Gå til innhold

BMW E34 535 Turbo - Begynner å ta form!

TerjeA
 Share

Anbefalte innlegg

Pyssj! Går fint med Mig, så lenge du bruker nok strøm. Og skal du bandasjere, så er det iallefall no problemos. Bare sørg for å få skikkelig innbrenning - og det er jo ikkeno problem med nytt carbonstål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. du sier jo noe der da..

Men med masse innbrenning blir den vell en viss fare for stygg bakside da, med tanke på flow.

Har ikkje mulighet til å bruke bakgass.

Får sjå ka eg gjer! Har litt lyst på TIG apparat også da.. Og her har eg ein mulighet der lommeboka sier "ja" :)

Men blir eg avhengig av å ha et ferdig grenrør, og ingen TIG apparat innkjøpt, blir det nok MIGen som må brukes.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og pusset for hånd, og brukte vel rundt 15min. Så er ikke så mye man skal pusse av :) men er viktig og pusse så giroverføringen blir helt rund. Er den ikke det så lugger den, og det blir slakk :)

Hmm.. ja da har eg vertfall fått den minste typen.. får stikke innom gs med den igjen da, og gjøre slik du seier.

Men mtp justeringa på den store kula. Hvor langt nede/oppe har du den?

Like greit å spørre nå, slik at eg ikkje trenger å ta den opp igjen :)

Den store kula mi er i midten, lageret i bunn er ganske langt nede, og selve spaken er ganske langt oppe ;) Ble helt ok og gire med, men jeg personlig skulle gjerne hatt litt "smothere" overføring og ikke helt "klakk klakk" :P

Brukte ikke spaceren for og flytte alt oppover heller btw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig helg, og ein liten pause fra fagprøven! Har gjort litt med bilen i dag!! :)

Har lakka innsuget og topplokket.

Kjøpte noen dyser i dag også av ein kompis som han hadde liggende! :)

Han trudde dei var rundt 500cc, men han var ikkje sikker. Han skulle egentlig bruke dei på ein supramotor trur eg det var.

Men kjøpte no dysene eg! og googlet et femsifret nummer som stod på dei.. Fannt dysene der og såg at dei var 80lb/hr på 4 bar.

Med mine utregninger kom eg fram til at dette var ca 840cc! Så har ivertfall kjøpt store nok dyser! :D

Har også montert innsug, dynamo, termostathus, reg deksel, viskosekoblig og litt sånn smågreie :)

Her er litt bilder!

20120721_214312.jpg

20120721_214418.jpg

20120722_000914.jpg

20120722_002421.jpg

20120722_002528.jpg

20120722_002543.jpg

20120722_011028.jpg

20120722_011039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Felgene er 18x9. Husker ikkje innpress, men skal ha det i bakhodet neste gang eg har av et hjul, så skal eg sjekke ;) Skal ha av bakhjulet om ei god veke da eg kommer hjem igjen fra jobb.. Har litt rust baki der som må taes... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og ny oppdatering på bilen! :)

Har montert dei nye dysene. Lakka fuelrail mattsvart og montert denne ;) har også montert litt ledninger og nivåsensor på olja i bunnpanna.

Måtte berre montere på turboen også! :D :D

Har ikkje gjort noe serlig i dag som er verdt å ta bilder av, men slenger no ut noen bilder eg tok med mobilen :)

20120722_133443.jpg

20120722_160559.jpg

20120722_160720.jpg

20120722_160729.jpg

Servopumpe klar for litt reingjøring og lakk :)

20120722_162401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den store maskinen din der spinner jo fint i gang en holset hx50 eller noe slikt :D hx40 og for den saks skyld...en hx40 for eks spinner du fort i gang med det volumet der.. min 2.5 spinner i gang hx40 for full pupp på 4000rpm...

hvor store er diameterene på eksoshjul og kompressorhjul på den turboen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...