Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83


Anbefalte innlegg

Skrevet
Nytter nok ikke å komme inn til BT med en halv turbo på høyresida i motorrommet nei. Må nok på med org. manifolder.

Å? Det gjorde jeg uten problemer :)

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da var vel kontrollørene i godt humør ;)

Sånnsett nesten umulig å si om den blir godkjent med eksoshus på eller ikke... Kommer VELDIG an på både humøret til kontrolløren, og om vedkommende er paragrafrytter eller ikke. :/

Skrevet

Har snakket med biltilsynet å det er ikke mulig sa dem. Enten måtte jeg godkjenne turboen eller ta den av. Så ser for meg at jeg prøver på godkjenning. Har ikke bestemt meg helt enda, men tror jeg skal prøve på det :)

Er calipperene fra e30 320 til 325 lik? Eller er det forskjell på dem? :)

Skrevet

Siden jeg fikk tilbakemelding om at jeg enten måtte godkjenne turbo eller ta den av, så valgte jeg nå å bare ta den av. "Kittet" er jo plug'n play, så ikke noe problem å montere det igjen når den er godkjent :P

Har tatt av turbo, manifolder, trykkrør osv. Så nå blir det å gjøre den original. Skal lage de 2 flensene som skal på original-manifolden slik at jeg kan lage meg en enkel downpipe selv.

Når alt er gjort, er det bare å få den på biltilsynet for visning, og etterkontroll :)

Skrevet
Da var vel kontrollørene i godt humør ;)

Sånnsett nesten umulig å si om den blir godkjent med eksoshus på eller ikke... Kommer VELDIG an på både humøret til kontrolløren, og om vedkommende er paragrafrytter eller ikke. :/

jaha? det skal ikke ha noe å si .. da det ikek er noe turbo der, så enkelt er det. veit om flere som har satt på blendelokk på eksoshuset på bt og aldri vært noe spørsmål engang om det, så er nok du er er litt vrang ;)

Skrevet
Flere her i byen som har kjørt med eksoshus og blendelokk til BT, uten hell. Så jo, det varierer nok litt fra trafikkstasjon til trafikkstasjon ;)

Varierer fra trafikkstasjon til trafikkstasjon ja. Men jeg gjør det enkelt å gjør den original. Så slipper jeg å dra dit flere ganger..

  • 2 weeks later...
Skrevet

Lenge siden oppdatering her nå, men ha fått skiftet framfjærene, så trenger bare bakfjærer så blir det etterkontroll :) blir også kjøpt inn nye plugger til bilen slik at jeg får bort tenningsfeilen.

Skal lage garasje og lakkboks om ikke så lenge, samt at jeg begynner som lærling snart :) da blir det kjøpt inn ny lakk til bilen. Skal da lakke den i en helt rå farge og vanlig billakk ;) har fått meg Sata rp sprøyte i tillegg så sprøytningen blir nok mye bedre nå! Fargen forblir hemmelig :)

Skrevet

Har da brukt litt tid og tenking på hvordan farge motorrommet skal bli. Var helt sikker på B09 Marrakesh brun, men fargen falt på en mørkeblå fin farge :) Motorrommet ser betraktelig mye bedre ut nå. Har fjærnet en del duppeditter som er for å feste coil å slikt. Sparklet å slipt over. Så nå er det helt glatt,slett å fint. Bilen blir også pusset ned å lakkert i denne blåfargen. Slik at jeg får en billakk, og metallic farge. Den blir også lakkert i lakkboks så slipper å føle at jeg tar på sandpapir når jeg stryker over bilen :)

Handleliste

- Gassdemper til panser

- Justerbar extern wastegate

-Bakfjærer

Når bakfjærene er skiftet blir bilen eu-godkjent forhåpentlighvis :)

rd8mo8wbfo3row4j8o8s.jpg

9aok27p0qmsgkvon60br.jpg

l0ctrx4cx7qn0qsceo5n.jpg

5j3mesnhhsd0y4ohwn56.jpg

Skrevet

Har fortsatt liggende en ekstern wastegate. Den var faktisk tiltenkt den KKK turboen du har. Men så ble det ved ett uhell kjøpt 2 stk wastegate og ikke 1 :P

Tror det var 400kr jeg betalte.

Edit:

Og den har justerskrue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...