BernhardB Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Denne jobben begynte med at eieren av bilen kom innom meg på hverdagsjobben hvor han lurte på om jeg ville ta en titt på bilen hans, ja jøss tenkte jeg og ble med han ut. Utenfor så spurte jeg om det var denne? Nei, det var en hvit Porsche 997 Cab. Ohhhhh, fett tenkte jeg. Vi avtalte at han skulle komme innom en dag det var vær til det så jeg kunne titte på bilen. Skinnet trengte også litt farge, så her er ett par bilder fra den gangen: Dagen kom da bilen ble levert og vanlig prosedyre ble kjørt ift vask. Prickbort på tørr lakk. KCL Micro Royal. Bilthamber Autofoam i kanon. Scholl Rim7 på felger. Surfex HD på dekk. CG Citruswash i bøtta. Carpro Iron-X. CG Green Clean på tak. Div børster på tak og felger. Foma Combivac på taket. Ble mye bilder fra vask her nå, men Iron-X gjør ting veldig fasinerende Jeg startet først litt forsiktig testing av Scholl S30+ og orange på roterende, noe som ikke tok nok. Så jeg gikk over på Scholl Gul og S3Gold, og fy f*** lakken var sticky. Heldigvis så hadde jeg rett i forkant fått den nye Scholl Bigfoot 21 maskinen, så jeg satte på en hvit Scholl Spider pad og fyrte igang sammen med S3Gold. I arbeid, dette var i en periode hvor jeg jobbet mye så skjegget og håret er ikke prioritert Etter litt arbeid: Felger og dekk er viktig for utseendet på en bil, og at det var 20 toms Techart felger med 325/25/20 Pirelli P Zero Nero bak gjorde det ikke mindre viktig Skru av hjulene gjør jeg nå så og si på hver bil da jeg jekker opp bilen uansett for enklere å polere nedre paneler samt fangere, og da er det en smal sak å skru av hjulene også. Ikke minst blir det enklere å vaske, polere og vokse de, men man kommer også bedre til på innsiden og man får også vasket skikkelig over calipere og hjulhus. Calipere ble også vasket, lakkrenset med Scholl A7 og beskyttet med Autobahn. Bilder fra felgpleie: Iphone'n lagt på hjulet for å illustrere bredden: Litt randoms fra korrigering: Skinnet fikk seg også en omgang, Swissvax Leather Cleaner, Lighterbensin, Leather Healer(Natural Brown) og tilslutt Swissvax Leather Milk. Det var kun førersettet som måtte farges opp litt. Interiøret ellers fikk samme fremgangsmåte såsant det var skinn, gikk ellers over med Scholl Purple. Før: Etter: Ett bilde jeg synes ble litt tøft: Eksosen måtte også behandles, da med Autosol Antiblau: Hele bilen ble tilslutt gått over med orange Scholl Pad og Scholl S30+ for å få opp glansen litt. Kalesjen fikk en liten impregneringe med Nanolex Kalesjeimpregnering, noe jeg gjorde såfort den var skikkelig tørr. Ruter fikk Rain-X. Bilen ble kjørt ut og spylt over før den fikk smake Swissvax Insignis 1 over hele seg. Og denne gangen så hadde jeg ringt min gode venn og fotograf Joachim Næss(www.naess.net) for å få han til å hjelpe meg med bilder. Vi var også ute for å ta kjørebilder, men siden Onkel Blå ikke er glad i at man henger ut av bilen på riksveien så ble det lagt på is. Her er ihvertfall de flotte etterbildene fra Joachim: Takk for titten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larswilliam Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Lekkert! Digger trådene dine. Ser ut som du gjør ett fantastisk arbeid:) fortsett slik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Deilig å se slike biler får sånn pleie! Og du gjør en god jobb som vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Hvor mye tar du for en slik shine av en bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Deilig arbeid.Hva er brukt på skinnet her? Så jeg en brynildsen autospoa logo i bakruten på en bil oppe på lambertseter her en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 imponert. Det ble veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet September 8, 2011 Forfatter Share Skrevet September 8, 2011 Takk for hyggelige tilbakemeldinger Pris er avhengig av bilstr, alder og hvor slitt den er.. Deilig arbeid.Hva er brukt på skinnet her?Så jeg en brynildsen autospoa logo i bakruten på en bil oppe på lambertseter her en dag? Det kan godt tenkes, hva slags bil var det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Nydelig jobb på en nydelig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Takk for hyggelige tilbakemeldinger Pris er avhengig av bilstr, alder og hvor slitt den er.. Deilig arbeid.Hva er brukt på skinnet her?Så jeg en brynildsen autospoa logo i bakruten på en bil oppe på lambertseter her en dag? Det kan godt tenkes, hva slags bil var det.. husker ikke helt. kan ha vært en touran stor logo i bakruten mener jeg? men hvilket produkt har du brukt på skinnet her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Oj, litt sent svar.. Hva tenker du på ang skinnpleie? Er det oppfargingen du mener så brukte jeg Swissvax Leather Healer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Denne tråden har jeg ikke fått med meg... sier som [space]: Nydelig jobb på en nydelig bil!... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå