anbjørn Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Følger med her. Artig prosjekt dette.Et par spørsmål angående disse cabforsterkningene.Hvor effektive er egentlig disse? De stiver vel mest opp i lengderetning av karroseriet?Jeg har også vurdert om jeg skulle montere slike, men jeg ser for meg at det er litt knotete å få lakkert skikkelig på undersiden der. Eller går det greit?
freddalur Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 Alt er bedre enn orginalt tenker jeg, iom at jeg ikke har noen form for bur så vill jeg gjøre det jeg kan for å stive av tårna mest mulig, for vi vet jo alle hvor "svak" en e30 er der med litt annen motor enn en m20b20. Sammen med stivt understell så får det seg en god del juling. Angående lakkering så er det ikke jeg som skal lakkere, men kan ikke se for meg at det skal bli umulig å få lakkert under der, er jo sånn e30 cab fra fabrikk så
anbjørn Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Alt er bedre enn orginalt tenker jeg, iom at jeg ikke har noen form for bur så vill jeg gjøre det jeg kan for å stive av tårna mest mulig, for vi vet jo alle hvor "svak" en e30 er der med litt annen motor enn en m20b20. Sammen med stivt understell så får det seg en god del juling. Angående lakkering så er det ikke jeg som skal lakkere, men kan ikke se for meg at det skal bli umulig å få lakkert under der, er jo sånn e30 cab fra fabrikk så Hehe, nå har ikke jeg så mye erfaring med E30 da jeg kjøpte min første nå i sommer. Men jeg ser jo når jeg nå har "gravd" litt i konstruksjonen at den er litt "tyggegummmi" Jeg har for eksempel målt avstanden mellom toppen av dempertårna på flere forskjellige biler og funnet at den varierer fra 97cm till 98,5cm Men et tårnstag sørger jo for å holde dette i ro. Vet du forresten hva målet mellom dempertårna skal være? Jeg regner med å gjøre all lakkering utenom utvendig selv, fikk det i allefall bra til før i tida. Skal vel uansett klare å få på noe lakk der også. Er det disse forsterkningene Koed selger?
Teigland Skrevet November 15, 2013 Skrevet November 15, 2013 Går fiiiiiint og kjøre m50 pumpe på s54 med eller uten vanos. Ja det går fint, problemet er at M50 oljepumpa er mye dårligere, spessielt til banekjøring. M50 pumpa har svakhet at muttern til drevet løsner under hard belastning med påfølgende motorhavari. (har også vert vitne til 800hk+ s50 med m50 pumpe med havari på 7000rpm i 4. gir sidelengs, ble ny motor for å si det sånn. Om noe, bruk heller S50B30 pumpe fra m3 GT (dette er motorsport pumpa til bmw.)
Jørgen-A Skrevet November 15, 2013 Skrevet November 15, 2013 Låseblekk på mutteren og skalpeblekk i panna og dette er ikke noe problem. Morty999 og BMW E30 325 reagerte på dette 2
Anders92 Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 (har også vert vitne til 800hk+ s50 med m50 pumpe med havari på 7000rpm i 4. gir sidelengs, ble ny motor for å si det sånn. Detta er ikke noe man er keen på.. Hehe, fine bilder i hodet av ansiktet til eier av detta.
freddalur Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 Da har det skjedd litt igjen Har nå fått solgt motoren min til en på forumet her som skal kjøre drifting, dette blir gøy å se til sommeren forhåpentligvis her er da den siste timen i garasjen min, ferdig innpakket og klar til sending.Så har jeg og en kammerat (som bygger lik motor i en Mercedes w124 med bmw understell og m5 bakstilling) vært til PPF og kjøpt oss litt deler, dette er hva vi kom hjem med:Sprut, wastegate, clutch, fuelrail, dyser, luftfilter ++I tilegg har jeg kosta på meg en bilfrakter(med kapell sådan) så nå er det slutt på steinsprut og møkkete bil på treff, veldig gøy å kan vaske opp bilen før treff, kjøre den på hengeren og den er like ren når en kommer fram Har også vært til Jørgen og Anders med bilen for grenrør og innsugs bygging, + noe små stæsj Så nå har jeg fått hjem bilen og startet med downpipe ikveld, skal få i meg noen småtteri jeg mangler imorgen så blir vell den ferdig fortløpende. Ble rustfri rør til downpipe(svær sådan) 114,3mm så den ikke forsvinner bak turboen, hehe.Sammenlignet turboen til meg og jørgen, BW'n er svær, men pt8284 er ennda større gitt
freddalur Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Skrevet Februar 22, 2014 Siden bilen er på lakkering så har jeg drevet på med motor jobb i det siste, siden motoren ser ut som den har ligget ute i 30 år så er det mye jobb.... Ser helt jævelig ut som dere ser.. Her er den ferdig demontert, like artig hvergang å demontere en uåpnet motor.. Også var det toppen sin tur, ser ut som motoren har gått på asfalt.. Men tross god kvalitet fra bmw så er alt strøkent når det blir vasket Så har Cylmo i Trondheim vasket, stresshona og plana blokk og topp, her ligger motorene til meg og Paul og venter på overtyrykk Wiseco stempel og Pauter råder blir resepten på denne maskinisten Montering av supertech ventilfjerkit og shimsing Ferdigmontert bunndel Også toppen på, mangler bare register og vanos nå. Så har jeg polert vanosen og lagt bandasje på grenrør, downpipe etc Så får jeg vell igjen bilen fra lakkering iløpet av kort tid, så da blir det montering av motor i bilen Vurderer også å selge bilen etter E30meet, om noen er intressert såklart..
kapiox Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Hvilke lakk er det du har brukt på motoren ? Pulverlakk, med struktur ?
Laudrup Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Grooomt! Må ikke selge etter e30meet da Motorlakken så veldig stilig ut ja. Hva håper du å kunne bremse i denne motoren?
freddalur Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Skrevet Februar 23, 2014 Hvilke lakk er det du har brukt på motoren ? Pulverlakk, med struktur ? Motoren er Biltema motorlakk, deler som termostathus etc er pulverlakk med struktur ja. Grooomt! Må ikke selge etter e30meet da Motorlakken så veldig stilig ut ja. Hva håper du å kunne bremse i denne motoren? Har ikke lyst nei, men har noen gårdsbruk som krever penger og jobb så da er det ikke sikkert jeg har rå til denne mere Målet er en plass mellom 1000whp-1100whp, blir kjørt på helt til det stopper på enten turbo eller bensinsystem, mest sannsynlig det siste
freddalur Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 Nå Begynner motoren og komme sammen også, mangler litt småtteri så er det bare å montere den i bilen Var å henta bilen fra lakkering idag, godt at den ser fin ut igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå