Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83


Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Men nå går bilen som bare det igjen :) rensa pluggene skikkelig så startet den. Gikk litt urent i starten men det kom seg ganske fort :D nå er det bare lesing på justering på tomgang og litt gass :)

Skrevet

Dasjbordet varierer fra kodevariant til kodevariant. Og det bruker vel ligge inne 3 forskjellige varianter som standard til hver kode. Og så kan man lage eget dasjbord etter egen smak.

Så jeg forstår fotsatt ikke helt hva du mener.

Skrevet
2er feil med visning til BT hadde ivertfall jeg vært litt nervøs for.

Når vi hadde start på den sist med MSen justerte jeg tenning og bensin bare etter lukta på eksosen. Så det sier vel seg selv at den ikke akkurat er justert helt bra når man tenker på at den mistet triggersignal i ett sett. Har du hatt pc tilkoblet mens du har hatt start på den?

Skal love deg at jeg er nervøs for det :( Men skal ta av kompressorhuset og intercooleren å alt det der hvis jeg MÅ oppover dit. Ja det kan hende :) Har ikke hatt pc tilkoblet nei. Skal koble den til når jeg får skikkelig start. Men slo på pc'en som jeg har all MS greiene på, og da hadde du et annet bilde på tunerstudio enn det som er vanlig. Og det skjønner jeg meg ikke helt på :P Men skal prøve å finne ut av alt det der, og kjøpe nye plugger. Så snakker vi nok skikkelig start :)

denne må nok på bt for å få godkjent desverre. den 2er feilen på pnkt 9 er ikke mulig å fjerne på vanlig bilverksted.

Skrevet
2er feil med visning til BT hadde ivertfall jeg vært litt nervøs for.

Når vi hadde start på den sist med MSen justerte jeg tenning og bensin bare etter lukta på eksosen. Så det sier vel seg selv at den ikke akkurat er justert helt bra når man tenker på at den mistet triggersignal i ett sett. Har du hatt pc tilkoblet mens du har hatt start på den?

Skal love deg at jeg er nervøs for det :( Men skal ta av kompressorhuset og intercooleren å alt det der hvis jeg MÅ oppover dit. Ja det kan hende :) Har ikke hatt pc tilkoblet nei. Skal koble den til når jeg får skikkelig start. Men slo på pc'en som jeg har all MS greiene på, og da hadde du et annet bilde på tunerstudio enn det som er vanlig. Og det skjønner jeg meg ikke helt på :P Men skal prøve å finne ut av alt det der, og kjøpe nye plugger. Så snakker vi nok skikkelig start :)

denne må nok på bt for å få godkjent desverre. den 2er feilen på pnkt 9 er ikke mulig å fjerne på vanlig bilverksted.

Hmm ja. Men vil det funke med å ta av kompressorhuset osv? Eller må hele turboen av? :(

Skrevet
Dasjbordet varierer fra kodevariant til kodevariant. Og det bruker vel ligge inne 3 forskjellige varianter som standard til hver kode. Og så kan man lage eget dasjbord etter egen smak.

Så jeg forstår fotsatt ikke helt hva du mener.

Er ikke så viktig egentlig. Mye enklere å forklare hvis du kommer å justerer litt :D Men skjønner meg mere på det dashbordet nå så :)

Skrevet

Skrudde av originalhjernen idag og prøvde å lage litt plass til MS'en. Er litt trangt der oppi der så må se litt om hvordan jeg skal feste den.

Tok forresten å koblet på pc'en idag å startet motoren for å se litt. Torte ikke å trykke på noe, men gikk bare inn på bensinmapp å tenningsmapp for å se hva som skjer :) Nå kan ikke jeg så mye om justering, så jeg veit ikke hvordan det skal se ut på de forskjellige turtallene. Kanskje noen her som er klokere enn meg? :)

Den går ikke på tomgang nesten, men på litt gass så går den en del bedre, men langt ifra godt nok. Prøvde meg på screenshot på dataen men fant det ikke ut :P Så tok bare noen dårlige iphone bilder.

Artig å forske litt, å har veldig lyst til å lære meg å justere selv!

Bensinmapp

a2x9ssln8a7f1r8epn0c.jpg

k6fkl9x0jmux6m0i7gqt.jpg

Tenningsmapp

i83kfuvlhr0q15kdhl78.jpg

7lu93qy2ve75b32ymgwn.jpg

Skrevet
sidne du har map på 94kPa på 1100 rpm må du gi veldig mye gass?

Må gi litt gass ja, men trenger ikke å gi så veldig mye. For å få den til å gå høyere på turtallet så må jeg gi en del ja :P

Skrevet

Noe som ikke ser ut til å stemme helt der. Må du opp på 94kpa på 1100rpm for å få den til å gå så er enten tenning alt for sein, den får så mye bensin at den sliter med å gå, eller du har lekkasje på slangen til mapsensor.

Tror ikke mapsensor skal være feilkalibrert.

Er orginal lambdasonde eller breibåndslambda koblet til sprutet?

Om det er den orginale så kan AFR for være feitere enn 12,1 som vises der.

Og for å ta screenshot trykker du tasten det står prtsc på og limer inn i paint eller lignende program.

Skrevet
Noe som ikke ser ut til å stemme helt der. Må du opp på 94kpa på 1100rpm for å få den til å gå så er enten tenning alt for sein, den får så mye bensin at den sliter med å gå, eller du har lekkasje på slangen til mapsensor.

Tror ikke mapsensor skal være feilkalibrert.

Er orginal lambdasonde eller breibåndslambda koblet til sprutet?

Om det er den orginale så kan AFR for være feitere enn 12,1 som vises der.

Og for å ta screenshot trykker du tasten det står prtsc på og limer inn i paint eller lignende program.

Lambda er koblet inn i adapteret så den skal være god ja :) Er original lambda. Kunne vi prøvd å justert litt en dag da du er ledig? Så kan det hende den går bedre :)

Slangen til mapsensor er helt ny og fin så ikke noe lekasje der :)

Skrevet
Nytter nok ikke å komme inn til BT med en halv turbo på høyresida i motorrommet nei. Må nok på med org. manifolder.

Hmm. Det var da som faen.. Har litt lyst å bare prøve på det, å se hvordan det går :) Blir vell ikke slaktet der oppe hvis dem ikke liker det uansett. Får nok bare beskjed om å sette på originalt hvis dem virkelig ønsker det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...