Gå til innhold

BMW E34 535 Turbo - Begynner å ta form!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har eg kontrollert klaringer på alle stempelringene og gjort rein alle stempela..

Har også vert parringsseremoni på tre av stempela og rådene.. Dei tre andre gleder seg til i morgen, da det er deiras tur :)

Bilder kommer i morgen :)

Skrevet

Kontrollmåling av stempelringer

IMG_3925.jpg

IMG_3923.jpg

IMG_3924.jpg

IMG_3931.jpg

Rensking av gjenger

IMG_3932.jpg

IMG_3933.jpg

Klikka heilt.. reiv av framstilling og styrestag:

IMG_3934.jpg

Og bakstilling..

IMG_3936.jpg

IMG_3937.jpg

Var veldig usikker på om eg hadde sperr eller ikkje.. av og til sperra den, og av og til ikkje.. :S

Kryssa fingrane på at da va sperr.... meeeeeeeen:

IMG_3938.jpg

Så då må me laga sperr då...

Ekte ESAB sperr.. ;)

IMG_3939.jpg

Får vell gå på utkikk etter ny skikelig diff på sikt..

Skrevet

Takk for det :) Har berre ein t3t4 turbo eg skal bruke i første omgang til alt fungerer, så blir ikkje allverden til å begynne med :) men kommer nok til å kjøpe ein Precision 6266 til slutt :) da kan det bli litt effekt :) :) :)

Skrevet

Benka 455whp å 630wnm på 1,3bar på min me Gt35 82ar 0,2bar på 1800rpm

Da uten og ha gjort noe me motor annet enn topp pakning å studs.

Lada først 1,5 med 501whp 748wnm uten å finjustere no særlig. Prøver me 1,06 eksoshus å snudd innsugs manifold i år så blir spennende å se ;) har hatt problemer med varmgang etter jeg skifta vannpumpe... Ett litt vanli problem på disse så driver å prøver litt forskjellig...

Blir å følge med denne fremover :-)

Skrevet

Visste ikke at tempen var noe problem på m30/106. 106 har jo underspyling. Prøvd med aluradiator med lavere termostat og større el-vifte?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Hehe, selger nokk ikke den med det første nei, er vanli m30 ja, kan jo være vannkjølinga på turbo som ødelegger for meg... Kjører med greddy raceradiator å ei el vifte, men nokk om det,

Blir grom denne din med skikkeli innmat å overhalt motor burde denne bli tæmmeli morro ;)

Når håper du å være færdi med denne da? Spent på å se denne ferdi :twisted:

Skrevet

Jobber for harde livet på den no når finveret e kommt!

Var på rudskogen og kjørte med a3en, for litt siden, og etter det fekk eg vertfall nok arbeidseidslyst!! Sjukt lyst å få den på veien no..

Venter på deler fra koed og ppf.. Kjipt.. Trenger nye vippearms akslinger for å få ferdig toppen.. Så venter eg jo på nye lager til rådene og.. Så motoren står... :-( karrosseriet får seg ein shining no i mellomtida :-D

Skrevet

Skaffa meg ny diff, men viste seg at den ikkje passa.. Va vist berre ein 188 diff :)

Kjekt å ha ein sperrediff liggande då .. :)

Fyrte i gang sveiseapparatet eg..

Her er resultatet:

IMG_4006.jpg

Har malt heile bakstillinga med bengalakk og :)

Nymalt diff med ny olje i bakgrunnen

IMG_4011.jpg

IMG_4012.jpg

Skrevet

Dei svære foringene blir powerflex.. Ellers blir det originalt i første omgang. Har ikkje kjøpt powerflex til stabstag.. Har ein plan om å kjøpe bedre stabstag (27mm-19mm), så gidder ikkje koste på meg med dyre foringer viss eg ikkje skal bruke dei ;)

Ellers får eg ikkje til å gjere så masse med bilen.. Venter på masse deler, så kjører meg snart fast føler eg :P

Sjøl om det egentlig er masse å gjere.. :)

Fekk byttet mellom lageret på akslingen i går, og løyst ner gamle demperene bak :)

Kommer noe kult til meg på GS snart! :D

Begynner å bytte bremserør og bensinrør i nermeste framtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...