Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det er bare en og en som åpner av gangen. Men de overlapper hverandre litt, så det der kommer bare an på åssen kammen står. :) står riktig pluggledningene dine da?

Har du husket å hatt på jording mellom motor og rammevange?

Kan få litt rare syndromer hvis den ikke er på.

Okei, da er jo den saken grei :) Ja, pluggledningene står på riktig plass, og er jord fra motor og til rammevangen ;)

Skrevet
Blir ikke kvitt tikking hvis du kjøper en ny M20. Di tikker litt uansett! :P

Hehe, er vell sant det. Men har lyst på b25, også bygge turbo på den. Der er det jo 500cc og noen hester ekstra enn hva som er i b20 ;)

Skrevet
Kul denne touringen, mye effekt er det snakk om her da?

Takker :). Akkurat nå har jeg ikke peiling hvor mye effekt jeg får ut av det her. Men har lyst å nærme meg 300-350hk med b25, turbo og dataspruten.

Edit: Men tror jeg kan få sirka 250-270hk med motoren jeg har nå. Tenker på 1bars ladetrykk og datasprut for å få finjustert motoren :)

Skrevet
haha hæ? :D Kanskje jeg skreiv det feil? Men har laget 2 nippler som jeg henter vakum fra. Sånn at jeg får vakum til turbotrykksmåler og dumpventil. Borret 2 hull i innsuget, gjenget opp og satt i 2 nippler. For å få det skikkelig tett tok jeg tec7 rundt :)

Så du har ikke nippel for å montere den viktigste slangen, som går til map sensoren på MS?

Den er viktigere enn både tilkobling til turbotrykkmåler og fjortis ventil.

Tilkobling til map sensor og bensintrykksregulator er så viktig for motorens helse at de helst ikke bør deles av andre komponenter. F.eks ett T kryss på slangen til dumpventil for å hente mapsignal er litt fyfy.

Skrevet
haha hæ? :D Kanskje jeg skreiv det feil? Men har laget 2 nippler som jeg henter vakum fra. Sånn at jeg får vakum til turbotrykksmåler og dumpventil. Borret 2 hull i innsuget, gjenget opp og satt i 2 nippler. For å få det skikkelig tett tok jeg tec7 rundt :)

Så du har ikke nippel for å montere den viktigste slangen, som går til map sensoren på MS?

Den er viktigere enn både tilkobling til turbotrykkmåler og fjortis ventil.

Tilkobling til map sensor og bensintrykksregulator er så viktig for motorens helse at de helst ikke bør deles av andre komponenter. F.eks ett T kryss på slangen til dumpventil for å hente mapsignal er litt fyfy.

Slapp av. Har nok nippel til mapsensor og :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Bilen er ikke helt frisk for tiden. Den smeller og herjer når jeg nærmer meg 1500rpm, og kan ikke gå over det. Den går fint på tomgang. Håper det er noen her inne som veit hva som er feilen! :P

Video om hvordan den holder på: http://s1232.photobucket.com/albums/ff3 ... tWi-Fi.mp4

Har sjekket dette

- rotor

-fordelerlokk

-plugger

-LMM

-Tomgangs-regulator

-falskluft

-bensin

Det som er nevnt over her funker som bare det. MEN ble tipset om å se på triggersensor, så her er noen bilder.

0xvqok8r7xrhfwu889jl.jpg

dutvstnkic8jgbpebo5l.jpg

Skrevet

Fikk "ny" triggersensor idag. Monterte den nå nettopp, men ble ikke bedre. Har byttet blå sensor på termostathus, men ble ikke bedre da heller. Er ganske lei av feilsøking nå! Flere som har noe tips?

Skrevet
Fikk "ny" triggersensor idag. Monterte den nå nettopp, men ble ikke bedre. Har byttet blå sensor på termostathus, men ble ikke bedre da heller. Er ganske lei av feilsøking nå! Flere som har noe tips?

Har du målt sensoren da?

Skal vel ha 560 Ohm +/- 56 ohm mellom pin 1 og 2.

Husk å ha korrekt avstand til triggerhjul..

MEN... nå har har jeg ingen peiling på MS, men hvis du kopler trigger til MS - har du tatt høyde for 60-2? (var det ikke slik det var? Er så mange år siden sist... ;) ). Jeg vet ikke om det har noe å si for MS, men for Haltech E6X så hadde det iallefall noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...