Farrukh M Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Lurer på om det er mye jobb å få m50 innsug på M52? eventuel hva som skal modes? Takker alle forhånd!
Per-Arnee Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 prøv søkefunksjonen. finnes mange tråder om dette: )
Farrukh M Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Er det noe vits med innsug fra m50 hvis jeg har planer om kompressor?
LianLi Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Ikke hvis du går får noe alla lysholmkompressor (twinscrew). Med sentrifugal vil jeg tro det ja.
killarinc Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Har noe for seg uansett og sette på dette innsuget i forhold til det orginale.
Jan Tore Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Det er ikke spesielt mye arbeid å bytte innsuget nei.
Fekzen Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Hallå, Det blir bättre luftflöde genom ett M50 insug så jag kan absolut anbefalla det. Även om du ska överladda. Är ganska lätt att byta men du behöver bygga om vissa saker tex fuelrailen kan behöva ändras lite på fästena till och så. Jag driver med chiptuning i sverige, så kan ordna program för tex överladdning med kompressor. Det går bra att höra av sig på PM om någon är intresserad utav det. Mvh// A.Fekzen
Haug530D Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Det du må endre på er som sagt Festene til Fuelrailen + servooljetanken må vippes litt ut da den vil ta borti innsuget, må også forlenge slangen fra Veivhusventilasjonen til bunnpanna. Kjøper du ett Konverteringssett følger det med det du trenger bortsett fra nytt feste til Servo oljetanken, men du trenger bare ett flattjern med 2 hull i. Dette er vel å merke på 523, vet ikke om det er likt med 323 (tenker på karosserimessige forskjeller)
Farrukh M Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 Da bytter jeg om til m50 innsug, det blir ess kompressor tror jeg, har over lengere tid lyst til å prøve turbo og kompressor sammen . I første omgang blir det : Grenrør,eksos uten Katt, M50 innsug,chip, lett vekt pully kitt og Konvertere til E85. Håper det gir noe effekt.
Farrukh M Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 Har sett på det kit Link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E36- ... 5644af231f. Trenger jeg å bytte det alt?
Fekzen Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Du får höra av dig till mig sen om du behöver "Turbo-anpassat E85-chip". Mvh// A.Fekzen
Farrukh M Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 Du får höra av dig till mig sen om du behöver "Turbo-anpassat E85-chip". Mvh// A.Fekzen . Kan jeg kjøre med bensin eller e85 med din chip eller må d være ren e85?
Fekzen Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Kan jeg kjøre med bensin eller e85 med din chip eller må d være ren e85? Du kan köra med antingen bensin eller E85 men chipet måste programmeras om för antingen det ena eller det andra. Man kan ha vassare ställd tändning på E85 och så behövs det 38% mer flöde på E85. Det går däremot att göra ett program, som man mappar mellan Bensin och E85. Då får man anpassa tändningen efter tex 98 oktan för att det ska funka på både bensin och E85, sedan får man använda en ställbar BTR som man ställer upp till tex 4 bar när man ska köra på E85 och ställer ner till 2 bar när man ska köra bensin. Men bäst är att välja antingen bensin eller E85. För man kommer behöva kompromissa med vissa saker annars. Tex funkar inte E85 kallstarts-mappar speciellt bra på Bensin och tvärt om. Mvh// A.Fekzen
Farrukh M Skrevet September 26, 2011 Forfatter Skrevet September 26, 2011 Kan jeg kjøre med bensin eller e85 med din chip eller må d være ren e85? Du kan köra med antingen bensin eller E85 men chipet måste programmeras om för antingen det ena eller det andra. Man kan ha vassare ställd tändning på E85 och så behövs det 38% mer flöde på E85. Det går däremot att göra ett program, som man mappar mellan Bensin och E85. Då får man anpassa tändningen efter tex 98 oktan för att det ska funka på både bensin och E85, sedan får man använda en ställbar BTR som man ställer upp till tex 4 bar när man ska köra på E85 och ställer ner till 2 bar när man ska köra bensin. Men bäst är att välja antingen bensin eller E85. För man kommer behöva kompromissa med vissa saker annars. Tex funkar inte E85 kallstarts-mappar speciellt bra på Bensin och tvärt om. Mvh// A.Fekzen Eller er det best å kjøre med chip bensin og ha e85 kit som man kjøper seperat? Har du chip for automat gir slik jeg kan få høyere toppfart, den girer ikke til 5gir ved ca 235km oc hvis den girer til 5gir så virker det som det er sperre der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå