Drunken_M Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 KDFI og MS er IKKE samme sprutet, KDFI er jo kopi svindel av ms, og stort letter tuningsoftware enn Tunerstudio som du kan bruke på MS skal du lete lenge etter. Mye bedre å bruke Tunerstudio til å stille megasquirt, og Megasquirt PNP til bosch 55 pin funker smertefritt. Har ett jeg har satt sammen selv å det fungerer perfekt, kjempelett å mappe å justere med Tunerstudio også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Men Link G4 er ikke noe problem mtp programvare da. Det er jo egentlig veldig simpelt, du kan jo se på for eks morty999 og H_vatn bruker jo dette sprutet på M30 turboene sine, og de fikk det jo til å funke relativt fort De to er grunnen til at jeg velger å kjøpe Link. Både morten og intergrale her på forumet er veldig behjelpelig når det gjelder oppkobling og programvare Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Hvis du fortsatt er ute etter budsjett sprut burde du sjekke ut MS DIYPNP, også bruker du tunerstudio til mapping IKKE megatune. Dette sprutet er kompatibelt til det meste du ønsker og er plug n play, må kun loddes. Om du ikke ønsker å lodde kan du kjøpe ferdigloddet av meg med basemap. Hvis du vil legge i mere penger i sprut å dobble hvis ikke tredobble summen så er nok KMS ett kjempesprut, sett gode resultater med dette, Haltec har også noen billige varianter som ser ut til å funke bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 sikker på at du har skikkelig jording på coilen din? for når du slår på tenningen på kdfi så får du utladning av coilen og gnist på pluggene. En coil er jo som en kondensator, så visst du har koblet noe feil der så kan du ha fått utladning av coilen via kdfi boksen. Med andre ord, neste sprut du kjøper deg, så kan det være lurt å koble en diode mellom coilen og sprute. Så slipper du å få spenning feil vei fra coilen. Visst du får spenning feil vei, vil du sprenge dioden og få et brudd mellom coilen og sprute, så er du ihvertfall sikker på at du ikke ødlegge noe. Har aldri åpnet et datasprut før, men det ville jo vært naturlig å ha slikt innebygd for å beskytte komponentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Hvis du fortsatt er ute etter budsjett sprut burde du sjekke ut MS DIYPNP, også bruker du tunerstudio til mapping IKKE megatune. Dette sprutet er kompatibelt til det meste du ønsker og er plug n play, må kun loddes. Om du ikke ønsker å lodde kan du kjøpe ferdigloddet av meg med basemap. Hvis du vil legge i mere penger i sprut å dobble hvis ikke tredobble summen så er nok KMS ett kjempesprut, sett gode resultater med dette, Haltec har også noen billige varianter som ser ut til å funke bra Du kan bruke tunerstudio på KDFI, Azeton her på forumet har blant annet gjort dette. Du må oppgradere firmwaren, har planer om å gjøre dette selv når jeg får muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Det stemmer, tunerstudio kan også tilpasses KDFI, så først ville jeg nok sjekka KDFI sprutet om det er en simpel feil du kan fikse selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Kjøpte Vipec V44 til min og det er jeg kjempefornøyd med. Det er brukervennlig og lett å koble opp, har quicktune, logging etc. Bilen min fikk jeg start på samme dag som det var klart til første oppstart, uten å ha tatt i et datasprut før. Har selv vurdert KMS tidligere, men det virker ikke som det er så utbredt i Norge. Hvilken bredbåndslambda har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB454BB Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 hva med for eks DTA sine S sprut? S80 for eks? sikkert knall til din motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein! Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 hva med for eks DTA sine S sprut? S80 for eks? sikkert knall til din motor.. DTA er bra sprut det, men litt tungvint å bruke. Vipec har jeg og god erfaring med. Brukervennlig og lett med god support. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Her var det kommt mange gode svar! Er veldig usikker på hva sprut eg skal velge. Selvfølgelig skal eg sjekke om det går ann å fikse kdfien, men tviler. Når det kommet til kobling av coilen, så er den koblet opp igjen slik den var før eg demonterte motorrom. Merket ledningene også under demontering. Har jo startet motor tidligere med original hjerne og med kdfi, så ser ikkje heilt kordan denne lan vere koblet feil da. Noen som veit hva Vipec koster med det eg trenger? Denne gangen skal eg heller sette av 10-15 lapper til sprut, i steden for 3000kr som kdfien kostet hehe Bruker Innovate LC-1 bredbåndslambda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 ordentlig sprut er verdt ALLE penga det koster. anbefaler link g4 sprutet. er meget bra, har koblet opp det på 4 biler nå, og ike noe feil noengang og alle fyrer med engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneshen Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Dta s80 pro og s60 er DOS baserte :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Vipec V44 koster ca 10-13k. Da får du med temp sensor til luft og vann samt innebygd map sensor, festebrakett og kabelpakke. Kontaktene må du lodde på selv men de kan du ta fra ett originalt ledningsnett eller du kan kjøpe de løs. Brukermanualen/koblingsprosedyren finner du som PDF fil på hjemmesiden til Vipec. V44 kan kjøre inntil 4 sylindere sekvensielt, mao må en sekser kjøres semisekvensielt (to og to sylindere sammen) V88 kan kjøre inntil 8 sylindere sekvensielt og har flere utganger enn V44, men koster mer og har ikke innebygd map sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Vipec V44 koster ca 10-13k.Da får du med temp sensor til luft og vann samt innebygd map sensor, festebrakett og kabelpakke. Kontaktene må du lodde på selv men de kan du ta fra ett originalt ledningsnett eller du kan kjøpe de løs. Brukermanualen/koblingsprosedyren finner du som PDF fil på hjemmesiden til Vipec. V44 kan kjøre inntil 4 sylindere sekvensielt, mao må en sekser kjøres semisekvensielt (to og to sylindere sammen) V88 kan kjøre inntil 8 sylindere sekvensielt og har flere utganger enn V44, men koster mer og har ikke innebygd map sensor. Ja okei. Er det stor fordel å kjøre alle sylindere sekvensielt med v88 i forhold til semi med v44, eller er det så lite at det ikkje er verdt pengene? Hvilken sensorer trenger eg i tillegg til luft og vann? Kun ein trigger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Men du må høre på Morten også da, Link G4 Extreme (kopi av V88) Til 10000 ferdig levert til Norge med kabelpakke og slik, må ha triggerføler og mapsensor utenom da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå