Niccowski Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Var hos forhandleren idag tidlig og prøvekjørte en bmw 316ia som jeg vurderer å kjøpe på mandag hvis ingen har noe å si ang. bilen. -Bensin -Automat -1998mod -130 000km -Fin bil som hadde gått lite, men med noen små riper, men sånn er det når den er såpass gammel. Forhandleren ville ikke gi meg noen garantier, at den lave km standen var dokumentert, den brukte 0,8 på mila (mye til å være 105hk?) og den solgtes "slik den er". Dette gjorde meg usikker. Er det noen kjente feil som jeg burde se etter før jeg evt. kjøper den? Har da veldig lyst på den, men ikke hvis den står mer på verksted enn den er i bruk... Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic
ghm Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Min 318ia, på 143hk, ligger på 0.9-1.0 på mila. Nå vet ikke jeg hva som er vanlig forbruk på denne bilen, men jeg syns ikke det hørtes så forferdelig mye ut. Automat bruker i hvert fall litt mer enn manuell. Jeg ville sjekket dødgangen på rattet, det hadde i hvert fall min når jeg kjøpte den (noe den forsåvidt fortsatt har). Hva med å ta den på NAF-test før du kjøper den? Der var de rimelig grundig når jeg skulle selge min forrige bil av annet merke. Fikk 3-siders ark med alle feilene på bilen EDIT: Hva er prisen på den forresten?
torbfer Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Bruker nok 0,8 med bensin og automat Ikke unormalt de. Ingen bilselgere pleier å selge ein gammel bil med garanti i tilfelle 3 mnd.. Rust i skjermer, kanaler og dører bør du sjekke. Servicer om dei er følgt opp? Om de eletriske fungere som de skal? Ellers prøve den å gi godt på å hørre at alt er ok og ikke minst at automat kassen girer fint på alle gir.
Lars89 Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Er et par gjengangere som bør sjekkes Rust panser, bagasjelokk, dører og skjermer. Rust bremserør bak Slakk i stabstag foran Knekte fjører bak Defekt skiltbelysning Sentrallås At klimaanlegget fungerer på alle hakk Lykke til
Niccowski Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 Min 318ia, på 143hk, ligger på 0.9-1.0 på mila. Nå vet ikke jeg hva som er vanlig forbruk på denne bilen, men jeg syns ikke det hørtes så forferdelig mye ut. Automat bruker i hvert fall litt mer enn manuell.Jeg ville sjekket dødgangen på rattet, det hadde i hvert fall min når jeg kjøpte den (noe den forsåvidt fortsatt har). Hva med å ta den på NAF-test før du kjøper den? Der var de rimelig grundig når jeg skulle selge min forrige bil av annet merke. Fikk 3-siders ark med alle feilene på bilen EDIT: Hva er prisen på den forresten? En NAF test koster rundt 2000(?) og hvis jeg da finner en god del feil og ikke velger å kjøpe den så har jeg jo tapt de:/ 70 000,- syntes km stand var litt lite for en 13 år gammel bil...
bricks Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Min 318ia, på 143hk, ligger på 0.9-1.0 på mila. Nå vet ikke jeg hva som er vanlig forbruk på denne bilen, men jeg syns ikke det hørtes så forferdelig mye ut. Automat bruker i hvert fall litt mer enn manuell.Jeg ville sjekket dødgangen på rattet, det hadde i hvert fall min når jeg kjøpte den (noe den forsåvidt fortsatt har). Hva med å ta den på NAF-test før du kjøper den? Der var de rimelig grundig når jeg skulle selge min forrige bil av annet merke. Fikk 3-siders ark med alle feilene på bilen EDIT: Hva er prisen på den forresten? En NAF test koster rundt 2000(?) og hvis jeg da finner en god del feil og ikke velger å kjøpe den så har jeg jo tapt de:/ 70 000,- syntes km stand var litt lite for en 13 år gammel bil... Er det noe bedre å få seg en overrasskelse i ettertid til 10-15-20-30 kroner i rep?
Haug530D Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Min 318ia, på 143hk, ligger på 0.9-1.0 på mila. Nå vet ikke jeg hva som er vanlig forbruk på denne bilen, men jeg syns ikke det hørtes så forferdelig mye ut. Automat bruker i hvert fall litt mer enn manuell.Jeg ville sjekket dødgangen på rattet, det hadde i hvert fall min når jeg kjøpte den (noe den forsåvidt fortsatt har). Hva med å ta den på NAF-test før du kjøper den? Der var de rimelig grundig når jeg skulle selge min forrige bil av annet merke. Fikk 3-siders ark med alle feilene på bilen EDIT: Hva er prisen på den forresten? En NAF test koster rundt 2000(?) og hvis jeg da finner en god del feil og ikke velger å kjøpe den så har jeg jo tapt de:/ 70 000,- syntes km stand var litt lite for en 13 år gammel bil... Billig forsikring å ta en Naf test, min E39 523 96modell var kjørt 115000 når jeg kjøpte den i 2009, jeg betalte 116000,- for den. fra bilforhandler.
Niccowski Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 alt funker som det skal. Under klima panelet så er det en del knapper som tilhører kjørecomputeren, men forstår ikke noe av dem så vanskelig å si om de viser korrekt info. Har ikke sett under bilen, men er kun rust i bagsjelokket, men det syntes ikke utenfra. Vurderer naf test, eller kjøp av annen bil. Noen forslag?
torbfer Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Ta naf test er jo verdt å bruke 2000kr på å finne ut om den er i god stand . Når du alikevel skal bruke 70 k. Kan fort bli dyrt med bruktbil og...
hao Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Er du sikker på at du synes du får nok effekt i denne bilen. 101 hk/150 Nm på en bil med automat er veeeliiig treeegt. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er ,men er du en eldre herre /dame så kan vel denne bilen være god og komfortabel, men for en ungdom tror jeg fort du blir missfornøyd.
torbfer Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Heilt enig.. Er sikkert Utrolig kjedelig bil. Bør MINST ha 320 i mine øyner..
Niccowski Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 Er 18 år. Hadde en MB 230 kompressor med Kleemann kit (225 hk) og full Lorinser styling. Den er nå solgt. Så jeg har kjørt fra meg det greiene, men enig at det er litt tregt, tenker mer på bensinprisen enn anntall hk. Det som er rart er at MB brukte like mye som den nevnte bmw'en og begge er 1998mod. Forslag til 320?? Kan bruke noen par lapper ekstra hvis det finnes en god en på markedet:)
hao Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Tror du blir lei deg når du skal fylle på denne også Så liten motor på denne bilen og med automat vil jobbe noe fryktelig. Med automat på E36 mener jeg 320 er minimum. Den siste jeg hadde var 325A og den virket som en normal bil og var langt i fra sprek, men behagelig. Forslag til 320? Søk samtidig med at du legger ut en tråd.
torbfer Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 kjørt i fra deg? viss du er 18 år har du vel ikke kjørt så mye i fra deg Uansett e 101 hk alt får lite å med automat .. en 320 med 6 er bruke ikke noe meir enn 0.8 den hell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå