martinwenberg Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Skrevet Mai 31, 2013 Har fått gjort litt nå Lakkerte toppdeksel, innvendig i panseret og kompressorhuset til turboen svart. Passer utrolig bra til denne fargen! Må få lånt meg speilrefleks en dag, siden jeg ikke får helt fram fargen i motorrommet
truckdriver Skrevet Juni 1, 2013 Skrevet Juni 1, 2013 Okei vil du selge den da? Trodde jeg hadde nevnt tidligere at den er til salgs?
martinwenberg Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Skrevet Juni 1, 2013 Okei vil du selge den da? Trodde jeg hadde nevnt tidligere at den er til salgs? Hmm. Kan jeg ikke huske men da kjøper jeg den så fort jeg får penger
bergeee Skrevet Juni 1, 2013 Skrevet Juni 1, 2013 haha. sitter ute i sola her og ser ikke så bra på pc skjermen. også så jeg bilde av turboen og tenke. var da voldsomt rar turbo:P
martinwenberg Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Skrevet Juni 1, 2013 haha. sitter ute i sola her og ser ikke så bra på pc skjermen. også så jeg bilde av turboen og tenke. var da voldsomt rar turbo:P Haha tror det blir kult når jeg får montert alt igjen
martinwenberg Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Skrevet Juni 2, 2013 Da har jeg hatt besøk av en kar med en annen e30 touring, med m50b25 og Megasquirt datasprut. Vi sto å pratet litt om godkjenning osv, og han fortalte at alle e30 touringer har 325 understell, med de bremsene jeg trenger for godkjenning osv! Så da skal det egentlig bli barnemat å få dette godkjent! Trenger bare dokumentasjon på dette når jeg drar til Biltilsynet. Har da lagt en skikkelig plan for hva som kommer til å skje fremover. 1. Få den lakkert 2. Få bilen benket med ladetrykk 0.2 bar som da tilsvarer 171hk sirka. Det er dette 2,5 literen har. 3. Dra til biltilsynet å få den godkjent 4. Etterkontroll å skilter Får visst begynt med lakkboksen i denne måneden, så lakkering skjer kanskje iløpet av neste måned
martinwenberg Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Skrevet Juni 2, 2013 Ser liksom litt kjent ut den der... Hehe ja, brukte du mye tid på å mappe den?
truckdriver Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander. Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil. Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda.
martinwenberg Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Skrevet Juni 3, 2013 Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander. Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil. Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda. Okei men hørtes nå kvikk å rask ut hvertfall;) er det egentlig noen nettsider jeg kan lese på for justering av m20 motor? Har lest på megamanual, men klarer ikke å se hva min skal ha
Larsgunnar Skrevet Juni 3, 2013 Skrevet Juni 3, 2013 2. Få bilen benket med ladetrykk 0.2 bar som da tilsvarer 171hk sirka. Hehe.. Du skal nok slite med å hente ut 170hk på 0,2 bar ladetrykk gitt, og ihvertfall når du i tillegg har dreide stempler Må nok ha mer ladd for å få 170hk peak.
martinwenberg Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Skrevet Juni 3, 2013 2. Få bilen benket med ladetrykk 0.2 bar som da tilsvarer 171hk sirka. Hehe.. Du skal nok slite med å hente ut 170hk på 0,2 bar ladetrykk gitt, og ihvertfall når du i tillegg har dreide stempler Må nok ha mer ladd for å få 170hk peak. Ja, men for min sikkerhet så er det 0.2 i ladetrykk siden jeg har 150cc dyser osv... Og at jeg holder meg under 171hk gjør jo ingenting i papiret?
Larsgunnar Skrevet Juni 3, 2013 Skrevet Juni 3, 2013 Kjipt å ha skrevet inn i vognkortet at den er godkjent med turbo og 140hk da
truckdriver Skrevet Juni 3, 2013 Skrevet Juni 3, 2013 Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander. Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil. Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda. Okei men hørtes nå kvikk å rask ut hvertfall;) er det egentlig noen nettsider jeg kan lese på for justering av m20 motor? Har lest på megamanual, men klarer ikke å se hva min skal ha Da må du nok på noe BMW forum å søke, om du vil ha info som dekker bare M20 motor. Justering av motorstyring er noe motorprodusenter bruker ufattelig resurser på, både i tid og penger. Det er naivt å tro at man klarer å få det bedre til på alle områder enn de fleste orginale motorstyringer, bare med noen få timers justering. De virkelig seriøse som mapper datasprut bruker flere dager med justering i dyno bare for å få hele drivstoff og tenningstabell tilfredstillende. Og det er bare en liten del av alt som skal til for å få motor til å fungere bra i alle driftstilstander. Såkalt racemapping blir en annen sak. Da lever man med store kompromisser på bla kaldstart og lav belastning av motor, for å i hovedsak justere de områdene man tar ut høy effekt. En måte å klare 170hk på orginaldyser er å justere opp bensintrykk så dysene leverer reelt i overkant av 170ccm Det bør så klart helst gjøres slik at det ikke synes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå