

Den kan definitivt starte med en gang igjen!

Kamakselsensor gir en mer konstant ruskete gange med et lite "poff" i ny og ne...

Feil!

Den stopper gjerne momentant ved lavt turtall og lar seg starte omgående, med perfekt motorgange, som om ingenting har skjedd. (Har personlig erfart nettopp dette på e39'en)

Siden den bare kutter , ville jeg sjekket konstantstrøm tilførsel av bensinpumpe. Tror dette har med tilførsel av bensin å gjøre...

Der klarer jeg ikke å følge logikken din... Den stopper jo momentant (uten host og hark) og den lar seg starte med en gang igjen.

Men igjen så vil jeg anbefale å ta en diagnose først som sist! Det å bytte deler på synsing kan fort koste mer enn det smaker!

Skrevet

Ja. Diagnose er vel tingen En 530diesel skal vel i utgangspunktet ikke bråkutte slik pga en kondenspropp for så å kunne starte igjen etter to sekunder? Tror det er en sensor eller tenningslåsens bakre del som kan være årsaken. Skal prøve å få tatt en diagnose i løpet av helgen.

Så drittlei av å skulle skru på bruksbilen.

P

Skrevet

"Der klarer jeg ikke å følge logikken din..."

Om logikken din hadde stemt , så hadde dette problemet vært løst for lenge siden. Nå har jeg skrudd bil i snart 35 år. Jeg har et utall av tilfeller med Bmw og veivakselsensor. Ved veivaksel HAVARI får du ikke start på bilen igjen. Og det hjelper ikke hvor mye du sier jo. For det stemmer ikke at du får start.

Ved kamakselhavari , KAN du får start igjen men den vil gå ruskete. Og det hjelper ikke hvor mye du sier jeg har feil......

Det stemmer heller IKKE at bilen er så lettstartet som du sier i innlegget ditt om det er kam/veiv sensor som har havarert.

Men lykke til. Med logikk , så fikser du nok dette...

Skrevet
Ja. Diagnose er vel tingen. En 530diesel skal vel i utgangspunktet ikke bråkutte slik pga en kondenspropp for så å kunne starte igjen etter to sekunder? Var dessuten rundt -2 - 3 grader. Tror det er en sensor eller tenningslåsens bakre del som kan være årsaken. Skal prøve å få tatt en diagnose.

P

Er nok en el feil dette. Har bestilt nytt bakstykke til tenningslåsen og skal sjekke dieselpumpen når det blir mekkedag på jobben igjen.

Imens ingen forbi kjøringer og kompisen min kom ikke hjem med E39 540iat. Vil ikke at venner skal dra på seg slikt.

P

Skrevet

Enig med oleo. Kamsensor (og veivsensor) kan gi ulike symptomer fra bil til bil. Det mest typiske er redusert effekt, går lenge på starteren, motor dør ved stopp i kryss (men lar seg starte igjen), ujevnt drag. Jeg tipper en av disse sensorene er gåen på din bil.

Skrevet

Må bare legge til en ting med kondens.. På E30 316i ( Ja, helt annen bil med mindre el.. men anyway ) jeg hadde så mye kondens i bensina så det var vansklig å holde fartsgrenser faktisk... Sleit utrolig mye med dette på denne og hadde hele tiden med meg kondensfjerner og måtte ofte bruke dette.. :-) Må ha vært lagt drenerings slange ned i tanken eller noe på den siden den var så jævlig.. Hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...