Gå til innhold

fuelkutt på E30 325 turbo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser etter banebil og fant en E30 325 turbo med M50B25 motor. som fikk fuelkutt ved 5000 omdreininger.

stod at det bare må chippes for å fikse det.

Er det bare at den må chippes så blir fuelkuttet borte?

var også ukjent merke på turbo, wastegate, ic osv.. er det da usikkert på om det kommer til å holde eller pleier det å gå bra?

hvor mye hk kan en orginal M50B25 motor tåle med turbo før topp/blokk ryker?

Skrevet

Vanskelig å si uten å vite hvilken type programvare det sitter i boksen. Men hvis det bare er å chippe, hvorfor ordner ikke nåværende eier det før salg da? Høres litt suspekt ut.

Hvis motoren er i generelt bra stand og er mappet litt på den safe siden, tåler disse fint +/- 400hk med standarddeler.

Hvis det er "kinaturbo-kit" bør man kanskje ikke forvente altfor lang levetid på visse komponenter, men det finnes bra og dårlige slike kit også.

Skrevet

det jeg også tenkte. Hvis det bare er å chippe den er det jo best at han hadde gjort det selv så alt hadde vært bra når han skulle selge bilen enn at folk skal tenke hva som egentelig feilen er :P

Skrevet

Er jo som regel mangel på bensin når det kutter, ein chip kan løyse dette men den vil vel fortsatt gå magert vil eg tru :P

Skrevet

Med orginal dyser og hjerne, så kutter den normalt på rundt 0,4 i ladetrykk, så greit og få med hvor mye den liksom skal trykke på med også.

Monter BTR og chip, så vil bør den kunne klare 0,6-0,7 vil jeg mene.

Skrevet

Frågan är varför det blir fuelcut. För det kan bero på lite olika saker. Värst är ju om den börjar gå snålt och därmed cuttar på 5000 rpm. Det är ju farligt och motorn kan ta skada! Men kan också va så att man tex inte kopplat in hastighetssignal och därför cuttar den. Det är så på Siemens styrsystemen vet jag på 95-96 årsm 323i ned M52B25.

Det går att få det bra med chip, går att ladda uppåt 1 bar utan problem. Ska man ladda mer än 0,5 bar så börjar man behöva större dyser. Sen är det också bra om man kör med en ställbar BTR så man kan finjustere lite själv.

Kolla tex dessa som kör med Turbochip , anpassat för överladdning:

Mvh//

A.Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...