Bmw E39 530d Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 er ein 1999mod 530d... har hadt bilen inne på bavaria Haugesund på diagnose, fekk opp for lavt dieseltrykk på lavtrykk sida og sporadisk feil på veivsensor... har bytta pumpe i tanken, den under bilen og den veivsensoren... bilen starter fortsatt ikkje, nokon so har forslag te feil....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Ta en prat med TRF-Racing her inne, forklar spesifikk så vil han finne ut av det er jeg sikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Jeg regner med at du har sjekk om begge 2 pumpen går og får strøm? Har du sjekket hvor mye trykk du får på railen når man prøver å start den? Vist du ikke har diagnose utstyr i nærheten så kan du løsne på en av dyserøran å sjekk om det spruter diesel når man prøver å start. Vist ikke det gjør det så går alt av diesel i retur igjen. Da kan det var trykkregulatoren som står bakom høytrykk pumpa din på motoren som er gåend. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw E39 530d Skrevet September 16, 2011 Forfatter Share Skrevet September 16, 2011 begge pumpene går ja, har ikkje fått sjekka trykket på railen når eg prøve starta nei... men takk for tipsene... no har eg ein del te å få sjekka opp i...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Du har også sjekket at ikke dieselfilteret er tett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw E39 530d Skrevet September 16, 2011 Forfatter Share Skrevet September 16, 2011 bytta filter ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Hva med glødingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw E39 530d Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 rekner me at dei hadde fått opp feil på diagnosen visst det var noko gale med glødinga...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Jo stemmer vist det er noe feil med gløding så kommer det feilkode. Men så trenger ikke en commonrail gløding før å få start så lenge varmen er over 5grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Sikker på ikke det er kamaksel føleren din som er defekt? Du får ikke start vist den er defekt. Datan kan ta feil i mellom veiv og kamaksel føleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw E39 530d Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 fekk ikkje opp feil på kamakselsensor, men bytta både veiv- og kam-sensor berre for å utelukke den og...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Mål returlekkasje på dysene, mener det skal stå en diy på det i dieseltråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Ikke noe så elementert som defekt/utladet batteri da? Jeg har hatt mye ball med det pga en strømtyv Starter gikk rundt osv, men bilen startet ikke før jeg hadde satt inn ett nytt toppladet batteri >Like etterpå så streiket starteren også. Den var fullstendig oppbrendt Bare ett tips når alle de dyre og lure tingene som sensorer, dyser osv er byttet/sjekket. Send en PM til Terje Raymond hvis dette vedvarer! TRF er dyktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw E39 530d Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 bytta både batteri å starter tidligare i år for hadde samme problem so deg...! men takk for responsen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå