Gå til innhold

2003 330dat air conditioning ulyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når ac kompressoren går får jeg en ulyd i kupeen. Lyden følger turtallet og er tilstede kun når kompressoren går (forsvinner straks den kobler ifra). Lyden svært vanskelig å høre dersom man ikke sitter inne i bilen.

NAF har målt trykket og fant alt normalt.

På ulike forumer har jeg lest at flere har samme erfaring. Det hevdes at lyd fra kompressoren forplanter seg til kupeen gjennom rørene. Og at ny type rør må monteres for at lyden skal forsvinne. Er det noen her som kan bekrefte dette?

ojo

Skrevet

Hei,

Jeg og har en merkelig lyd når kompressor er på, høres ut som lager i kompressoren er gåen, så det uler litt, av og til.. Somme tider er det verre.. Og så kan det være jeg ikke hører den i det hele tatt. Lyden følger også turtallet.

Har altid trodd det var gåen kompressor, og var igrunnen tenkt og bytte den i sommer, men utsatte det til neste sommer. Men dette er definitift noe jeg må se nærmere på!

Tror ikke faren min sin har slike lyder, og det er en 98 modell.. Min er 03.. :?

Tror jeg må ringe bmw og høre.. :)

Skrevet

Jeg har også tenkt at kompressoren var gåen. Men har som sagt lest om en serivice bulletin ang. rør som ikke forplanter lyden på samme måte.

Si ifra hva du finner ut

ojo

• 2 weeks later...
Skrevet

hadde sus fra ac på min 525 d o2 mod.

det var noe så enkelt som at det var tomt for kjølemiddel,fylte opp og alt var stille og fint :-)

Skrevet
hadde sus fra ac på min 525 d o2 mod.

det var noe så enkelt som at det var tomt for kjølemiddel,fylte opp og alt var stille og fint :-)

Hm, min kjøler som pokker da, er vertfall ikke så dårlig at jeg har reagert på det. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Hm, så det kan hjelpe og fylle på altsÅ?

Jeg har aldri fått sjekka mitt anlegg, men kanskje ikke så dumt og få gjort det nei :)

Skrevet
Hm, så det kan hjelpe og fylle på altsÅ?

Jeg har aldri fått sjekka mitt anlegg, men kanskje ikke så dumt og få gjort det nei :)

Hjalp med kun a/c service for min del. Hadde begynt å forberede meg på bytte av kompressor, så det ble jo bare 10000 billigere ;o)

Skrevet

Har akkurat samme problem på min 2000mod 318i touring. Men merker kun lyden da utetmp. er under +5grader. I sommer har lyden vært helt fraværende =P~ Og systemet kjøler som bare det.

Skrevet

Hos meg også kjøler det som bare det, har ikke merket noen feil med kjøinga vertfall, bortsett fra at AUX vifta frem i grillen ikke går på sakte fart, og starter og stopper på full gass annen hvert 10 sekund :lol:

Skrevet
Er den oljefylt åsså? Det var jeg ikke klar over. Da får jeg sjekke nivået.

I følge den maskinen som ble brukt på min, var det 50 gram olje som skulle være i systemet sammen med kjølegass samt sporingsvæske for fremtidig feilsøk ved en eventuell lekkasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...