Gå til innhold

Freddalur's BMW E30 S54 Turbo 1115whp mest effekt i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steike så råå bil! ser jo bra ut også :D

Et OT spm, ifjor når eg drog min på henger til E30 meet sleit eg med at hengeren begynte å "loggre" så jeg måtte flytte bilen ganske langt frem for å få mer vekt på kula. Da ble det stabilt.

Hvordan syns du det er å ha bilen oppå med snuten bakover? Ser ut for vi har like Tysse traller og E39 som trekkbil :)

Skrevet
Steike så råå bil! ser jo bra ut også :D

Et OT spm, ifjor når eg drog min på henger til E30 meet sleit eg med at hengeren begynte å "loggre" så jeg måtte flytte bilen ganske langt frem for å få mer vekt på kula. Da ble det stabilt.

Hvordan syns du det er å ha bilen oppå med snuten bakover? Ser ut for vi har like Tysse traller og E39 som trekkbil :)

Takker :)

Syns egentlig den er veldig grei å kjøre, når det skal sies så har jeg bilen så langt fram det går og 2 felger med dekk baki, merker ikke noe loggring heldigvis :) Syns det er bedre å ha bilen den veien for det er et underlig styr å ta den av og på om jeg skal kjøre den rett vei på, pluss at motorrommet fylles med dritt [-X

Skrevet

Ble bare noen få runde på E30meet desverre.. Her er grunnen:

IMG_0256_zps1e6c735f.jpg

IMG_0257_zps34b801a5.jpg

IMG_0259_zps544a23c6.jpg

Resten berga, så det blir nye bærelager og rådelager, og seff ny veiv, så er bilen klar igjen :)

Skrevet

Sprøtt ras..! :o Bråstoppet motoren, eller gikk den fortsatt? Hvordan skjedde det? Rart det ikke ble skader i veivhuset...

Gå sammen å få sendt noen av veivene deres til metallurgisk scanning. Så ser dere hvordan metallstrukturen er fordelt, og kan velge den beste veiva.

Spørs om BMW ingeniørene la inn sikkerhetsmargin på nærmere 800Nm ekstra da de lagde M30B35 veiva... jeg tviler ;)

Skrevet
Sprøtt ras..! :o Bråstoppet motoren, eller gikk den fortsatt? Hvordan skjedde det? Rart det ikke ble skader i veivhuset...

Gå sammen å få sendt noen av veivene deres til metallurgisk scanning. Så ser dere hvordan metallstrukturen er fordelt, og kan velge den beste veiva.

Spørs om BMW ingeniørene la inn sikkerhetsmargin på nærmere 800Nm ekstra da de lagde M30B35 veiva... jeg tviler ;)

Hehe ja, ser helt fint ut, hadde 5girs røkare på langstrekka på rudskogen da jeg kjente at det var en ekstrem viberasjon, var sikker på at svinghjulet etc hadde løsnet, så tok av kassa så satt svinghjulet som bare det, men var fortsatt en ekstrem slakke.. Bilen startet og gikk, var ikke noe lyder heller..

Tenker litt på s38b36 veiv men vi får se :)

i alle dager gikk dette for seg da? :shock:

Det kommer vell av mye moment, at svinghjulet har løsna før i vår, 3 plata clutch, og endel riv starter i 3 og 4 gir...

Skrevet

Nesten godt gjort at det ikke ble skader på den råden der bruddet er! :)

Har fått sett gjennom bildene nå, men er dessverre ingen av deg der.. Men har du planer om å dra på Våler 25 august? :)

Skrevet

Likte bilen! :)

Sto ikke så langt unna deg på E30meet :)

Synd det med havariet da :( Det fikser du nokk :D

Gleder meg til å se den på bane ved senere anledning :D

Skrevet
Nesten godt gjort at det ikke ble skader på den råden der bruddet er! :)

Har fått sett gjennom bildene nå, men er dessverre ingen av deg der.. Men har du planer om å dra på Våler 25 august? :)

Hehe ja :) det var synd.. Plana er egentlig ACR helga før om det ikke blir "Trøsking".. Nesten så dere også skulle vært med? :)

Likte bilen! :)

Sto ikke så langt unna deg på E30meet :)

Synd det med havariet da :( Det fikser du nokk :D

Gleder meg til å se den på bane ved senere anledning :D

Takk for det :) jævelig kjipt at det skjedde så tidlig, var liksom årets høydepunkt dette treffet..

Sylindertrykk type insane og rivstarter i fjerdegir er vel en ganske sannsynlig årsak...? ;)

Mange faktorer ja :)

M30 har jo vanlig støpt veiv så att di tåler det di gjør er egentlig rart. Dieslene og s-motorene har smidd veiv. Di tåler "alt"

Tror M30 veiva tåler mye om man unngår svinghjulstrøbbel :)

Skrevet

Har du fått takk i veiv ? :) kanskje lurt å prøve med s veiv da ? :)

ACR it is! :) var ute på luftetur med m3n i dag, jaggu ble det lange svarte spor 8)

Skrevet

ACR it is! :) var ute på luftetur med m3n i dag, jaggu ble det lange svarte spor 8)

Er vell ikke noe forskjell på B36 veiva og B35 veiva såvidt jeg vet? :D

Skyt meg om jeg tar feil :)

Fin bil og synd med havari Ola :(

- Håkon

Skrevet

Har ny veiv liggende, men s veiv er opp til vurdering ja :) Godt å høre at noen har bil som fungerer etter helga :lol:

Er vell ikke noe forskjell på B36 veiva og B35 veiva såvidt jeg vet? :D

Skyt meg om jeg tar feil :)

Fin bil og synd med havari Ola :(

- Håkon

S38 veiva er smidd, det er ikke m30 veiva.. Jævla surt med havari så tidlig på treffet ja.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...