tictor Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Heisann. Har nettopp kjøpt meg en 04 e60 bmw 520 Trenger å fylle på en skvett motorolje da nivået er på minimum, men finner ingen plasser hvilken olje jeg skal bruke? Står jo bare long life olje i boka... Hva skal jeg bruke? Er enda 7000 km til neste oljeservice så vil ikke fylle på hva som helst heller...
bjalle Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Kjøp en mobil1 0w-40 longlife på europris til vettig pris kr 99.all fullsyntetisk olje går fint å blande.
tictor Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Takk og bukk Glemte og si at det er en bensiner, har det noe og si? Trodde 0w-40 var mere for diesel biler
Kennethe34 Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Du skal ha en olje som følger bmw LL04 normen Av castrol så er det: SLX Powerflow 0W30 Og Edge Sport som jeg vet om. Er bare å spørre de som står i kassa på bilrekvisita sjapper, de klarer nok å leite fram rett type
Reef89 Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Ja denne skal du ha: Quality longlife -04 SAE OW-40 erstatter tidligere CASTROL SLX PRO. 0W-30 ...Fås på GS bildeler.
tictor Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Takk og bukk Blir og fylle castrol edge sport da jeg får ganske billig castrol olje gjennom jobb..
aigin Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 SLX Professional Powerflow BMW 0W-30 Er vel ingen vits å spare på Olje akkurat Bruk kun det beste! Dere som anbefaler Longlife oljer, vet dere noe om Olje egentlig? Eller er det bare en "good feeling" dere har!?!?
Kennethe34 Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Aigin: disse motorene skal ha longlife olje ifølge bmw (LongLife04). Den olja du selv anbefaler er jo også en longlifeolje om du ikke visste det. På en std motor vil ihvertfall jeg holde meg til fabrikantens anbefalinger:)
aigin Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Var bare et generellt spørsmål. Alle fullsyntetiske oljer har "longlife", men så er det noen som er merket LL og de kan man kjøre opp til 30.000km
Reef89 Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Som jeg skrev så Quality longlife -04 SAE OW-40 erstatter tidligere CASTROL SLX PRO. 0W-30 dvs den finnes ikke lenger på for eks. GS (fikk jeg opplyst sist jeg hadde oljeskift fredag 2/8 2011) regner jo med alle BMW eigere kjøper olje hos BMW forhandler eller GS å ikke bruker billg biltema olje osv.
bcrazy Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Det er vel ikke slik at denne motoren MÅ ha "longlife" olje. Du kan vel fint benytte "vanlig" syntetisk olje og heller bytte olje oftere. Selv ville jeg aldri kjørt 30.000 km på ett oljeskift, uansett hva bmw sier, eller hva slags motor du har.
aigin Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 LL er et misbrukt program, mener å huske at det kun var for de som kjører ekstremt mye pr år. For de som tror man kan kjøre 30.000km på et oljeskift i en tidsperiode på flere år har jo misforstått fullstendig.. VAG + LL = Katastofe.. Det jeg vet om Olje, er at man ALLTID bø foreta et oljeskift på høsten..
Reef89 Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Det er vel ikke slik at denne motoren MÅ ha "longlife" olje. Du kan vel fint benytte "vanlig" syntetisk olje og heller bytte olje oftere. Selv ville jeg aldri kjørt 30.000 km på ett oljeskift, uansett hva bmw sier, eller hva slags motor du har. Når er jo heller ingen som har sagt at en skal kjøre 30 000km mellom skift olje. Jeg følger min idrive på olje skift. 1 gang i året. Mer en nok. Sist olje skift 2/8 oljen såg ny ut når den kom ut.
bcrazy Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Hvor langt går det mellom skiftene når du følger idrive da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå