Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83


Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har fått gjort litt nå :) Lakkerte toppdeksel, innvendig i panseret og kompressorhuset til turboen svart. Passer utrolig bra til denne fargen! Må få lånt meg speilrefleks en dag, siden jeg ikke får helt fram fargen i motorrommet :P

wz5r9aupbxu1kijyal08.jpg

2vn6m521f6dcj2sua17u.jpg

zb9gph2aigipsyyeh9wz.jpg

l01sv0ukyepjy8mk5stv.jpg

Skrevet
haha. sitter ute i sola her og ser ikke så bra på pc skjermen. også så jeg bilde av turboen og tenke. var da voldsomt rar turbo:P

Haha ;) tror det blir kult når jeg får montert alt igjen :)

Skrevet

Da har jeg hatt besøk av en kar med en annen e30 touring, med m50b25 og Megasquirt datasprut. Vi sto å pratet litt om godkjenning osv, og han fortalte at alle e30 touringer har 325 understell, med de bremsene jeg trenger for godkjenning osv! Så da skal det egentlig bli barnemat å få dette godkjent! :) Trenger bare dokumentasjon på dette når jeg drar til Biltilsynet.

aucnfqqkwzg26nuhe6ip.jpg

Har da lagt en skikkelig plan for hva som kommer til å skje fremover.

1. Få den lakkert

2. Få bilen benket med ladetrykk 0.2 bar som da tilsvarer 171hk sirka. Det er dette 2,5 literen har.

3. Dra til biltilsynet å få den godkjent

4. Etterkontroll å skilter :)

Får visst begynt med lakkboksen i denne måneden, så lakkering skjer kanskje iløpet av neste måned :)

Skrevet

Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander.

Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil.

Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda.

Skrevet
Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander.

Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil.

Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda.

Okei :) men hørtes nå kvikk å rask ut hvertfall;) er det egentlig noen nettsider jeg kan lese på for justering av m20 motor? Har lest på megamanual, men klarer ikke å se hva min skal ha :)

Skrevet

2. Få bilen benket med ladetrykk 0.2 bar som da tilsvarer 171hk sirka.

Hehe.. Du skal nok slite med å hente ut 170hk på 0,2 bar ladetrykk gitt, og ihvertfall når du i tillegg har dreide stempler :P

Må nok ha mer ladd for å få 170hk peak.

Skrevet

2. Få bilen benket med ladetrykk 0.2 bar som da tilsvarer 171hk sirka.

Hehe.. Du skal nok slite med å hente ut 170hk på 0,2 bar ladetrykk gitt, og ihvertfall når du i tillegg har dreide stempler :P

Må nok ha mer ladd for å få 170hk peak.

Ja, men for min sikkerhet så er det 0.2 i ladetrykk siden jeg har 150cc dyser osv... Og at jeg holder meg under 171hk gjør jo ingenting i papiret? ;)

Skrevet
Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander.

Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil.

Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda.

Okei :) men hørtes nå kvikk å rask ut hvertfall;) er det egentlig noen nettsider jeg kan lese på for justering av m20 motor? Har lest på megamanual, men klarer ikke å se hva min skal ha :)

Da må du nok på noe BMW forum å søke, om du vil ha info som dekker bare M20 motor.

Justering av motorstyring er noe motorprodusenter bruker ufattelig resurser på, både i tid og penger.

Det er naivt å tro at man klarer å få det bedre til på alle områder enn de fleste orginale motorstyringer, bare med noen få timers justering.

De virkelig seriøse som mapper datasprut bruker flere dager med justering i dyno bare for å få hele drivstoff og tenningstabell tilfredstillende.

Og det er bare en liten del av alt som skal til for å få motor til å fungere bra i alle driftstilstander.

Såkalt racemapping blir en annen sak. Da lever man med store kompromisser på bla kaldstart og lav belastning av motor, for å i hovedsak justere de områdene man tar ut høy effekt.

En måte å klare 170hk på orginaldyser er å justere opp bensintrykk så dysene leverer reelt i overkant av 170ccm ;) Det bør så klart helst gjøres slik at det ikke synes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...