Gå til innhold

BAS Detailed: Porsche 997 Cab


BernhardB
 Share

Anbefalte innlegg

Denne jobben begynte med at eieren av bilen kom innom meg på hverdagsjobben hvor han lurte på om jeg ville ta en titt på bilen hans, ja jøss tenkte jeg og ble med han ut. Utenfor så spurte jeg om det var denne? Nei, det var en hvit Porsche 997 Cab. Ohhhhh, fett tenkte jeg.

Vi avtalte at han skulle komme innom en dag det var vær til det så jeg kunne titte på bilen. Skinnet trengte også litt farge, så her er ett par bilder fra den gangen:

DSC_0377.jpg

DSC_0378.jpg

DSC_0379.jpg

DSC_0380.jpg

DSC_0381.jpg

DSC_0382.jpg

DSC_0383.jpg

DSC_0384.jpg

Dagen kom da bilen ble levert og vanlig prosedyre ble kjørt ift vask.

Prickbort på tørr lakk.

KCL Micro Royal.

Bilthamber Autofoam i kanon.

Scholl Rim7 på felger.

Surfex HD på dekk.

CG Citruswash i bøtta.

Carpro Iron-X.

CG Green Clean på tak.

Div børster på tak og felger.

Foma Combivac på taket.

184.jpg

185.jpg

186.jpg

187.jpg

188.jpg

189.jpg

190.jpg

191.jpg

192.jpg

193.jpg

194.jpg

195.jpg

196.jpg

197.jpg

198.jpg

199.jpg

200.jpg

201.jpg

202.jpg

203.jpg

204.jpg

205.jpg

206.jpg

207.jpg

208.jpg

209.jpg

210.jpg

211.jpg

212.jpg

213.jpg

Ble mye bilder fra vask her nå, men Iron-X gjør ting veldig fasinerende :)

Jeg startet først litt forsiktig testing av Scholl S30+ og orange på roterende, noe som ikke tok nok.

Så jeg gikk over på Scholl Gul og S3Gold, og fy f*** lakken var sticky. Heldigvis så hadde jeg rett i forkant fått den nye Scholl Bigfoot 21 maskinen, så jeg satte på en hvit Scholl Spider pad og fyrte igang sammen med S3Gold.

214.jpg

215.jpg

I arbeid, dette var i en periode hvor jeg jobbet mye så skjegget og håret er ikke prioritert ;)

216.jpg

217.jpg

218.jpg

219.jpg

220.jpg

221.jpg

222.jpg

Etter litt arbeid:

223.jpg

Felger og dekk er viktig for utseendet på en bil, og at det var 20 toms Techart felger med 325/25/20 Pirelli P Zero Nero bak gjorde det ikke mindre viktig ;)

Skru av hjulene gjør jeg nå så og si på hver bil da jeg jekker opp bilen uansett for enklere å polere nedre paneler samt fangere, og da er det en smal sak å skru av hjulene også. Ikke minst blir det enklere å vaske, polere og vokse de, men man kommer også bedre til på innsiden og man får også vasket skikkelig over calipere og hjulhus.

Calipere ble også vasket, lakkrenset med Scholl A7 og beskyttet med Autobahn.

Bilder fra felgpleie:

232.jpg

233.jpg

224.jpg

225.jpg

226.jpg

227.jpg

228.jpg

229.jpg

230.jpg

Iphone'n lagt på hjulet for å illustrere bredden:

231.jpg

Litt randoms fra korrigering:

234.jpg

235.jpg

236.jpg

237.jpg

238.jpg

239.jpg

240.jpg

242.jpg

243.jpg

Skinnet fikk seg også en omgang, Swissvax Leather Cleaner, Lighterbensin, Leather Healer(Natural Brown) og tilslutt Swissvax Leather Milk.

Det var kun førersettet som måtte farges opp litt. Interiøret ellers fikk samme fremgangsmåte såsant det var skinn, gikk ellers over med Scholl Purple.

Før:247.jpg

248.jpg

249.jpg

250.jpg

251.jpg

252.jpg

253.jpg

Etter:

259.jpg

260.jpg

261.jpg

262.jpg

Ett bilde jeg synes ble litt tøft:

263.jpg

266.jpg

Eksosen måtte også behandles, da med Autosol Antiblau:

254.jpg

255.jpg

256.jpg

257.jpg

Hele bilen ble tilslutt gått over med orange Scholl Pad og Scholl S30+ for å få opp glansen litt.

Kalesjen fikk en liten impregneringe med Nanolex Kalesjeimpregnering, noe jeg gjorde såfort den var skikkelig tørr.

Ruter fikk Rain-X.

Bilen ble kjørt ut og spylt over før den fikk smake Swissvax Insignis 1 over hele seg.

Og denne gangen så hadde jeg ringt min gode venn og fotograf Joachim Næss(www.naess.net) for å få han til å hjelpe meg med bilder.

Vi var også ute for å ta kjørebilder, men siden Onkel Blå ikke er glad i at man henger ut av bilen på riksveien så ble det lagt på is.

Her er ihvertfall de flotte etterbildene fra Joachim:

IMG_9361-Edit.jpg

IMG_9407-Edit.jpg

IMG_9416-Edit.jpg

IMG_9419-Edit.jpg

IMG_9422-Edit.jpg

IMG_9449.jpg

Takk for titten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Pris er avhengig av bilstr, alder og hvor slitt den er..

Deilig arbeid.Hva er brukt på skinnet her?

Så jeg en brynildsen autospoa logo i bakruten på en bil oppe på lambertseter her en dag?

Det kan godt tenkes, hva slags bil var det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Pris er avhengig av bilstr, alder og hvor slitt den er..

Deilig arbeid.Hva er brukt på skinnet her?

Så jeg en brynildsen autospoa logo i bakruten på en bil oppe på lambertseter her en dag?

Det kan godt tenkes, hva slags bil var det..

husker ikke helt. kan ha vært en touran stor logo i bakruten mener jeg?

men hvilket produkt har du brukt på skinnet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...