Hoplezz Skrevet September 18, 2011 Skrevet September 18, 2011 Jeg her en e36 92 mod 320i. For en stund siden begynte den med at den ikke startmotoren slo inn når jeg vre om tenninga. men etter 2 forsøk startet den helt uten problem! Men her om dagen så ville den ikke i det hele tatt! Jeg vrir om tenninga og det komme liv der det skal være liv, bensin pumpa starter. men startmotoren slår ikke inn... har skjekket i sikringene. da trudde jeg det var startmotoren, men den gang ei! har bytta hele drittn. Med samme resultat- at den ikke slår inn. Ellers går motoren normalt, når den blir bytta igang. Ke i fan kan dæ va som feila fettskitn??????!!!! Ser fram til masse fine svar =)
narcatis Skrevet September 18, 2011 Skrevet September 18, 2011 kan ligge i el-delen i tenningslåsen. neste gong du prøver og starte og du står i posisjon start kan du prøve og trykke/belaste nøkkel så kansje det kan hjelpe.
Hoplezz Skrevet September 18, 2011 Forfatter Skrevet September 18, 2011 prøve å trykke den lengere inn? skal prøve
narcatis Skrevet September 18, 2011 Skrevet September 18, 2011 prøve å trykke den lengere inn? skal prøve nei ikkje nødvendig lengre inn, men prøv og trykk den opp og ner og slikt. så kan det hende du får kontakt viss det er dårlig kontakt i den slitte tenningslåsen. har sjøl vert borti nett det problemet.
Virtual Skrevet September 18, 2011 Skrevet September 18, 2011 Jeg her en e36 92 mod 320i. For en stund siden begynte den med at den ikke startmotoren slo inn når jeg vre om tenninga. men etter 2 forsøk startet den helt uten problem! Men her om dagen så ville den ikke i det hele tatt! Jeg vrir om tenninga og det komme liv der det skal være liv, bensin pumpa starter. men startmotoren slår ikke inn... har skjekket i sikringene. da trudde jeg det var startmotoren, men den gang ei! har bytta hele drittn. Med samme resultat- at den ikke slår inn. Ellers går motoren normalt, når den blir bytta igang. Ke i fan kan dæ va som feila fettskitn??????!!!! Ser fram til masse fine svar =) Har du sjekket batteriet om det har nok spenning?
Hoplezz Skrevet September 18, 2011 Forfatter Skrevet September 18, 2011 Jeg her en e36 92 mod 320i. For en stund siden begynte den med at den ikke startmotoren slo inn når jeg vre om tenninga. men etter 2 forsøk startet den helt uten problem! Men her om dagen så ville den ikke i det hele tatt! Jeg vrir om tenninga og det komme liv der det skal være liv, bensin pumpa starter. men startmotoren slår ikke inn... har skjekket i sikringene. da trudde jeg det var startmotoren, men den gang ei! har bytta hele drittn. Med samme resultat- at den ikke slår inn. Ellers går motoren normalt, når den blir bytta igang. Ke i fan kan dæ va som feila fettskitn??????!!!! Ser fram til masse fine svar =) Har du sjekket batteriet om det har nok spenning? Har ikke målt batteriet, men regner med at det er nokk spenning på det, siden den ikke starter etter jeg har kjørt. kjørte i fra sandnessjøen til bodø(40mil), etter jeg kom fram stoppet jeg bilen å prøve å starte, men ingenting skjedde
Hoplezz Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 sikkert dårlig jord til motoren.. skal skjekke, men rart at det ikke ble bedre med annen startmotor
rekorden Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Hvis du har dårlig jord på motor, vil du nok slite med å få gang på starteren. Nå kjenner ikke jeg til hvordan det er på din bil, men er det tilkobling til startkabler i motorrommet? Hvis du har det, kan du forsøke å koble en startkabel fra jordpunktet her til gods på motorblokken. Er det ingen forskjell, vil jeg tro jord til motor er ok. Du kan så forsøke å koble deg på en annen bil med startkablene. Hvis dette hjelper, er batteriet ditt på tur. Hvis ingenting av det over hjelper, er det godt mulig at du har brente kontaktplater i tenningslåsen din.
Hoplezz Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Hvis du har dårlig jord på motor, vil du nok slite med å få gang på starteren.Nå kjenner ikke jeg til hvordan det er på din bil, men er det tilkobling til startkabler i motorrommet? Hvis du har det, kan du forsøke å koble en startkabel fra jordpunktet her til gods på motorblokken. Er det ingen forskjell, vil jeg tro jord til motor er ok. Du kan så forsøke å koble deg på en annen bil med startkablene. Hvis dette hjelper, er batteriet ditt på tur. Hvis ingenting av det over hjelper, er det godt mulig at du har brente kontaktplater i tenningslåsen din. skal prøve dette når jeg komme hjem i dag, så skal jeg komme med tilbakemedling takk!
StO Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Dårlig forbindelse mellom battpoler og kabler er mulig årsak, men da mener jeg at man gjerne hører et lite "klikk" og at lamper og lys slukker når man vrir om nøkkelen
Kvasi Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Enkleste må vel være å måle på innslaget på starteren og jorde multimeteret i blokka, får den strøm når du vrir om nøkkelen er starteren føkt. Får den ikke strøm følger du kabelen fra starteren mot tenningslåsen på jakt etter feil.
Hauso Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Børster på startern? strøm på batteriet, jording, ect?
Hoplezz Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Dårlig forbindelse mellom battpoler og kabler er mulig årsak, men da mener jeg at man gjerne hører et lite "klikk" og at lamper og lys slukker når man vrir om nøkkelen det kommer et lite klikk, men det er lyd i alt, å liv i spilleren....
Hoplezz Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Børster på startern? strøm på batteriet, jording, ect? har byttet startmotor til en jeg vet fungerer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå