Gå til innhold

BMW E34 535 Turbo - Begynner å ta form!

TerjeA
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig bra prosjekt og du går grundig til verks. Håper du får Kdfi til å fungere, da jeg har lurt en stund på dette selv:) Men angående coiloversene bak til deg, kan du skru fjørbeinet fra hverandre der også, sånn som du kan fram? Jeg har nemlig samme coiloversene som er litt rustet fast, så prøvde jeg såvidt før jeg monterte på bil å løsne det fra gjengene, uten hell, så lurer jeg bare på om dette skal være mulig når det er nytt?

takk for det ;-)

ang fjerbein bak, så skal nok desse kunne demonteres ja. dei kom ferdig montert, men ser ikkje noen poeng i hvorfor det ikkje skal gå ann å demontere dei ;-) dei har jo blitt montert på et vis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra prosjekt og du går grundig til verks. Håper du får Kdfi til å fungere, da jeg har lurt en stund på dette selv:) Men angående coiloversene bak til deg, kan du skru fjørbeinet fra hverandre der også, sånn som du kan fram? Jeg har nemlig samme coiloversene som er litt rustet fast, så prøvde jeg såvidt før jeg monterte på bil å løsne det fra gjengene, uten hell, så lurer jeg bare på om dette skal være mulig når det er nytt?

takk for det ;-)

ang fjerbein bak, så skal nok desse kunne demonteres ja. dei kom ferdig montert, men ser ikkje noen poeng i hvorfor det ikkje skal gå ann å demontere dei ;-) dei har jo blitt montert på et vis :-)

Jada , det vill jeg tro, jeg tenkte på om fjørbeinet er sveist fast i demperen om du skjønner meg, eller om den er bare gjenget på sånn som fram, om det bare går ant å justere høyde på fjæra, og ikke selve beinet. Litt dårlig forklart, men håper du skjønner meg :D Hvordan er det med mapping på det kdfi sprutet, grunn map som ligger inne så du får start når du kjøper sprute eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke supert for alle. Når det er flere som ikke får det til og virke enn folk som får det til og virke er det for dårlig.

Virker bilen før du setter inn kdfi-en så skal da ikkje vera noke problem. Tingen med Ms sprut er brukervennligheten... Holder på å fikle litt med ein anne type sprut no (KMS). Der er da svært enkelt å få da til å fungera, men er teknisk simplere enn MS sprute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte jo noen brukte svære dyser (85lb på 4bar) av ein kompis for en stund siden der han sa dei var høyohms dyser. Tok dette for god fisk og har ikkje tenkt så masse meir på disse dysene i etterkant egentlig. Nå i kveld når eg rota litt rundt i motorrommet fannt eg ut at eg kunne no måle disse dysene berre for å være sikker på motstanden i dei..

Da viste det seg at dei var 4,1 ohm! Dette var da litt for lite til å være høyohms dyser??

Høyohm er vel 12-14 ohm og lavohm 2-4 ohm?

Betyr dette at eg må ut på jakt etter nye dyser nå da? :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah! :) har aldri sagt eg var god i elektro, og det beviste eg nok en gang! :) målte dysene med kontakten til motorledningsnettet påkoblet.. etter ein liten samtale med min gode venn "bmwmathias" måtte eg måle dysene mine på nytt igjen, men denne gangen skulle kontakten vere av! :)

Dette resulterte i en måling på 12 ohm på dysa. :) trenger altså heldigvis ikkje kjøpe nye dyser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikkje fått nye hjernen... ser spent i postkassa etter hentelapp kvar dag nå.

Har lite tid til å skru, og motivasjonen er ikkje på topp for tiden så ting tar tid ;-)

Ellers driver eg å monterer litt smågreier. Har fått på framfanger og grill. Og litt andre smågreier. Har ikkje tatt noe serlig med bilder da det ikkje er så veldig mykje spennende som skjer ;-) men skal sjå om eg får lagt ut noen bilder i morgen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...