Gå til innhold

Tordah's E39 528i, It's alive!

Anbefalte innlegg

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kommet noe videre på demonteringen da=? Så ille ut ja. Rart den ikke tålte litt revvs da bunnen pleier å være skuddsikker. Er jo topp og pakning som pleier å ryke. Lite trolig med monteringsfeil også iom at bilen gikk såppas lenge før nioe skjedde. Motorplaner da?

P

Motoren og girkassa er ute, og har renset opp litt i motorrommet, venter egentlig bare på ny motor nå. blir sansynligvis en b28 :D

så fikk jeg en pakke fra turner to dager etter jeg raste, så blir vel m50 innsug på den pluss effektanlegg.

Fant en 540 i sverige som fristet veldig, men vi skal flytte om 3 mnd. så måtte vente.. kan bli morro med en litt sprek 528 også vel ? :-P

Monteringsfeil er jeg sikker på at det ikke er, da jeg var veldig nøyaktig når jeg skrudde den sammen. Men jeg planet ikke toppen eller blokka før jeg satte det sammen, kanskje jeg burde gjort det? :)

så lenge jeg har eid og kjørt bilen har jeg også vært veldig forsiktig når motoren er kald, og har aldri vært på sperra heller, så skjønner liksom ikke helt hva som skjedde.

Skrevet
Kjipt det der. Håper du får i ny motor snart.

Sparer penger for harde livet nå, blir sansynligvis ny motor i løpet av februar ! Håper bare jeg får den igang før snøen forsvinner... [-o<

Skrevet
Henter ny motor i morgen! Kommer til å bli en lang natt :D

Endelig!! Ut og kjøre sidlengs på søndag da, regner jeg med? :)

Skrevet

Trenger nok litt mer enn bare en ny motor, men kanskje oppstart på søndag ja, hvis alt går etter planen. Skal du på gatebil i morra forresten?

Skrevet

Trenger nok litt mer enn bare en ny motor, men kanskje oppstart på søndag ja, hvis alt går etter planen. Skal du på gatebil i morra forresten?

Neei :) Hadde jeg hatt tid hadde jeg dratt :) Bedre og spare pengene så jeg får kjøpt manuell kasse 8) Gatebil er så overprisa uansett

Skrevet
]

Neei :) Hadde jeg hatt tid hadde jeg dratt :) Bedre og spare pengene så jeg får kjøpt manuell kasse 8) Gatebil er så overprisa uansett

Hehe, sant :(

Skrevet

Henta den "nye" motoren i dag, bilder kommer etterpå :D ett raskt spørsmål, kan jeg bruke den orginale startsperra med ny motor og motorstying? fikk med startsperre som hører til, men da har jeg bare en nøkkel :)

Skrevet

IMG_2283.jpg

IMG_2286.jpg

IMG_2289.jpg

Girkassa var tørr og fin.

IMG_2290.jpg

Bunnpanna var mye dypere enn den som var på den andre motoren, så må få tak i en ny.

IMG_2291.jpg

IMG_2292.jpg

Fikk av girkassa.

IMG_2297.jpg

Noen som har tatt i litt vel hard på de stakkars unbracoskruene.. endte opp med å banke inn en Torx og varme, så kom de :)

IMG_2298.jpg

ooog, det var to 13mm bolter også.. jallaaaa

IMG_2299.jpg

Tenkte jeg skulle bestille meg en ny clutch med letta svinghjul, noen som har noen tips? :)

Skrevet
Hvis den har annen bunnpanne så er den kanskje fra 3-serie da? Eller 7-serie, ble det b25 eller b28 forresten?

ja, er det jeg lurer på. b28, ifølge tidligere eier. motoren har stått i en e30, men aner ikka hva slags bil motoren faktisk stammer fra [-X fant ikke noe sted på blokka hvor det sto 2.8 #-o så er ikke helt sikker. motoren og kassa så veldig fint ut da, ikke noe svetting :)

Skrevet

Men skal vel fungere å flytte over bunnpanne fra forrige motoren evt? Siden m52-motorene skal være identiske, uten at jeg skal love at det går på tro og ære:p

Forresten, når du byttet toppakning på forrige motoren, bonet du toppen osv da? Evt hvor mye kostet alt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...