martinwenberg Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Syns du har gjort en god jobb med loddingen! Ser i allefall bra ut. Synd jeg ikke fikk kommet å sett på bilen i dag. Får heller ta det en annen gang Har du noe planer for interiøret? skinnseter eller noe? Vet ikke om jeg har sagt det før, men jeg følger i allefall med her! Takk ole! Alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger Du får komme å se på bilen en annen gang:) Blir vell å få tak i nytt stoff til førerstolen ivertfall, og kanskje skifte ut midtkonsollen, da den er litt slitt og stygg. Er vell også litt andre ting av interiør som blir byttet, men blir ikke skinn
martinwenberg Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 imponerende! Har du noen planer for understell osv også? Takker! Har vell ikke tenkt så mye på understellet enda, har mest tenkt på motor foreløpig. Er heller ikke så flink på det med understell, men kommer vell sikkert noe etterhvert
martinwenberg Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Fikk byttet toppakning i helga. Lakkerte også innsug,toppdeksel og radiatoren. Borret 2 hull i innsuget for å hente vakum til turbotrykks-måler og dumpventil. Så dette er koblet opp og ble ferdig med å sette sammen dette idag. Har lyst til å få den kjørbar til den 15. Mars, så det kan bli en liten prøvetur
Dan Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Blir jo en bra bil å øvelseskjøre i dette her Skal holde utkikk
martinwenberg Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Hehe joda blir nok det Du blir nok å se bilen snart hvis du bor på fauske
martinwenberg Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 haha hæ? Kanskje jeg skreiv det feil? Men har laget 2 nippler som jeg henter vakum fra. Sånn at jeg får vakum til turbotrykksmåler og dumpventil. Borret 2 hull i innsuget, gjenget opp og satt i 2 nippler. For å få det skikkelig tett tok jeg tec7 rundt
sindrelangmo Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Det ser ut som tålmodighetsarbeid det med loddinga ! følger med
martinwenberg Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Må være veldig tålmodig når man skal lodde ja. Takker!
martinwenberg Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Kjilt innsugsventil? Før jeg bytta toppakningen, ville ikke motoren gå på alle 6 sylinderene. Så jeg tok av toppen, innsuget å alt det der å bytta toppakning. Når jeg satt dette i sammen var problemet enda der. Når jeg tenker meg om, husker jeg at det var bare 1 ventil som sto åpen, og da skulle jo en til ventil være åpen? Stemmer ikke det?. Så jeg tror at en ventil er stengt hele tiden, og derfor vil den ikke gå som den skal. Gidder ikke noe bytting av småting, har lyst på ny motor som ikke har ventiltikking. Så enten blir det ny m20b20 eller m20b25. Hvis noen har en b20 eller b25 som skal selges billig så si ifra! Helst i Nordland
Joachim_M5 Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 At 1 ventil er stengt hele tiden går ikke an, da må isåfall vippearma på den ventilen være knekt..!
martinwenberg Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Ja, er det jeg syntes var så rart. Men hvorfor var bare 1 innsugsventil åpen da? Å hvorfor kan jeg ikke gi mer enn 1500prm? Har sjekket alt av slanger som går inn til innsuget osv. Prøvd å spraye startgass for å sjekke om turtallet endrer seg, men gjør ikke det.
Joachim_M5 Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Det er bare en og en som åpner av gangen. Men de overlapper hverandre litt, så det der kommer bare an på åssen kammen står. står riktig pluggledningene dine da? Har du husket å hatt på jording mellom motor og rammevange? Kan få litt rare syndromer hvis den ikke er på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå