Gå til innhold

Tordah's E39 528i, It's alive!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det kommer seg det her ;) da har vi lik deadline! :P bare at jeg må få tak i bil først xD venter med fingrene krysset for at pengene kommer i orden, for da blir det bil og så har jeg verksted på ganske grei størrelse :D

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det kommer seg det her ;) da har vi lik deadline! :P bare at jeg må få tak i bil først xD venter med fingrene krysset for at pengene kommer i orden, for da blir det bil og så har jeg verksted på ganske grei størrelse :D

Hehe, ja :) leier du ? isåfall hvor ?

Skrevet
Skal leie, skall ut og se på verksted med en kamerat til helgen ;)

Det blir bra ;) hvor hen ? muligens plass til en til ? :D

Skrevet

Prøvemonterte innsugskitet fra Turner i går, shitty passform ! hvis jeg setter den der den skal står LMM'en rett inn i motoren til ASC og ventilen til tankutluftningen.. :( blir nok til å få lagd noe som passer bedre. drar ned å skrur nå, kommer update etterpå :D

Skrevet

Fikk gjort litt i går :)

Monterte toppdekselet og coiler :) dro selvfølgelig til med moment :)

9y5x3gsjm97gplq4ujp5.jpg

Har 3 innsug, men vil ikke ha noen av de på motoren min :(

xqrpns4e87h197s6r5cr.jpg

Skrudde i studs i alle navene :)

82e652dbvuqgbutg32u1.jpg

Gleder meg til å få bytta ut disse gamle sliterne! :P

gv57xvexw707bvh6tdua.jpg

Fuuuckings svært filter.. må modde litt for å få det til å passe :(

s3aubp578aox9pu2wzhu.jpg

Mangler egentlig bare innsug og olje på motor og servo så er den klar til å starte ! :D

Skrevet

Er alle innsugene m52? Har samme kittet som deg, turner motorsport, så hadde jo vært spennende å teste med m50innsug, om man merker noe forskjell?

Skrevet
Er alle innsugene m52? Har samme kittet som deg, turner motorsport, så hadde jo vært spennende å teste med m50innsug, om man merker noe forskjell?

to m52, og ett m50b20.. passer ikke med kitet fra turner, men når jeg har fått så mye andre deler som har vært feil er sikkert adapteren også feil.. #-o ser på pakningssettet som fulgte med, at de rundt hver enkelt "kanal" inn i toppen er for store. kjøper et innsug fra m50b25 og prøver det, håper det passer ! får lønn på tirsdag, så da får vi se :)

Skrevet

Spennende prosjekt dette :D Mye ekstra gamp får du av alt du skal gjøre? og ser stadig vekk folk snakker om å bytte fra m52 tell m50 innsug på m52 uten at jeg helt har skjønt grunnen til det? :)

Hehe, blir litt mye spørsmål, men hvordan justerbare topplagre er det du skal ha? :)

Skrevet

Det er fordi m52 er strupet ned i innsuget, så ved å bytte til m50b25( viktig med b25) så blir det større gang for lufta og motoren får yte sin fulle effekt som den egentlig er laget for, altså m52b25 vil få 192hk f.eks, vet ikke hva b28 vil få, men over 200hk iallefall, og med mappa hjerne vil du øke hk ytterligere for å få en mer optimal blanding

Skrevet

Ahaa, tenkte meg det var noe slikt da, men skjønte ikke hvorfor innsuget på M50 skulle være større enn M52 :P Koster det totalt mye og bygge om da og er det verdt det?

Skrevet

Fordi de strupa ned m52b25 til 170hk, mens m50b25 kom med 192 hk org, vil tippe det blir samme som med 518i, laget for det norske markedet, fordi gjennomsnittsnormann vil ha minst mulig motor for å få det billigst mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...