Gå til innhold

m3e30\320 prisverdi? vurdres solgt.

bjørnm3
 Share

Anbefalte innlegg

Ifølge Knut Ekkeren (SFOOR) kan man ikke bygge om en bil som det har vært karroseribytte på.

Jeg skal ikke være for skråsikker, men ihvertfall det han sa til meg ;)

Nettopp fordi man ikke skal kunne ta inn en bil med større motor, ta karroseribytte og bygge den om til det den opprinnelig var.

Nå er jo det her et litt spesiellt tilfelle da siden det (tydeligvis) har blitt tatt karroseribytte til et m3 karroseri som i utgangspunktet ikke skal kunne gå ann nå til dags ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ifølge Knut Ekkeren (SFOOR) kan man ikke bygge om en bil som det har vært karroseribytte på.

Nettopp fordi man ikke skal kunne ta inn en bil med større motor, ta karroseribytte og bygge den om til det den opprinnelig var.

Nå er jo det her et litt spesiellt tilfelle da siden det (tydeligvis) har blitt tatt karroseribytte til et m3 karroseri som i utgangspunktet ikke skal kunne gå ann nå til dags ihvertfall..

denne regelen klarer jeg på ingen måte å forstå, noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt gjot i 1990.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvammis, jeg tok nylig kontakt med han som godkjente mitt karossbytte for en tid tilbake ifm å bygge om til motoren som opprinnelig var i karosseriet. Vi hadde prata om dette fra begynnelsen av, og begge var inneforstått med at det var planen.

Det som skjedde nå var at for bt var dette helt greit (som planlagt), men tollvesenet dreiv å diskuterte internt hvilken dato som skal gjelde for 10års grense vedrørende avgift. Før var det alltid f.reg. på opprinnelig kaross, men de ønsker å bruke oppbyggingsdato. Så vidt jeg vet har de enda ikke kommet til enighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Jeg kan som sakt kun vidreformidle hva jeg har blitt fortalt når jeg har snakket med Knut Ekkeren.

Av han fikk jeg beskjed om at det ikke ville la seg gjøre på noen som helst måte.

Men for å være sikker ville jeg fått noe skriftlig fra de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Jeg kan som sakt kun vidreformidle hva jeg har blitt fortalt når jeg har snakket med Knut Ekkeren.

Av han fikk jeg beskjed om at det ikke ville la seg gjøre på noen som helst måte.

Men for å være sikker ville jeg fått noe skriftlig fra de..

kvammis, jeg tok nylig kontakt med han som godkjente mitt karossbytte for en tid tilbake ifm å bygge om til motoren som opprinnelig var i karosseriet. Vi hadde prata om dette fra begynnelsen av, og begge var inneforstått med at det var planen.

Det som skjedde nå var at for bt var dette helt greit (som planlagt), men tollvesenet dreiv å diskuterte internt hvilken dato som skal gjelde for 10års grense vedrørende avgift. Før var det alltid f.reg. på opprinnelig kaross, men de ønsker å bruke oppbyggingsdato. Så vidt jeg vet har de enda ikke kommet til enighet.

Ja ja.dette ar vel ingen ting med mitt spørsmål å gjøre vel? lag egen tråd.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo klart det har noe med tråden å gjøre.

Om det går eller ikke går an å bygge bilen om til m3 igjen lovlig har jo mye å si for bilens verdi.

Men skal for all del holde meg langt unna..

Joda,er jo litt enig med de og,men skrev jo at de går an,så hvorfor tviler du på meg da?

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...