Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallå,

Det blir bättre luftflöde genom ett M50 insug så jag kan absolut anbefalla det. Även om du ska överladda.

Är ganska lätt att byta men du behöver bygga om vissa saker tex fuelrailen kan behöva ändras lite på fästena till och så.

Jag driver med chiptuning i sverige, så kan ordna program för tex överladdning med kompressor. Det går bra att höra av sig på PM om någon är intresserad utav det.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

Det du må endre på er som sagt Festene til Fuelrailen + servooljetanken må vippes litt ut da den vil ta borti innsuget, må også forlenge slangen fra Veivhusventilasjonen til bunnpanna.

Kjøper du ett Konverteringssett følger det med det du trenger bortsett fra nytt feste til Servo oljetanken, men du trenger bare ett flattjern med 2 hull i.

Dette er vel å merke på 523, vet ikke om det er likt med 323 (tenker på karosserimessige forskjeller)

Skrevet

Da bytter jeg om til m50 innsug, det blir ess kompressor tror jeg, har over lengere tid lyst til å prøve turbo og kompressor sammen :D .

I første omgang blir det : Grenrør,eksos uten Katt, M50 innsug,chip, lett vekt pully kitt og Konvertere til E85.

Håper det gir noe effekt.

Skrevet
Du får höra av dig till mig sen om du behöver "Turbo-anpassat E85-chip". :)

Mvh//

A.Fekzen

. Kan jeg kjøre med bensin eller e85 med din chip eller må d være ren e85?
Skrevet
Kan jeg kjøre med bensin eller e85 med din chip eller må d være ren e85?

Du kan köra med antingen bensin eller E85 men chipet måste programmeras om för antingen det ena eller det andra.

Man kan ha vassare ställd tändning på E85 och så behövs det 38% mer flöde på E85. Det går däremot att göra ett program, som man mappar mellan Bensin och E85. Då får man anpassa tändningen efter tex 98 oktan för att det ska funka på både bensin och E85, sedan får man använda en ställbar BTR som man ställer upp till tex 4 bar när man ska köra på E85 och ställer ner till 2 bar när man ska köra bensin.

Men bäst är att välja antingen bensin eller E85. För man kommer behöva kompromissa med vissa saker annars. Tex funkar inte E85 kallstarts-mappar speciellt bra på Bensin och tvärt om.

Mvh//

A.Fekzen

  • 2 weeks later...
Skrevet
Kan jeg kjøre med bensin eller e85 med din chip eller må d være ren e85?

Du kan köra med antingen bensin eller E85 men chipet måste programmeras om för antingen det ena eller det andra.

Man kan ha vassare ställd tändning på E85 och så behövs det 38% mer flöde på E85. Det går däremot att göra ett program, som man mappar mellan Bensin och E85. Då får man anpassa tändningen efter tex 98 oktan för att det ska funka på både bensin och E85, sedan får man använda en ställbar BTR som man ställer upp till tex 4 bar när man ska köra på E85 och ställer ner till 2 bar när man ska köra bensin.

Men bäst är att välja antingen bensin eller E85. För man kommer behöva kompromissa med vissa saker annars. Tex funkar inte E85 kallstarts-mappar speciellt bra på Bensin och tvärt om.

Mvh//

A.Fekzen

Eller er det best å kjøre med chip bensin og ha e85 kit som man kjøper seperat?

Har du chip for automat gir slik jeg kan få høyere toppfart, den girer ikke til 5gir ved ca 235km oc hvis den girer til 5gir så virker det som det er sperre der! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...