Gå til innhold

Beste DIY på hjullagerbytte E39 foran?

Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

har sett litt på forumet og finner ingen entydig DIY på hjullagerbytte e39. Skal fjærbenet av eller ikke. og hvordan må det isåfall markeres osv. Jeg er ute etter en enklest mulig DIY.

Noen som har en god en på lager, eventuell noen informasjon om verktøy jeg trenger utover skrallesett, jekk, skrutrekkere osv.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har sett litt på forumet og finner ingen entydig DIY på hjullagerbytte e39. Skal fjærbenet av eller ikke. og hvordan må det isåfall markeres osv. Jeg er ute etter en enklest mulig DIY.

Noen som har en god en på lager, eventuell noen informasjon om verktøy jeg trenger utover skrallesett, jekk, skrutrekkere osv.

Marius

Mulig denne er til hjelp: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/08/21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Marius

Unødvendig, trenger bare å fjerne bremseskive og kaliper, det som kan være litt knot er å komme til ene bolten som holder hjullageret/navet men det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Marius

Unødvendig, trenger bare å fjerne bremseskive og kaliper, det som kan være litt knot er å komme til ene bolten som holder hjullageret/navet men det går.

+1 :lol: glemte å skrive at alt dette ikke var nødvendig å demontere, men ville bare vise litt med tegningene hva det gikk i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

terper litt på dette, men hvilke verktøy trenger jeg? gidder ikke stå med halve opplegget demontert og oppdage at jeg mangler en spesiell klemme som koster 79 kroner på biltema som stengte 15 min før jeg oppdaget det.

Marius

Trenger ikke noe spesialverktøy, har du det vanligste av verktøy: skrutrekkere, piper, fastnøkler, tenger og forlengere så klarer du deg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...