tordah Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Kommet noe videre på demonteringen da=? Så ille ut ja. Rart den ikke tålte litt revvs da bunnen pleier å være skuddsikker. Er jo topp og pakning som pleier å ryke. Lite trolig med monteringsfeil også iom at bilen gikk såppas lenge før nioe skjedde. Motorplaner da? P Motoren og girkassa er ute, og har renset opp litt i motorrommet, venter egentlig bare på ny motor nå. blir sansynligvis en b28 så fikk jeg en pakke fra turner to dager etter jeg raste, så blir vel m50 innsug på den pluss effektanlegg. Fant en 540 i sverige som fristet veldig, men vi skal flytte om 3 mnd. så måtte vente.. kan bli morro med en litt sprek 528 også vel ? Monteringsfeil er jeg sikker på at det ikke er, da jeg var veldig nøyaktig når jeg skrudde den sammen. Men jeg planet ikke toppen eller blokka før jeg satte det sammen, kanskje jeg burde gjort det? så lenge jeg har eid og kjørt bilen har jeg også vært veldig forsiktig når motoren er kald, og har aldri vært på sperra heller, så skjønner liksom ikke helt hva som skjedde.
tordah Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Kjipt det der. Håper du får i ny motor snart. Sparer penger for harde livet nå, blir sansynligvis ny motor i løpet av februar ! Håper bare jeg får den igang før snøen forsvinner...
tordah Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Skrevet Januar 26, 2012 Henter ny motor i morgen! Kommer til å bli en lang natt
Michaelw Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Henter ny motor i morgen! Kommer til å bli en lang natt Endelig!! Ut og kjøre sidlengs på søndag da, regner jeg med?
tordah Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Skrevet Januar 27, 2012 Henter ny motor i morgen! Kommer til å bli en lang natt Endelig!! Ut og kjøre sidlengs på søndag da, regner jeg med? Trenger nok litt mer enn bare en ny motor, men kanskje oppstart på søndag ja, hvis alt går etter planen. Skal du på gatebil i morra forresten?
Michaelw Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Henter ny motor i morgen! Kommer til å bli en lang natt Endelig!! Ut og kjøre sidlengs på søndag da, regner jeg med? Trenger nok litt mer enn bare en ny motor, men kanskje oppstart på søndag ja, hvis alt går etter planen. Skal du på gatebil i morra forresten? Neei Hadde jeg hatt tid hadde jeg dratt Bedre og spare pengene så jeg får kjøpt manuell kasse Gatebil er så overprisa uansett
tordah Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Skrevet Januar 27, 2012 ]Neei Hadde jeg hatt tid hadde jeg dratt Bedre og spare pengene så jeg får kjøpt manuell kasse Gatebil er så overprisa uansett Hehe, sant
tordah Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Skrevet Januar 27, 2012 henter den i morgen, kommer bilder med en gang jeg kommer hjem
tordah Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Skrevet Januar 28, 2012 Henta den "nye" motoren i dag, bilder kommer etterpå ett raskt spørsmål, kan jeg bruke den orginale startsperra med ny motor og motorstying? fikk med startsperre som hører til, men da har jeg bare en nøkkel
tordah Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Skrevet Januar 28, 2012 Girkassa var tørr og fin. Bunnpanna var mye dypere enn den som var på den andre motoren, så må få tak i en ny. Fikk av girkassa. Noen som har tatt i litt vel hard på de stakkars unbracoskruene.. endte opp med å banke inn en Torx og varme, så kom de ooog, det var to 13mm bolter også.. jallaaaa Tenkte jeg skulle bestille meg en ny clutch med letta svinghjul, noen som har noen tips?
Tzunami Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Hvis den har annen bunnpanne så er den kanskje fra 3-serie da? Eller 7-serie, ble det b25 eller b28 forresten?
tordah Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Skrevet Januar 28, 2012 Hvis den har annen bunnpanne så er den kanskje fra 3-serie da? Eller 7-serie, ble det b25 eller b28 forresten? ja, er det jeg lurer på. b28, ifølge tidligere eier. motoren har stått i en e30, men aner ikka hva slags bil motoren faktisk stammer fra fant ikke noe sted på blokka hvor det sto 2.8 så er ikke helt sikker. motoren og kassa så veldig fint ut da, ikke noe svetting
Tzunami Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Men skal vel fungere å flytte over bunnpanne fra forrige motoren evt? Siden m52-motorene skal være identiske, uten at jeg skal love at det går på tro og ære:p Forresten, når du byttet toppakning på forrige motoren, bonet du toppen osv da? Evt hvor mye kostet alt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå