Gå til innhold

USERIØS bilselger

E28 TURBO
 Share

Anbefalte innlegg

Var og skulle se på denne på fredag.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30677234

Avtalte med selger at jeg skulle komme og kjørte opp får å kjøpe den egentlig, hadde tatt ut penger lånt prøveskilter og alt.

Men da jeg kom oppover hadde han reist ut. Han skulle komme ganske kjapt, men ventet 1 time uten at han kom. Han ringte meg og sa bilen hadde stoppet og at han var 15min unna. Jeg ventet 30min til før jeg reiste hjem igjen. Etter 20 min fikk jeg mld med at han skjønte jeg reiste og beklaget bomturen.

Altså 1time og 50min etter at jeg kom dit.

Bare et tips hvis noen herfra tenker å reise langveisfra. Han kostet meg 20ltr diesel og 5 timer av min fredag.

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han var 15 min unna så hadde jeg nok kjørt fyren i møte, gitt.

Shit happens.

Hadde det ikke vært for at du akkurat sa det her, så skulle jeg skrivd det.

Når du har kjørt såpass langt for å møte en kar for å se på bilen, så kunne du vel møtt han de 15 minuttene unna?

¨

Å kalle noen useriøse, fordi dem får problemer med bilen, blir å ta hardt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ment som en advarsel for folk som event vurderte å event reise langt for å kikke på denne.

Men siden dette er bimmers og noen alltid har en mening som de alltid synes er riktig og har behov for å ytre den skal jeg klargjøre litt.

Jeg ringer selger snakker om bilen. Forteller jeg har kikket på mange biler og at jeg har slitt med å finne noe som er i den stand selger hevder. Han mener sin bil er i god stand og vi avtaler at jeg skal kjøre hjem til han på sørum ca 1t og 40 min i litt trafikk 1 vei.

Jeg kjører hjem dit etter å ha hentet penger og prøveskilter og ringer litt før jeg er framme som var avtalen. Han sier han har reist bort og ikke er hjemme lenger. Han sier han er i nærheten og skal komme hjem med en gang ca 15 min.

Jeg venter 1 time så ringer han. Og sier bilen han kjører har stoppet, bmw som jeg skal se på sto hjemme på tunet låst. Han sier han har fått start og er 15 min unna igjen. Jeg venter en halv time og reiser. Gir beskjed om at jeg drar. Etter 20min får jeg mld om at han har kommet hjem altså 1t og 50 min etter min ankomst.

1Han bryter vår avtale om å holde seg hjemme.

2Han dukker ikke opp etter 15 min pga ettersigende bil trøbbel og ringer først etter 1 time.

3Han dukker ikke opp etter nye 15 min som avtalt men først etter 50 min altså 20min etter jeg har gitt opp og reist.

Hvis ikke det er useriøs oppførsel når folk tar seg fri på jobb og reiser nesten 15 mil en vei for å kikke på en bil så har dere rett da overreagerer jeg.

Men for alle andre her inne som event måtte ha innteresse ta dette med i beregningene.

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk her da? Mener dere det er rett det selger gjør? Skjerp dere, hadde klikket selv. Såklart er dette useriøst! Han burde holdt seg hjemme vist han vet at det kommer en langt ifra.

Noen av dere her på forumet er regelrett dust noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 TURBO Godt det ikke ble noe bilkjøp egentlig,når man ser hvordan selger holder på.Er han 15 min hjemme fra å bilen får problemer å man er interisert i å selge,så kan man faen meg bruke beina,eller høre om kjøper kan plukke han/henne opp får så å vise bilen.Samme som skjedde meg,avtalte henting men måtte vente 1 time for å få tingen = useriøs selger enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 TURBO Lett å misforstå innlegget ditt i starten, men etter å ha lest hele så skjønner jeg meget godt at du blir forbannet.

Selger, kompis eller ikke. Sånn er det ingen som kan gjøre det etter å ha inngått en avtale. :devil:

Bare en ting å gjøre med folk som ikke holder avtaler :angry:

Avtale er en avtale og kan sammenlignes med en pent skrevet kontrakt.

Tror de fleste her inne er opptatt av at avtaler holdes. :D

Heldigvis :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for E28 TURBO sin fustrasjon! Jeg vel betegne selger som ett useriøst surre hue for det første å ikke holde seg hjemme, andre for å sende melding om forsinkelse etter en time og for å ikke dukke opp etter 15 min som avtalt.

Til dette så finnes det ikke annen beskrivelse enn useriøst og tullete!

Godt å få beskjed, leter for tiden etter E34/E39 til fruen i prisklasse 30 000 til 45 000 kr så da vet jeg hvilken jeg skal holde meg vekk fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...