Gå til innhold

Hermanoo`s E30 M-Tech 1. Veteran! Snart EU

hermanoo90
 Share

Anbefalte innlegg

Da har bilen vært på EU. I dag er en grå dag, bokstavlig talt, regna som bare det!

Hadde prøveskilt for dagen så hoppa i bilen 09.00 og cruisa rundt og smilte som bare det. :D

Rundt 13.00 tiden dro jeg til verkstedet jeg skulle ha EU hos. Dette var jalla folk med jalla utstyr så han fikk ikke bilen på rampa, og bilen min er kun 40MM senka! :? Så det var trist.... :(

Bestemte meg for å ta en ringerunde til de lokale verkstedene og ikke før jeg kom til 8. verksted på lista fikk jeg et ja om ledig time på dagen!

Så etter 30min så møtte jeg opp på bilxtra verksted. Eller skal jeg si: nazi kontroll folka... Dem fant mange feil gitt!!

10 feil! :shock:

Men men, er ikke så ille som det høres ut som:

-5 av feilene var relatert til lys (lett å fikse)

-2 av feilene var dårlige belter, så må skaffe 3 belter ( en passasjer og 2 bak) Noen som har?

-1 feil ang: liten lekasje i bensinrør/tank.

-1 feil ang: understellsnr ikke lesbart

-1 feil ang: rust i bremserør bak.

Eneste av disse feilene som bekymrer meg er :

``understellsnr ikke lesbart`` hvor finner jeg dem? hvorfor fant han den ikke? hva skjer om jeg ikke finner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen din godkjentsenka ? Hva står i såfall på vognkortet ?

Mine fjører (som står i vognkort vel å merke :P) er også uleselige, men det spiller ingentrille overhodet. For hos meg står det lengde i mm. fra hjulbue til nav. Så om kontroløren er i tvil, ja da kan han bare måle. Jeg var nylig på NAF, nada problema. Nisse folk du har vært hos :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen din godkjentsenka ? Hva står i såfall på vognkortet ?

Mine fjører (som står i vognkort vel å merke :P) er også uleselige, men det spiller ingentrille overhodet. For hos meg står det lengde i mm. fra hjulbue til nav. Så om kontroløren er i tvil, ja da kan han bare måle. Jeg var nylig på NAF, nada problema. Nisse folk du har vært hos :P

Men når jeg søker ``understellsnr`` på¨google, så ser jeg folk refererer til chasii nr eller VIN nr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, sjekk om chassie nr dit, under frontruta, er lesbart

vet dirty måtte slipe der på turbo m3en han hadde. Kan komme av tykkt med lakk.

Men hvorfor spurte du ikke kontroløren, når du var der ? :P

aner ikke hva dem dreiv med... tok meg en tur ned til bilen nå etter en rask chat med hylle. Tok meg 15 sek å finne hele nr. Lakkereren gjorde en kongejobb og nr er 100% synlig. var bare litt støv foran... så da er den feilen ute av verden.. (nr på bilen matchet det som står i vognkortet) :D

9 feil igjen..

7 av dem er : lys og den feilen med beltene

1 feil : liten lekasje bensintank

1 feil rustne bensinrør bak (får bytte til kobber rør =))

så det er egentlig kun 4 feil som skal fikses nå snart. venter på å bli oppringt av en mekaniker jeg skjenner som skal påta seg jobben forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at du i det heletatt kjører rundt sånn faktisk...Men hva slags feil var dette? Manglende skiltlys og parklys er vel ikke så farlig...men om du mangler bremselys og kjørelys så har du ett problem... Hva fikk du 1er feil på?og 2er feil? Defekte setebelter foran er vel 3er feil? hvordan kan man ikke vite at beltene IKKE fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at du i det heletatt kjører rundt sånn faktisk...Men hva slags feil var dette? Manglende skiltlys og parklys er vel ikke så farlig...men om du mangler bremselys og kjørelys så har du ett problem... Hva fikk du 1er feil på?og 2er feil? Defekte setebelter foran er vel 3er feil? hvordan kan man ikke vite at beltene IKKE fungerer?

roooolig nå gutter. Tenkte at det ikke var så viktig med full forklaring.

Jeg visste at bilen ikke skulle gå gjennom, både pga beltene og lysene. Men ville benytte sjangsen til å få tatt en kontroll av bilen for å vite om hva mer som er gærent

lysene og beltene fikses under en time det er null stress så tenker ikke på det her mer...

win nr fant jeg og, bare duden som kontrollera som ikke fant den

så er 2 feil igjen

rrust bremserør bak

liten lekasje fra bensintank.

Dette fikses på en kveld hos en kompis som har buk etc.

Regner med å begynne på dette neste uke, da denne uken går til eksamensøvning.

Stay tuned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...