Gå til innhold

Bmw 330 ESS stage 1. Bremse tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal ha meg noe nye bremser, ettersom de som står på er utslitt og .. ja, ble bemerka på en tilstands rapport.

Bytter skiver og klosser i samme slengen. Både framme og bak!

Noen tips til hva jeg bør gå etter?

Har en Bmw 330 2000 mod med ESS stage 1 kompressor.

Linker osv til hvor jeg kan kjøpe de er også et pluss:=)

Skrevet

Jeg hadde GS performance slissa/borra skiver og EBC greenstuff klosser på min 325 kompressor.

De beit mye bedre enn de originale bremsene og svikta ikke eller mista effekt selv under hard banekjøring.

Skrevet

han sier jo at han hadde GSP skiver?

Jeg vil anbefale å prøve bmw sine egne performance skiver til denne. Har montert disse på flere trimmede 330d, og de tåler mye mer juling enn de originale. I tilegg så er de "flytende" (samme design som på m3 skiver)

Skrevet

Kjøp alt annet enn EBC. Det kan jeg med hånda på hjertet si at er det største møka jeg har vært borti. Da er det bedre og billigere å kjøpe originale BMW skiver/klosser.

Ferodo DS2500 er ett bra alternativ hvis du skal kjøre litt/endel på bane, skal du kjøre mye på bane og kan leve med mye støv som er vanskelig å få bort, og støyende bremser, ville jeg gått for PerformanceFriction skiver og klosser, evt Carbotech klosser.

Skrevet
Finner dog ikke Black diamond skivene ?

Er så mange forskjellige modeller. De tar kun inn på bestillinger.

Snakk med Erik på GS i Oslo. Han har god greie på deler fra de ekstrene leverandørene. Han fikser BD og Ferrodo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...