Morbus Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Har for en stund siden byttet tannstang og 4hjulskontroll, og har kjørt et par mnd med den nye. Byttet nå også kasterstag og lenkarmer til stabstag. Så begynte plutselig rattet og gjøre motstand når jeg skal rette opp etter en venstresving. Typisk ut fra en rundkjøring, eller ut fra kryss der jeg tar til venstre. Tok så en ny firhjulskontroll i går, uten at de fant så mye galt, noe på camber bak som de ikke fikk innenfor verdiene, men ellers alt greit. Noen forslag til hva dette kan være? Sliten servopumpe? Det gjelder bare ved venstresvinger, og bare i litt fart, står jeg stille å svinger så går det helt fint.
Mikael-B Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Sjekket rattakselleddet ditt? Ellers kan det være topplager også..
BMW-Concept Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Har ny rattaksel liggende aldri brukt som jeg kan selge.
Hansh Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Dette skjedde på min mor sin etter byttte av styreledd på begge sider. Viste seg at hjulstillingen var helt på trynet og dekkene ble spist i tillegg. (Verkstedet mente det var pga. hard kjøring og fant ikke noe galt da de sjekket hjulstillingen på nytt). Sjekket hjulstilling et annet sted og fikk bekreftet der at den var helt feil. Ikke hatt dette problemet etter 2. hjulstilling.
jolly Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Enig med Mikael-B. Sjekk knuten ...du ser den lett fra undersiden. Ikke vent til du får trøbbel med å svinge begge veier...
Kennethe34 Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Topplager eller hjulstilling tipper jeg på. Totalt feil hjulstilling kan gi disse symptomene. Topplagrene er jo ikke mye arbeid å kjenne på, er bare å løfte opp bilen foran, løsne topper og kjenne om de er trege å snurre rundt
Morbus Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 Dette kom ganske momentant etter bytte av forstillingsdeler. Har allerede tatt en 2. hjulstillingskontroll uten at det ble bedre. Hvordan sjekker jeg styreknuta? Vet hvor den er, men hva skal jeg se etter? Som sagt, dette er kun når det er bevegelse på bilen, står jeg parkert kan jeg svinge fint alle veier. Og det er kun den siste kvarte omdreiningen før hjula står rett.
Morbus Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 Hadde vært knuta så ville det vel også vært et problem hele tiden også når jeg er parkert? Snakket med en på bmw nå, han sa at rattvinkelsensoren må resettes etter at man har byttet tannstang og hatt 4hjulskontroll. Nå vet ikke DSC`n hvor rattet peker, så den forsøker derfor å hjelpe til med å svinge på "innerste" hjul ved å bremse, og dette oppleves som motstand i rattet.
vegarde Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Leddene glir /rører seg ikke ordentlig på rattakselen. Den går ifra rattet å ned til snekka,2.stk ledd skal det være på denne
Morbus Skrevet September 20, 2011 Forfatter Skrevet September 20, 2011 Har i kveld vært hos en bavaria mekaniker, og sjekket feilkoder, fant feil på rattvinkel sensoren, men hjalp ikke å resette denne. Sjekket også leddene uten å finne noe der. Han kunne ikke hjelpe meg annet enn å be meg komme tilbake senere for å plukke fra hverandre hele forstillinga..
Morbus Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Oppdaterer denne litt. I forrige uke ble dette bare værre og værre, og jeg jekket opp bilen, klarte da ikke å rikke hjulene for hånd. Det smalt også heftig fra motorommet hver gang jeg rattet fra ende til ende når jeg stod parkert. Løsnet endeleddene og rattstammen, begge hjulene gikk fint ann å svinge hver for seg, så da viste det seg å være tannstanga som hadde skjært seg. Selv om denne var ny nå i Juli. Flott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå